Gå til innhold

kalorier og sykle til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 7km til jobb hver vei. Så blir 14km hver dag. Hvis jeg sykler til jobb 4-5 dager i uken. Hvor mye vil det påvirke vekt pr uke/måned? Jeg er normalvektig, dette kommer itillegg til annen trening og mitt vanlige kosthold. Pleide å kjøre bil til jobb før. Lurer bare på hvordan dette vil påvirke? Jeg er i gang med syklingen allerede:)

Anonym poster: 29b4979fe8c694c7d07188c0eed70f59

Skrevet

Så lenge du er normalvektig vil det nok ha fint lite å si for vekten.

Anonym poster: 0769b9043dc141170a83e1895f71436a

Skrevet

Tror du kan regne med at 14 km sykling utgjør i størrelsesorden 250 kcal. Om du da spiser det samme som før vil det utgjøre en drøy halvkilo pr mnd.

Anonym poster: bc31e9f21984b6b2489855f192863db4

Skrevet

Du vil nok få en finere og fastere figur. Ikke sikkert du vil ta av, men klart om du ikke spiser mer en før så vil det jo også virke inn på vekten. Vær stolt over deg selv. Jeg har også tenkt at jeg skulle sykle mange ganger, men klarer ikke å komme i gang. Jeg har 10 km en vei.

Anonym poster: 1462bfdf5d4b0d9bd8262f184fa9ca32

Skrevet

Åååå så kjedelig. En halv kg er jo ingenting. Jeg vil ned 3-6kg. Da må jeg gjøre en større innsats, må vel nesten ha en slankekur da for jeg har allerede et ganske sunt kosthold. Men denne syklingen må da være bedre enn ingenting? Vil jeg bli litt fastere i fisken? Jeg blir jo mer sliten enn når jeg kjører bil liksom.

Skrevet

Du vil nok få en finere og fastere figur. Ikke sikkert du vil ta av, men klart om du ikke spiser mer en før så vil det jo også virke inn på vekten. Vær stolt over deg selv. Jeg har også tenkt at jeg skulle sykle mange ganger, men klarer ikke å komme i gang. Jeg har 10 km en vei.

Anonym poster: 1462bfdf5d4b0d9bd8262f184fa9ca32

Er det jeg håper på!

Det er absolutt å anbefale, veldig deilig start på dagen når man først er over dørstokken.

Skrevet

Det er ikke sikkert vekta gir så stort utslag, men du vil nok bli fastere i kroppen, få bedre kondisjon og bedre forbrenning. Og da kommer du inn i en positiv spiral som gir deg mer energi, økt bevegelse, og fører til oppstramming av kroppen.

Hvis du er normalvektig er kanskje målet i seg selv ikke å gå ned, men å stramme opp? Da er det supert å sykle :)

Skrevet

Jeg skal forresten begynne med det selv, så fort halsen er frisk igjen :) Sykkelen er freshet opp, treningsklærne lagt fram, mangler bare refleksvesten :) Så spark meg i vei, takk! Jeg trenger det virkelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...