Gå til innhold

Symptomer på tenner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillegutt siklet helt SYKT mye fra han var 2 mnd. Da han var 3 mnd var det 2 tenner Nede. Så det helt tilfeldig.

Nå er han 7 mnd og har 8 tenner :)

Merket egentlig ikke så mye annet enn sikling og at han tygget veldig på hendene sine

Lillegutt siklet helt SYKT mye fra han var 2 mnd. Da han var 3 mnd var det 2 tenner Nede. Så det helt tilfeldig.

Merket egentlig ikke så mye annet enn sikling og at han tygget veldig på hendene sine

Det er sikling og tygging på fingrene her også, men jeg ser ikke noe i munnen enda.

Frykter det tar lang tid... :wacko:

Hun blir jo så fortvilt når hun ikke får lindret det!

begynte når hun var 3mnd, sikla, helt hysterisk med å få ting i munnen.. Er 5 1/2mnd nå, ser at det er fryktelig hvitt, men har ikke kommet opp enda :/

Hadde en liten pause, men har begynt på igjen nå! Bruker Paracet de kveldene hun er værst og ikke slår seg til ro, har også gått til innkjøp på dentinox, og den virker veldig godt! men er veldig skeptisk på å bruke den mye, så det er kun når det er ille vi bruker den!

Det er sikling og tygging på fingrene her også, men jeg ser ikke noe i munnen enda.

Frykter det tar lang tid... :wacko:

Hun blir jo så fortvilt når hun ikke får lindret det!

Kjøp bitering, sånn man kan ha i kjøleskap.

Har også kjøpt inn dentinox hvis det er ILLE. Men skeptisk til å bruke sånt altså. Så da skal det være krise hvis jeg bruker det.

Når man først ser noe hvitt kommer de FORT :)

Her bare popper tennene ut. Det blir bedre :)

Annonse

Siking og tygging på fingrene trenger ikke å være et tegn på at tenner er på vei, men det kan være utforsking av munnen / verden.

Jeg vet det, men hun virker så irritert når hun har fingrene i munn. I tillegg er søvnen urolig og avføringen grønnlig.

Her begynte det med mye sikling og å putte nærmest hele hånden i munnen ved ca 3 mnd. Kom opp to tenner da hun var 4 1/2 mnd. Vi puttet smokker i kjøleskapet, slik at de var kalde da hun fikk dem. Lindret en liten stund, og hun sugde godt på de.

Ja, det høres kjent ut.

Hun sover dårlig på dagen nå så jeg håper vi ikke må vente så lenge som til 4,5mnd. :wacko:

Fikk to tenner da han var 2 måneder. Fra fire til seks måneder siklet han og klødde mye før fem tenner dukket opp. Tok enda to måneder før bare ei tann kom. Han er åtte måneder og sliter veldig med tennene for tiden. Tannkjøttet er presset til det yterste og trur vel egentlig at de fleste er på veit ut. Håper de kommer snart :)

Symptomer: sikling, kløing, bæsjebleier opptil 10 om dagen i flere uker om gangen, skriking vær gang han våkner om natta og sover urolig. Holdt på sånn siden han var fire måneder ca...

Fikk to tenner da han var 2 måneder. Fra fire til seks måneder siklet han og klødde mye før fem tenner dukket opp. Tok enda to måneder før bare ei tann kom. Han er åtte måneder og sliter veldig med tennene for tiden. Tannkjøttet er presset til det yterste og trur vel egentlig at de fleste er på veit ut. Håper de kommer snart :)

Symptomer: sikling, kløing, bæsjebleier opptil 10 om dagen i flere uker om gangen, skriking vær gang han våkner om natta og sover urolig. Holdt på sånn siden han var fire måneder ca...

Huff, dette hørtes ille ut. Håper det ikke blir slik hos oss. Ser kuler nedi tannkjøttet, men det kan jo ta laaaaang tid enda.

Annonse

Får baby diaré? Vår datter har gått fra å bæsje én gang i uka til nå hver dag og kanskje flere ganger om dagen. De siste dagene har det minnet om diaré. Er vannete og slimete. Er dette tegn på tenner?

Vi har ikke hyppigere bæsjebleier, men vi har grønnfarge på den.

Kjente første tann igår, tuppa er 4 1/2 måned :) Hun har stappet fingre, gnegd på knoklene på hånden i lang tid. I det siste så har hun siklet mye mer, vært mer urolig på natt og generellt når hun skal legge seg til for å sove. Ellers vært blid og fornøyd :)

Kjente første tann igår, tuppa er 4 1/2 måned :) Hun har stappet fingre, gnegd på knoklene på hånden i lang tid. I det siste så har hun siklet mye mer, vært mer urolig på natt og generellt når hun skal legge seg til for å sove. Ellers vært blid og fornøyd :)

Slik er det også her. Håper virkelig tanna viser seg snart! 4mnd her. :)

Husker ikke nøyaktig alder. Ca 4mnd tror jeg de to nede kom.

Han våknet og skrek hysterisk ca hver 20.min en hel natt og da jeg sjekket i munnen på han så var det to små tenner på vei. Da tenkte jeg tilbake på at han hadde siklet utrolig mye siste uka. Så hadde han noen dager etterpå som han var urolig ved legging men ikke noe helt krise.

Og det var det. De neste 4tennene har kommet uten noe spesielle symptomer.

Husker ikke nøyaktig alder. Ca 4mnd tror jeg de to nede kom.

Han våknet og skrek hysterisk ca hver 20.min en hel natt og da jeg sjekket i munnen på han så var det to små tenner på vei. Da tenkte jeg tilbake på at han hadde siklet utrolig mye siste uka. Så hadde han noen dager etterpå som han var urolig ved legging men ikke noe helt krise.

Og det var det. De neste 4tennene har kommet uten noe spesielle symptomer.

Liker ikke første del, men andre del av innlegget. Hehe...

Her gikk det veldig fort fra når siklinga forverret seg, så det blir vel snartbhos dere også ;)

Her gikk det veldig fort fra når siklinga forverret seg, så det blir vel snartbhos dere også ;)

Så du noe i munnen mens denne siklingen pågikk? Jeg ser ikke noe antydninger her, så jeg frykter jo at dette skal pågå leeeeeenge.

Storesøster var over 6mnd når hun fikk sine første, men der gikk det ca 14 dager fra vi merket noe til tanna kom.

Så du noe i munnen mens denne siklingen pågikk? Jeg ser ikke noe antydninger her, så jeg frykter jo at dette skal pågå leeeeeenge.

Storesøster var over 6mnd når hun fikk sine første, men der gikk det ca 14 dager fra vi merket noe til tanna kom.

Tanna kom over natta, trodde også det skulle gå lang tid før det kom igjennom tannkjøttet for så eller kjente ikke noe kuler oppå. Men kan se frampå tannkjøttet at det ligger tenner som skal opp. Jeg så hun var litt rød (litt blod) overst på tannkjøttet å da jeg kjente etter var det jammen meg ei tann :)

Tanna kom over natta, trodde også det skulle gå lang tid før det kom igjennom tannkjøttet for så eller kjente ikke noe kuler oppå. Men kan se frampå tannkjøttet at det ligger tenner som skal opp. Jeg så hun var litt rød (litt blod) overst på tannkjøttet å da jeg kjente etter var det jammen meg ei tann :)

Jeg ser også tenner som ligger på tur, men jeg ser ikke noe der de skal komme opp. Ikke at hun er så villig til å la meg se heller da. :wacko:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...