Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker også aloe vera gel. Det får du kjøpt i vanlig dagligvare. Fant hjertelyd da jeg var 9+2, men neste gang jeg prøvde var den umulig å finne. I går prøvde jeg igjen og fant den tvert rett over trusekanten. Er nå snart 11 uker.

Annonse

Tror ikke det skal være noe problem

Har det selv og det har ikke hatt noe å si. :)

Du må også huske å begynne å lytte så langt nede som mulig.

Om jeg ikke husker feil så fant jeg lyden for første gang så langt nede jeg kunne komme og litt mot høyre.

Kan jo ta litt tid å finne den i startet og når de er så små så kan det jo også gå dager uten at man finner den.

Da er det bare å prøve igjen dagen etter.

Ha den på full styrke... Du finner din egen puls, på hver side av lysken? Så må du gå sakte frem og tilbake mellom dem, og hos deg har den vel gjerne kommet litt oppover også, så er jo ikke sikkert du vil høre den like langt nede som meg, jeg er bare 11 uker :) du finner den nok :) og kan jo også hende at du har morkakeprøven foran, og da vil du gjerne slite med den også. Men er jo det som er hjemmedopplere, vi blir veldig bekymret når vi ikke finner den lille :( lykke til :)

Annonse

Hvis du har litt mage fra før er det vanskeligere :) Ikke fortvil!! Det er øøøørsmå bevegelser fra doppleren som skiller mellom lyd og ikke, så mye som på mm vil jeg påstå. Jeg hører min bedre på innpust enn utpust. Ligger du helt flatt på rygg? Min liker å være på venstre side av magen, har aldri hørt den på andre steder enn et bestemt område rett ved min egen venstre pulsåre. Klem doppleren godt nede i magen, hold på samme sted og beveg den sakte rundt på samme sted. Hopp så en cm vidre bort og gjenta.

I et svakt øyeblikk i går klikket jeg hjem en angelsound jeg og, selv om jeg eeeegentlig hadde bestemt meg for å la det være.

Jammen lå den ikke i postkassen allerede i dag (!!!), og jeg måtte prøve... Og fant hjertelyden til lille spiren ganske raskt. Jeg er nå 13+0 og måtte ganske langt ned for å finne hjertelyden! Jeg har litt mage fra før, men hørte den klart og tydelig. Slet litt med å finne min egen, hjertelyd, haha (!) men den var der den og ;-) Selv om jeg kjente godt igjen den hurtige rytmen fra de to forrige svangerskapene, måtte jeg kontrollsjekke mot min egen, så det ikke var meg selv jeg hørte ;-) Men var ingen tvil gitt, selv om pulsen min også var rimelig høy!

Jeg bestilte med slik ultralydgel jeg da, for å være heeeelt sikker.

Lykke til!

Og det er jo tidlig, så ikke rart om du sliter med å finne den. Jeg var hos fastlegen min i går (12+6) og han sa at han prøvde aldri å finne den før rundt uke 20... Det gjorde ikke legen jeg gikk til første svangerskap heller.

Så deilig med en bekreftelse da Glajenta! :-) må være en helt utrolig herlig følelse å lytte til det lille nurket<3 Har noen av dere erfart når på dagen/kvelden det er enklest å finne hjerterytmen?? Foreløpig finner jeg kun egen puls.

Har så lyst jeg og,men er så livredd for å ikke finne hjertelyden(e). Men det frister veldig når jeg leser om flere som finner den allerde rundt 9+3.Men jeg blir jo sikkert bare mer bekymret om det går ann,hvis jeg ikke finner den :(

Jeg kan hvertfall skrive under på at du blir bekymret om du leter som gal i mange dager uten å finne noe! Best er det jo å vente til mellom uke 12-14, slik det står på esken.

Så koselig Glajenta! :) Ja, de er helt supre på levering de som selger Angelsounds!! Fikk min dagen etter jeg bestilte jeg også.

Jeg har kun prøvd å finne hjertelyd på kvelden jeg da, men tror ikke det har noen betydning, for jeg fant den ikke et par kvelder jeg heller, før jeg plutselig fant den igjen. Tror ikke det er bra å prøve den for ofte, så nå skal jeg bare vente helt til neste UL 15.mai :)

Jeg er visst ikke like langt på vei som jeg trodde! 11+3 i dag! Ikke rart jeg ikke fant noe :-) Var hos legen i dag, og livmoren har ikke kommet så langt opp fra skambenet. Nå skal jeg nyte de solfylte dagene, og trøste meg med at det kommer til å ordne seg til neste uke :-D

Så deilig med en bekreftelse da Glajenta! :-) må være en helt utrolig herlig følelse å lytte til det lille nurket<3 Har noen av dere erfart når på dagen/kvelden det er enklest å finne hjerterytmen?? Foreløpig finner jeg kun egen puls.

Jeg prøvde midt på dagen og fant den, men har aldri prøvd noe annet så vanskelig å si. Jeg fant den langt nede, rett under trusekanten på venstre side. Måtte klemme den godt ned og holde den litt på skrå på et vis. Flyttet jeg bare litt på den/holdt i en annen vinkel, så hørte jeg ingenting!

I dag kjente jeg kiling i magen, som jeg er nesten helt sikker på at var den første lille antydningen til liv. ♥ Nesten så jeg våger å håpe at dette kanskje kan gå bra :-) ♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...