Gå til innhold

Bhg maser om todelt regntøy....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal!! Regndressen uten for i passer enda i str 92 og regnsettet vi har i 98 er altfor stort. Føler d blir dumt nå å kjøpe to delt. Her her snø og regn om hverandre, og når det er tørrere dager har hun vårdressen.

Hva hadde dere gjort?

Vi har reflex regntøy. Er 90 cm høy. Blir d ikke dumt nå å kjøpe str 92 i todelt regnsett?

Anonym poster: 04cfc138092811bce93ce5612065f35d

Skrevet

Guttungen her er 95 cm, og han har 92 i regntøy fra Europris. Det er fortsatt stort nok til at han kan ha regnbuksa over dressen.

Skrevet

Kjøp i hvert fall regnbukse. Dress kan bli for mye klær når det blir varmere i været. 98 med strikk rundt ankelen går sikkert bra.

Skrevet

Regnsettet fra reflex i str 98 er stort på jenta vår. Rompa på buksa er nesten ned på knærne og:(

Lurt på kjøpe et todelt regntøy i str 92 nå ?

Skrevet

Ei regnbukse koster ikke mye, så det ville jeg investert i.

Det blir ganske klamt med regntøy på og det holder ofte med bukse om det bare er bakken som er våt.

Så små barn sliter heller ikke regntøyet så mye at du må kjøpe dyrt merke. Kapp Ahl eller Lindex sitt holder godt.

Skrevet

Må vel nesten ha en regnjakke også da ?

Skrevet

Må vel nesten ha en regnjakke også da ?

Ikke om ungen har hel dress.

Bruker dressen om det regner og kun bukse om bare bakken er våt.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Hvis ungen har vårdress/parkdress og regndress ser jeg ikke noen grunn til å kjøpe todelt sett i tillegg. Har barnehagen sagt noe om hvorfor hun må ha todelt sett da?

Skrevet

Jeg ville kjøpt en rimelig regnbukse, trenger ikke kjøpe et helt sett om du har dress i tillegg. Men når solen kommer frem nå på våren kan det bli veldig klamt med hel dress om det bare er bakken som er våt.

Her går gjerne de minste barna i en tynn fleecejakke eller collegejakke med regnbukse over når det er vått på bakken men tørt i luften. Da kan de sitte i den våte sanden i sandkassa, grise med vannpytter og gjørme uten å bli helt gjennomsvett og klam på overkroppen.

Anonym poster: 966ce419fcb9a627a75fa0b87d2642d0

Skrevet

Regnbukse er veldig lurt. det hender at det har regnet når man skal ut og det er vått på bakken og solen titter frem og da blir det for vått og gå i vårdressen og for klamt å gå i hel regndress.

Det er jo du alene som velger hva barnet skal ha på seg, men noen ganger er det lurt å høre på personalet i barnehagen-

Du kan fint si.. jeg ønsker at barnet mitt skal gå i det og det. og da skal det respekteres. Men da kan du heller ikke klage om barnet er er vått gjennom vårdressen eller svett i regntøyet----

Anonym poster: 4f8b63ce3c1a94c30f7445ea9507f9c7

Skrevet

Tenker at barnehagen egentlig ikke har noe med å mase om det så lenge barnet har klær som er greie. MEN en regnbukse er faktisk utrolig praktis. Er det vått på bakken men varmt og tørt i lufta, så blir dress ofte veldig varmt. Da kan man ha gummibukse og jakke/genser av litt lettere art.

Har også sett at de på en litt kjølig og veldig sølete dag dro gummibuksa utapå goretex-dressen. Greit nok egentlig - da ble ikke dressen full av gris. Det er lettere å spyle/vaske buksa en goretexen

Anonym poster: 5bc463bb54751c05a7674cd94e9eea86

Gjest Julia1984
Skrevet

Fryktelig klamt for ungene å ha regndress de dagene det er varmt, men såpass vått og sølete på bakken at kun regnbukse er nødvendig. Tenk deg selv da, prøv å ta deg en joggetur i regndress, klamt ja.

Mange dager utover våren hvor det er sol og varmt, men sølepytter og dammer. Trenger kanskje bare en genser oventil pga varmen - men ungen din må ha hel regndress på....@

Koster jammen ikke mye med en enkel regnbukse.

Gjest sussie77
Skrevet

Veldig lurt med todelt sett. Ihvertfall regnbukse. Særlig hvis det bare er vått på bakken. Da blir det veldig klamt med en hel regndress.

Skrevet

Vi har vårdrass, regnsett OG 7(!!!) regnbusker i forskjellige varianter vi har kjøpt suuuperbillig på salg oppigjennom. Og vet du hva, for to uker siden stod jeg her og hadde ikke EN ENESTE regnbukse eller regndress å ta på ungene!

Det var passe irriterende.

To våte bukser per barn på en dag, for varmt til regndressen og vårdressen, to bukser til vask og den siste fant jeg rett og slett ikke... Puh.

Her i huset er regnbukser uvurderlig, anbefaler salgsstativene til feks Sparkjøp for dette, spesielt til 4-7åringer er det gull å ha, og helst mange. (nå har jeg to som elsker å bade i søledammer altså, så vi er kanskje i en særstiuasjon her...)

Skrevet

jeg hadde ikke orket å kjøpe det. er det for varmt og klamt medvregndress kan man ha parkdress på. parkdressen til min er i hvertfall litt vannavstøtende og tåler litt våt mark.

Skrevet

Her i Bergen er det veldig praktisk med 2-delt regnsett, for da kan barna ha buksen uten jakke nå det er varmt men fremdeles fuktig på bakken, dvs. mesteparten av tiden.

Vi har pleid å heldress om vinteren (med avtagbar fòr så vi kunne bruke den som høst-/vårdress) og 2-delt regnsett til bhg, samt en allværsjakke med bukse til hjemmebruk (mer praktisk enn heldress om helgene). Og gjerne dobbelt, da jeg pleier å kjøpe litt stort, og beholder alt til det er for lite så den nye dressen overlapper med den gamle. Praktisk når det skjer uhell eller når blir så skittent at det må vaskes underveis, eller når man får besøk som ikke har med riktig utetøy.

Hvor ofte tror du at du får behov for regnsettet der du bor? Kanskje ikke så dumt med 2, kjøp gjerne noe billig og bruk det som reserve for det andre settet når det passer. Bukser i str 98 bir sikkert greit hvis du strammer godt til i selene.

Jeg pleier å stole på bhg-personalets råd, de er ute med ungene mer enn meg, og de har (i vår bhg i alle fall) lang erfaring. De er ikke ute etter å få meg til p kaste ut penger vinduet, de deler bare kunnskapen sin om hva som fungerer best. Det hjelper også med ped.leder svigerinne som jeg brukte som teknisk konsulent når Junior begynte i bhg.

Anonym poster: 7487fd3ea5b0b1fc191dbaa847750d78

Skrevet

Har hun ikke en vanntett dress da. Mine unger har vårdresser som er helt vanntette og puster, slik at de ikke blir klamme. Regntøy har de og, todelt. Mine er stu ville og bader i søle, så regntøy er lettere å spyle av, så her brukes det om hverandre. Hel regndress puster ikke i det hele tatt, og må være forferdelig ubehagelig å gå med. Kjøp en ekstra regnbukse i str 92, og bruk den reflex jakka inntil i 98. På reflex sitt regntøy er jo alltid jakken litt mindre enn buksen.

Og du som har 7 regnbukser, ikke for å være frekk altså, men grunnen til at du trenger så mange er kanskje fordi du kjøper de på sparkjøp? Kjøper man kvalitet trenger man ikke 100 sett. Mine har ett regnsett, en vårdress og en allværsbukse og jakke som alt er helt vanntett. Trekker det da litt vann opp i buksebena eller armene , kan man fint bytte til et annet alternativ. Jeg får helt vondt av de stakkars små som har dårlige klær i bhg, tenk hvor aktive de er, og hvor mye de er ute?

Anonym poster: 24934c20ca3fa9fd1649f0121b49d6f4

Skrevet

Kan du ikke sende med buksa du hadde i str 98 da? Den går nok an å bruke selv om den er litt stor, kan stramme greit opp med de selene. Tippet bhg er mest hypp på at han skal ha regnbukse. Som de over her sier, mye deiligere for ungen å slippe den tette regndressen.

Og er den mot formodning så stor at den ikke kan brukes koster regntøy ikke all verden. Følg med, mye tilbud på div ytterklær om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...