Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en ma i mars . Fosteret hadde stoppet i uke 5 eller 6 men jeg begynte ikke å blø før uke 9 . Da tester jeg positivt i 4-5 uker etter aborten ... Spm er da ... Hvis hcg begynte å synke allerede i uke 5-6 når fosteret døde så burde det jo ikke rart nesten 5 uker etter aborten før testen var neg ? Vil det da si at hcg fortsatte å stige helt frem til jeg begynte å blø ??? Selvom fosteret var dødt ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144045124-hcg-ved-ma-og-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i feb. Utviklingen sluttet i Ca uke 5-6 trodde legen. Begynte å blø i uke 10-11, målte da hcg til over 20000. Trolig har hcg steget selv om embryoet var dødt...testet neg Ca 2 uker etter jeg sluttet å blø. Så hcg sank fort igjen...ble vel ikke så klok på dette :)

På meg skjedde det samme som deg HH80. Var på en ul i uke 10, der fosteret hadde stoppet i uke 5/6 ca. Måtte få hjelp til å avslutte da kroppen min ikke ville selv. Min hcg var på 52000. Tok en ny forrige uke (5 uker etter aborten) som var på 2. Morkaka til fosteret hadde fortsatt å vokse og produsere hcg selv om fosteret var dødt. Håper alt går som det skal både for deg, meg og alle andre her inne denne gangen. Jeg håper på å være her igjen om 14 dager :)

Endret av 4 <3 ønsker nr 5

Hcg-nivået kan fortsette å stige selv om fosteret er dødt ja. Mitt embryo stoppet jo ved 4-5 uker sist, men alt annet vokste og produserte hcg. Hadde en voldsom kvalme som varte helt til jeg fikk tatt abort ved 9-10 uker. Men alt forsvant heldigvis raskt ut av kroppen etterpå, så den var klar til å bli gravid igjen ca. 3 uker etterpå :) Du er da vel gravid igjen fortsatt du også HH80?

Joda jeg er fortsatt gravid så vidt jeg vet : ) skulle fått svar på 2.hcg prøve idag men det kom visst ikke før imorgen !!! Utrolig irriterende ! Jeg som var så spent : ) men det er jo første ul som er spennende da ! Tenkte å bestille en til neste uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...