Gå til innhold

Zakynthos eller Kefalonia med barn på nesten 2?

Anbefalte innlegg

Noen av dere kjære DiB-damer som har tips å komme med i forhold til hvor man skal bo, hva man skal se, hvilke strander som er fine osv? Gjerne tips om begge plassene - vi har ikke helt avgjort hvilken det blir enda...

Blir primært strandferie, men vi er ikke chartermennesker (selv om vi nok kommer til å reise med et charterselskap denne gangen for enkelthetens skyld), så kulturopplevelser og slikt er like mye i fokus som fine strender.

Anonym poster: 475e79e83c5896b0bf955fe54ac454bd

Fortsetter under...

Strendene på kefalonia er ikke så barnevennlige... unntatt mythos, men den er ikke i nærheten av noen hoteller tror jeg. Ellers er det mye lava sten strender og brådypt. Men er utrolig fin der!

Anonym poster: 1797aa2bb53d8ccf7dbf70a31ca196b2

Strendene på kefalonia er ikke så barnevennlige... unntatt mythos, men den er ikke i nærheten av noen hoteller tror jeg. Ellers er det mye lava sten strender og brådypt. Men er utrolig fin der!

Anonym poster: 1797aa2bb53d8ccf7dbf70a31ca196b2

Oi, ja har jo bare sett øya på film og vil så gjerne dit (og en tur til Ithaka), men kanskje vi skal spare den turen til mini har blitt litt større da? :) Takk for tips!

På zakynthos kan man se havskilpadder på nært hold. UNnngå Laganas, voldsomt part sted.

Takk for svar til deg og - nei, partysteder skal vi ikke til :) Har du vært i Kalamaki?

Annonse

Mange år siden jeg var på Z nå (2005 cirka). Den turen ble bestilt i "sista minuten" uten at vi gjorde noen research. Angret oss mye da vi begynte å skjønne hvor vi var havnet, men valgte å gjøre det beste ut av det. Heldigvis hadde vi ikke barn ennå den gangen, så det gikk på et vis selvom vi var rimelig slitne etter 2 ukers "ferie" der. Ikke bare var det et voldsomt partyliv, men det var krangling og slossing, spying og dundrende musikk til 4 om morgenen hver dag. Om natta og i de små timer sprang det folk rundt og dundra på dørene fordi de ikke huska hvor de bodde og om morgenene lå det strødd med fulle, halvt bevisstløse folk i trapper og foran dører overalt det hang doruller ut av vinduene i 4. etg og noen hadde bæsja i trappa osv. Det var også utrolig mye sigøynere der, de kom krypende ut av buskene om morgenen og det gikk unger ned i 4-5 års alderen alene om kveldene og sa "money-money-money" samt at en jente på knapt 14 år satt med en sovende (dopa?) baby på hjørnet hver kveld og natt med tiggerkoppen foran seg. Ville aldri tatt med barn dit eller dratt dit igjen. Det eneste som var veldig fint der var som sagt at man kunne svømme og se på disse havskilpaddene. men dem kan man sikkert se andre steder på øya også. Vi var innom Kalamaki et par ganger, virket mye roligere der, men har hørt at det er ganske livlig der også. Vi leide oss moped og dro til en fin strand et stykke unna hver dag og sov på solstolen om dagene fordi vi var så slitne av alt bråket i Laganas. Som sagt er dette noen år siden, mulig ting er annerledes nå og jeg har ikke kjennskap til andre byer og steder på øya, men ville i hvertfall ikke reist til Zakynthos med barn (eller uten) uten å gjøre grundig research.

Jeg har vært på Zakhyntos en gang tidligere og skal tilbake i sommer - og ja jeg har med to barn ett på 2 og en på 5.. Skal til en liten plass som heter Tsilivi som slettes ikke var som Lille Stjerne beskrev Zakhyntos.. Det var rolig og fint med en flott strand. Det var selvsagt restauranter og barer men ikke noe stort natteliv eller noe som forstyrret på noe vis. Vi trivdes veldig godt og drar derfor tilbake med barna.... Var der første gang i 2006 og min søster har også vært tilbake en gang til i mellomtiden og mente fortsatt det var et flott sted...

På Zakhyntos som alle steder i verden finnes det rolige steder og mer bråkete steder.. Drar man til Oslo sentrum en lørdags kveld får man også se mye små barn ikke trenger å se...

Annonse

Hmm, da blir det kanskje bedre å også vente til mini er større med å dra til Zakynthos da... Takk for svar dere, alltid bra å kunne få litt innspill! :)

Har søkt litt rundt og endret min ide til Samos eller Rhodos. Så får vi se om vi finner noe interessant der. Noen forslag? Blir en rolig feire på oss og vi skal være borte en uke i slutten av juni bare, så det gjør ikke noe hvis det ikke er en plass der man føler man ikke rakk å se noe før man skal hjem igjen,...

Tidligere har jeg vært på Rhodos (Rhodos by) - det var ganske livlig etter hva jeg husker, Samos har jeg ingen erfaring med annet enn en barndomsvenninne som var der hvert år når hun var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...