Gå til innhold

Aiaiai... halvveis og +10kg:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke svaret du ønsker - men det er to ting å gjøre: spise mindre og bevege deg mer! Kan du klare andre treningsformer? Gravideøvelser på mammatv.no, gå trapp/tur, løfte brusflasker med vann, sykle? Jeg er også mye sulten, men spiser mye frukt, drikke mye vann, vente med å forsyne seg for andre gang, bruke mindre tallerkener og ikke kjøpe snop. Lykke til!

Godt å se man ikke er aleine da:) gleder meg såå inderlig til gutten er ute, så blir det maange trilleturer og lettere å ta seg i nakken:) håpe på litt mer energi fremover, så kanskje det går an å prøve seg på en liten tur i ulendt terreng ett par dg i uka:)

Gikk opp 7 kg de første 3-4 mnd, men ble plutselig veldig obs på dette med "sukkerbabyer" og svangerskapsdiabetes osv etter at vennina mi fødte en unge på 5700 kg!! Om det har noe sammenheng med kostholdet vet jeg ikke sikkert, men ga meg en vekker hvert fall. La om kosthold til sunnere og bedre og har klart å gå ned 3-4 kg. Så nå er jeg kun 3,5 kg over startvekt og rundet akkurat inn i uke 25+1.

Annonse

Har ikke noe tips, men mine to forrige svangerskap var jeg aktiv og sunn etter uke 12 og allikevel la jeg på meg 20 og 21 kg med begge. Jobbet som servitør og trente og svømte ved siden av. Hadde dilla på grønnsaker, så jeg vet jeg ikke kunne gjort noe annerledes :)

Spent nå. Foreløpig bare 2,5 kg men de har kommet på 4 uker da, etter kvalmen ble litt bedre, er 15 uker bare så alt kan skje ;)

åååååååååå så glaaaaad jeg ble, BEKLAGER ALTSÅ!!!!!!

men jeg har følt meg så alene i hele verden om denne forbanna vekta.

jeg har spurt flere her inne men alle sier bare 2-3 kilo.

skikkelig irriterende.

jeg er nå 21 uker idag og 11,2 kilo i PLUSS!!!!!

det er ikke sexy altså, ingen sexlyst, bare føler meg bælfeit å ekkel. dobbelhake å store armer...

gikk opp 27 kg med førstemann, ser ut til at andrejenta har planer om feit mor også...

jeg tok av siste 12 kilo ifjor som hang igjen etter forrige gang. så tok det 3 mnd å jeg ble gravid og alle 12 kiloene er på plass........

fytti fytti fytti....

hvordan skal det gå når kiloene egentlig ikke kommer før senere i sv.skapet? usj......

jeg har snakket med jordmor, hun var redd jeg skulle utvikle diabetes pga vektøkninga,

men jeg er jo såååå sulten og såååå snopsjuk.

hæææærreguuuud, går på veggen snart.

har vært 3 dager uten brus nå, skal BARE drikke brus på fredag!

potetchips unner jeg meg kun 30 gram av, men da skal jeg være mett før jeg spiser det. som regel har jeg hele hodet inni posen og deler ikke med noen :P

sjokolade er jeg størst på, sliter skikkelig der altså, stratos er jo en klar favoritt!!!!

men jeg lastet ned en APP på tlf som heter shapeup.

jeg skal ikke slanke meg i svangerskapet, men appen er for å gjøre meg mere bevist på hva jeg putter i munnen og hvor mye kcal dette blir totalt løpet av endag.

skremmende, og en tankevekker! ANBEFALES :)

JM sier så lenge jeg spiser 5 måltider løpet av dagen og det er variert og sunt så spiller dte ingen rolle hvor mye kcal dette blir.

mange mener jo gravide skal ha opp mot 2000 kcal pr dag.

jeg klarer ikke så mye uten å være gravid engang.

men jeg har handlet inn en drøss av frukt, så jeg lager di lekreste fruktspyd og fruktfat på kveldene, og knasker frukt til kjeven går i lås på dagene.

jeg går også hjemme pga kvalme/brekninger, dårlig form, bekkenløsning OOOG bekken låsning. så har jo all verdens tid til trening, men neiiida, får det ikke til. er glad jeg klarer å levere lillegull i bhg om morgenen, da er jeg sliten resten av dagen.

men skal pine meg selv til å ta ett par svømmetimer i uka, kjenner jeg blir dårlig bare av å planlegge det. snedig!!!

jeg har faktsik kjøpt joggevogn denne gangen, har bagvogn fra før.

så straks ungen er ute er dte ingen unnskyldning lengere, da er dte ute på joggetur. gruer meg til første uka. blir vel annpusten bare å knyte skoa tenker jeg......

men damer: vi kommer oss tilbake til startvekt igjen, vi skal bare bli frodig og feite først:)

Åh denne vekta:) Jeg har bare gått opp 800gr og er i uke 23. Vet ikke hvorfor jeg har gått opp så lite denne gangen. Spist normalt og fått trent minimalt pga først og bekkenløsning fom 3 mnd.

Gikk vel opp ca25 kg i første svangerskap. Forskjell på jenter -og guttebabyer? Jente i 1sv.skap og venter gutt nå.

Åh denne vekta:) Jeg har bare gått opp 800gr og er i uke 23. Vet ikke hvorfor jeg har gått opp så lite denne gangen. Spist normalt og fått trent minimalt pga først og bekkenløsning fom 3 mnd.

Gikk vel opp ca25 kg i første svangerskap. Forskjell på jenter -og guttebabyer? Jente i 1sv.skap og venter gutt nå.

samme her. Gikk opp 25 kilo med første(jente), og denne gang kun 2 kilo til nå(Gutt) men er enda leeenge igjen, og mange mndr å legge på seg. Er i uke 19.

Man trenger ikke nødvendigvis gå opp mest på slutten! Det er ganske individuelt! Sist stod vekta mi stabil i over en md mellom uke 30-35. Sprengte så i magen med baby, at å spise mer en små måltider ikke gikk! Så selv om man har gått opp 10 kg i uke 20 er ikke det noen krise. Man kan klare å ende på en 15-17 kg om man passer på litt! Men gir man opp kan man jo raskt ende på 30 da...

Jeg for min del bruker å tenke at jeg gjerne vil kose meg litt når babyen er ute også, så da gjelder det å ikke ta all kosen på forskudd ;)

Jeg la på meg totalt 15 og 17 kilo med de to første. Hadde 10 kilo for mye før start denne gangen og kjenner jeg har litt panikk for å legge på meg for mye. Legger jeg på meg over 20 kilo kommer jeg over 100 kilo.... DET er skremmende!! Har BMI som tilsier økt risiko for svangerskapsdiabetes og skal ha glukosebelastning i uke 28. Må bare prøve å leve sunt og begrense godisinntaket... :)

Er nok veldig individuelt som med alt annet.

Jeg gikk opp 20 og 21 kg med mine gutter :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...