Mamsemums Skrevet 4. mai 2013 #26 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg er klassekontakt for x'te gang, sitter i styret i fotballaget, vært SU-medlem (samarbeidsutvalg i barnehagen) de fleste årene ungene har gått der. I tillegg er jeg på dugnad i barnehagen. At jeg påtar meg disse andre vervene fritar meg ikke for dugnader verken i barnehagen eller på fotballen. Skjønner ikke helt problemet, man møter opp jobber 1-2 timer, spiser mat (suppe + boller) og skravler med andre. Bedre at vi foreldrene gjør det enn at de ansatte skal gjøre det samtidig som de ser etter ungene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144044507-jeg-deltar-ikke-p%C3%A5-dugnad-fordi/page/2/#findComment-145315307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #27 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg skulle gjerne deltatt på dugnaden, men i høst var jeg gravid med bekkenløsning og nå i vår har jeg en liten baby som krever sitt. Og mannen? Jo han skulle visst ut å trene begge gangene... Prøvte å kjøre dårlig samvittighet på han, men det hjalp ikke... Anonym poster: 69d4961d1e610cef95ef82f6ba0cc605 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144044507-jeg-deltar-ikke-p%C3%A5-dugnad-fordi/page/2/#findComment-145315448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 4. mai 2013 #28 Del Skrevet 4. mai 2013 Da jeg var styrer i barnehage så handlet det om enkel matte. Budsjettet var knapt, så det måtte spares inn der man kunne. Hovedrengjøring, f.eks var noe vi var pålagt å ha. Det spiste gjerne opp 90% av vedlikeholdsbudsjettet. Om jeg kunne få foreldrene til å pusse vinduene under dugnaden, og da ta de ut av hovedrengjøringen, så hadde jeg penger igjen til å male utemøblene og lekeapparatene eller kjøpe 2 nye tripptrapp-stoler til småbarnsavdelingen. Til dere som av prinsipp ikke deltar fordi kommunen burde koste dette selv: Greit med prinsipper, det er ikke det, og det høres jo veldig reflektert og flott ut istedenfor å si at man ikke gidder, men stikk finger'n litt i jorda og se på økonomien i kommunen du bor. De færreste kommuner flommer over av kroner, og hoveddelen av de pengene går til lovpålagte tjenester, ikke til maling av huskestativ eller såing av blomkarse. Det er også sånn at om prinsipprytterne uteblir fra dugnadene, så hopper ikke kommunen inn og gjør det som står igjen. Det blir bare rett og slett ikke gjort! Resultatet for ditt barns del er at det må gå i en barnehage som ikke er like trivelig fysisk sett, eller at personalet må gjøre det selv, noe som tar tid vekk fra barna, og det er jo heller ikke ønskelig. Så om man skal sitte og gnåle om prinsipper istedenfor å rake løv 2 timer i året, så engasjer dere for Guds skyld i lokalpolitikken samtidig, så kanskje dere faktisk gjør en forskjell, for jeg kan love at fraværet deres fra dugnaden ikke noteres ned hos kommunestyret. Det blir bare litt mer å gjøre for de 17 som møtte opp for å gjøre en ekstra innsats for barnas lekemiljø. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144044507-jeg-deltar-ikke-p%C3%A5-dugnad-fordi/page/2/#findComment-145315518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå