Gå til innhold

Noe som FUNKER mot små, svarte maur som kommer inn på våren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt lei... De går i faste ruter i gangen - fram og tilbake, og blir fler og fler.. Og utvider stadig territoriet.. inn på soverom og kjøkken...

Arg!

Anonym poster: 339dfa1c2338d410159919e899af1b73

Skrevet

Disse boksene du bl.annet får kjøpt på europris funker.

Skrevet

Jeg har med stort hell brukt sånn vanlig insektsdpray jeg. Sprayet alle dørterskler grundig. Ser ikke ut som om maurene liker det altså:)

Anonym poster: d5dd82dd73c7cf9028574c313bb8ad23

Skrevet

Vår favoritt er den blå sprayen (langtidsvirkende) fra Plantasjen.

Den er dyr (249,-) og ikke spesielt drøy, men funker som søren på våre maur i alle fall :)

Gjest Ziva
Skrevet

Små bokser hvor de går inn men aldri ut, eller de boksene hvor de henter med seg åte. Åten utsletter boet med gift. Tror de har det på Jernia og Plantasjen.

Skrevet

Takkers! (sjargong)

Anonym poster: 339dfa1c2338d410159919e899af1b73

Skrevet

strø salt rundt huset ute,og legg ut kanel der de går.Maur avskyr lukten av kanel.

Skrevet (endret)

Hvis du finner ut hvor de kommer fra så spray med permatrin. Fåes iallefall kjøpt på felleskjøpet.

Veldig effektivt på veps og andre insekter også. Det er nok at de bare får bittelitt på seg og da er de ferdige!

På sommeren pleier vi å spraye i vepsebolet om kvelden. Ligger døde veps strødd i et par dager og så er hele bolet utryddet :-)

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

De maurboksene du kjøper på Europris, Felleskjøpet eller Plantasjen fungerer helt perfekt her. Noen dager og maurene er vekk.

http://www.plantasje...thion-lokkeboks

Anonym poster: 63090f665b5c2d8b75edf8329baf0d72

Denne har vi brukt i år også! Ser ut som om maurene har forsvunnet;)

Skrevet

Helt enig med de boksene.Vi kjøpte 6 stk før en ukes tid siden til å ha på gjestedo, vaskerom, gang og kjøkken og nå har jeg ikke sett en maur på flere dager :D

Anonym poster: be740a76c32a32e41dcfe5035b002355

Skrevet

De grønne, runde åteboksene fra Felleskjøpet :) De ordner opp her hver vår.

Skrevet

Nippon på en papirlapp. . De spiser masse, tatt med seg tilbake, også dør de. . Det er vel Nippon som er i boksene. .. også får du det på tube. Ikke la mat ligge ute. Vekk med brødsmuler fra gulv og benk. Lukk alle åpne matvarer i skap og skuffer. Eller put det i bokser.

Vær forsiktig om du lager kake til 17.mai. Mamma lagde honningkake en gang vi hadde maur. . De fant den. . Alle sammen... :)

Skrevet

Ja, de maurboksene virker. Men, da må man jo la maurene ta med seg giften tilbake :)

Anonym poster: 66303943980cab232e177cb9c8ab014d

Skrevet

Vær forsiktig om du lager kake til 17.mai. Mamma lagde honningkake en gang vi hadde maur. . De fant den. . Alle sammen... :)

Det opplevde jeg også i fjor. Skulle ha kakefest og det som skulle være verdens beste var helt svart.

Funker bra med de grønne boksene har vi også erfart.

Skrevet

Salt der mauren kommer inn. Har funket vanvittig bra for meg.

Skrevet

Noen sier det virker å la maurene drikke Fun Light.

Eller at maurene eksploderer av bakepulver.

Anonym poster: 08283c4d4366acceb006674684568c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...