Gå til innhold

En natt fylt med ubeskrivelige smerter...ny SA på gang?

Anbefalte innlegg

Har 2 MA og 4SA bak meg med lite smerter på alle, kun vanlige menssmerter...

Jeg har også 2 svangerskap bak meg dom har gått bra uten særlige kraftige mensmurringer..

Men nå er jeg ca 5+4 på vei og har hatt av og på med kraftige smerter, og i natt har jeg hatt så kraftige menssmerter som jeg aldri har hatt før, var så kraftige som harde rier, og på det værste sto jeg på hode i senga i natt til jeg spydde, aldri opplevd dette før og lurer på om det er noe galt eller at jeg har en ny SA på vei. Ingen tegn til blødninger og smertene har nå gitt seg såpass at jeg er oppegående og fungerer som vanlig...

Jeg har heller ikke hatt noen symptomer på at jeg er gravid, bortsett fra manglende mens og litt trøtt på kvelden...

Skulle tro jeg var super erfaren etter så mange SA og MA men føler meg faktisk helt fersk og sårbar for hver gang og ønsker veldig ærlige svar på hva dere andre tror.

Ringte legevakta, svaret var vent til mandag...

Fortsetter under...

Så sprøtt! Det er som å lese om min egen opplevelse som jeg hadde i natt. Våknet i ettiden med kjempesterke smerter i magen, skjønte ikke hva det var. Følte meg veldig kvalm og dårlig i magen. Svettet og ble svimmel. Var i tvil om jeg skulle ringe ambulanse eller gå opp til naboen. Det gikk sakte men sikkert over, etter en runde med luft og diaré. Var nær ved å kaste opp. Følte meg så svak, mistet liksom helt kontroll over kroppen. Kjempeekkelt.

I dag har jeg hatt samme symptomer som tidligere, med mensmurringer i mage og lyske. Er ca 5 uker på vei, første gang jeg er gravid. Håper noen har erfaringer eller svar på dette. Håper ikke det er en SA eller MA.

luftsmerter virker slikt på meg, jeg er 10+6 idag, og har siden jeg ble gravid hatt innimellom hatt slike smerter dere beskriver... Men jeg har funnet ut at det bare er luftsmerter, som kommer spesielt i helgene, da jeg gjerne har drukket litt mer brus enn vanlig, spist fettere og sterkere mat og godteri :( Så jeg har holdt mer unna, så godt jeg klare, og smertene har nesten holdt seg unna :) og er ikke så oppblåst heller :) så tenk igjennom om det er noe dere spiser eller drikker som kan gi dere smerter. For luftsmerter under en graviditet er ofte vondere (av en aller merkelig grunn) enn til vanlig :)

Luftsmerter i svangerskap kan være grusomt ja! Nå har ikke jeg hatt det så ille som dere beskriver her, men når det er som verst, så har det hjulpet å kaste opp. Da kommer det gjerne noe vanvittig med luft opp samtidig... Æsj... Glad jeg er ferdig med verste oppkastperioden nå ;)

Dette var ikke luftsmerter, det har jeg hatt før og kjenner stor forskjell, dette var mer som rier eller kraftige menssmerter nederst i underlivet, lysken og bak i ryggen...

Smertene er der fortsatt, men ikke så ille som i natt, da klarte jeg ikke stå på bena og bare lå helt stiv i fosterstilling i senga...

Helt jævlig og eneste jeg kan sammenlikne det med var de siste åpningsrienerett før pressriene under mine 2 fødsler...

når jeg var rundt de ukene der så fikk jeg også sånne kjempe smerter på nattan. de var så ille at jeg trodde jeg skulle dø. kjentes ut som ryggraden ble sprengt!

dagen etter var det over og jeg var overbevist om at mensen hadde kommet noe den ikke gjorde.

tok en test og jeg var gravid :-)

så ikke sikkert det er noe galt for det.

Annonse

Tusen takk for gode svar! Hadde en fredelig natt, og har ikke blødd. Kjente murring i magen som før i hele går. Så jeg satser på at alt er som det skal. Jeg mistenker at det var pga luft, for det var liksom i hele magen, ikke bare nederste del. Ikke vondt i rygg eller lyske hadde jeg heller.

Jeg mener ikke å skremme deg, men jeg hadde lignende symptomer da jeg hadde en SA i feb. Kraftige rygg- og magesmerter i et par døgn, ingen blødninger, før vannet gikk og foster og alt kom ut. Var da 11+4. Håper det ikke er det samme for deg, og at alt er bra!

Takker for svar...

Har fortsatt noe smerter, men mest i ryggen og det kommer sånne skikkelige tak i høyre eggstokk med jevne mellomrom hele dagen...

Får bare vente å se, skal på tidlig ultralyd i uke 7 om ikke jeg blir værre og de frykter at det sitter feil, utenfor livmoren...

de frykter at det sitter feil og de vil ha deg inn på UL i uke 7????

Høres jo helt for jævlig ut spør du meg!

Hvis det er det de frykter så burde de ha tatt deg inn med en gang, for det kan jo være alvorlig!

Da hadde jeg ringt var jeg deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...