Gå til innhold

Jogging med vanlig barnevogn

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en liten ting... jeg har så vidt begynt å få overskudd til å kunne jogge igjen. Siden jeg skal(!) inn i drømmebrudekjolen til neste år, og samtidig nekter jeg å gi slipp livets goder som en liten sjokoladebit innimellom tenkte at det var tide å begynne å trene litt ;) Jentungen er 2,5 måned altså alt for liten til å ligge en slik joggevogn. Etter å ha lest litt på nettet ble jeg litt sjokkert. Er jeg veldig uansvarlig å jogge med vesla i den "vanlige" barnevogna? Jeg har en Maxi Cosi mura 4. Jeg løper ikke akkurat fort og det går i det meste på flat mark. Sikkerhetsreimer skal jeg skaffe meg til jeg er kommet nok i form til å begynne på bakkeløp.

Ifølge eldre innlegg på diverse forum ser jeg at kvinner(og menn) som løper/jogger med en vanlig vogn blir hudflettet og burde nærmest bli anmeldt til barnevernet... da lurer jeg på er dette sjalusi for at noen faktisk kommer seg ut og trimmer eller om det kan være skadelig for barnet? Et av argumentene var at barnet kunne ta skade av ristinga, men sist jeg var ute kunne jeg med hånda på hjerte ikke se forskjell på jentungen om jeg jogget og skubbet vogna eller gikk. Igjen, lurer jeg på er jeg uansvarlig? Burde jeg vente til hun blir stor nok til å kunne ligge i en slik joggevogn?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045190-jogging-med-vanlig-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...