Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Om et par uker bli mamma 60 år, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på for å bidra til en fin dag... Hun sier selv hun ikke ønsker noen oppmerksomhet, og har ikke tatt noe initiativ til å invitere oss på noe. Men, jeg kan jo ikke la dagen forbigå i stillhet - det tror jeg egentlig ikke hun vil heller, innerst inne! Så hva kan jeg finne på? Facts: Hun har kun meg og min bror - er enebarn og foreldrene er døde. Hun er enslig, jobber ikke, og venninnene bor nokså spredt over landet. Det er med andre ord ikke tilrettelagt for et stort vennelag eller familieselskap! Hun har en gammel hund, og vi kan derfor ikke reise utenlands, da hun ikke vil overlate denne til andre... Jeg har tenkt på å invitere henne til oss, og invitere min svigerfamile - de som har lyst. Tenkt å ha kake og kaffe, og høre om hun kan tenke seg å spise middag på restaurant, og dra for å se teater/konsert/show etterpå. Selvsagt spandere alt! Er dette et godt alternativ, eller er det for kjedelig for en 60-årsdag? Forslag! Anonym poster: 24c2da50fd1054d5efb4ba7aa83404b8
Gjest Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Det jeg gjorde da mamman min vle 50 år, så påspanderte jeg en weekend i Oslo med hotel og show Kanskje broren din kan passe hunden i mens? Og selvsagt hadde vi selskap også. Og nå fyller hun 60 år sin din, men aner fremdeles ikke hva jeg skal finne på. Mulig spa week - end et sted i Norges land
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Om et par uker bli mamma 60 år, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på for å bidra til en fin dag... Hun sier selv hun ikke ønsker noen oppmerksomhet, og har ikke tatt noe initiativ til å invitere oss på noe. Men, jeg kan jo ikke la dagen forbigå i stillhet - det tror jeg egentlig ikke hun vil heller, innerst inne! Så hva kan jeg finne på? Facts: Hun har kun meg og min bror - er enebarn og foreldrene er døde. Hun er enslig, jobber ikke, og venninnene bor nokså spredt over landet. Det er med andre ord ikke tilrettelagt for et stort vennelag eller familieselskap! Hun har en gammel hund, og vi kan derfor ikke reise utenlands, da hun ikke vil overlate denne til andre... Jeg har tenkt på å invitere henne til oss, og invitere min svigerfamile - de som har lyst. Tenkt å ha kake og kaffe, og høre om hun kan tenke seg å spise middag på restaurant, og dra for å se teater/konsert/show etterpå. Selvsagt spandere alt! Er dette et godt alternativ, eller er det for kjedelig for en 60-årsdag? Forslag! Anonym poster: 24c2da50fd1054d5efb4ba7aa83404b8 Hun er voksen og hennes valg bør respekteres. Sier hun at hun ikke vil ha oppmerksomhet bør hun heller ikke få det. Anonym poster: 873783a9a8d83193729afe9a860301d4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Nja, hun er litt sånn som sier at hun ikke vil ha noe styr, og så blir hun sur etterpå hvis hun ikke har fått det ;-) Er ikke det litt typisk mange kvinner da? Har tenkt på spa, men usikker - hun kan ikke svømme, så basseng og sånt er uaktuelt, men kunne kanskje likt masasje... Får lufte tanken :-) Anonym poster: d85ee6f9c68be88d8471ac77b42449e9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Nja, hun er litt sånn som sier at hun ikke vil ha noe styr, og så blir hun sur etterpå hvis hun ikke har fått det ;-) Er ikke det litt typisk mange kvinner da? Har tenkt på spa, men usikker - hun kan ikke svømme, så basseng og sånt er uaktuelt, men kunne kanskje likt masasje... Får lufte tanken :-) Anonym poster: d85ee6f9c68be88d8471ac77b42449e9 Da bør dere ikke sy puter under armene på henne lengre. Hun høres ut som om hun er i ferd med å innta en typisk martyrrolle. Det er slitsomme mennesker å forholde seg til, og sikkert slitsomt for henne også. Spørr henne direkte om hun faktisk mener at hun ikke vil ha noen markering selv om dere har lyst til å feire henne litt. Svarer hun at det er det hun mener så forholder dere dere til det. Når du er 60 er det på tide å lære å ta ansvare for seg selv. Anonym poster: 873783a9a8d83193729afe9a860301d4
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Når voksne folk seier dei ikkje vil feire, er det like greit å la vere. Om ho innerst inne ønskar ei markering bør ho vere vaksen nok til å seie det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå