yogajente Skrevet 3. mai 2013 #1 Del Skrevet 3. mai 2013 Hei, titter inn fra 3. trimester Har så smått begynt å tenke på fødsel og fødebag, men lurer veldig på dette med ammebh. Ut fra det jeg forstår vokser brystene enormt de første dagene etter fødsel, og går kanskje litt tilbake igjen etterhvert. Hvordan vet man hvilken størrelse på ammebh man bør kjøpe og ha med i fødebagen? Eller kan det være like greit med disse ammesinglettene fra H&M eller lignende? Jeg har små bryster fra før av, og de har ikke vokst spesielt mye i svangerskapet. Termin i juli også, så frykter det kan bli varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lUmlUm med tulla si Skrevet 3. mai 2013 #2 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg kjøpte et par ammebehåer før fødsel, men jeg fant ingen som passet særlig bra (str 75e-f, fant ingen som hadde særlig til passform), jeg kjøpte dem mest for sikkerhetsskyld, og så kunne jeg heller dra ut etter fødsel å kjøpe noen som passet ordentlig. Mine bryster vokste heller ikke særlig i svangerskapet, men tre dager etter fødsel kom melka for fullt, og brystene var harde som stein, og digre som meloner. Men jeg hadde forventa at de skulle bli enda større! Jeg passet behåene ca, men fremdeles var det jo dårlig passform... Jeg var på sykehuset i fem dager, men hadde jeg bare skulle vært der i tre dager, som er vanlig, ville jeg ikke behøvd ammebh. Jeg gikk for det meste uten bh da jeg hadde litt problemer med amminga i starten, og måtte legge henne til hele tiden. Mange babyer vil jo også ha pupp hele tiden. Eneste grunnen til at jeg fikk bruk for behåene var fordi jeg selvfølgelig begynte å lekke etter at melka kom! Da måtte jeg bruke ammeinnlegg. Så jeg vil anbefale deg å kjøpe et par stykker, og ammeinnlegg, og kjøp behåene litt romslige. Du kan jo kjøpe et par billige aller først, slik jeg gjorde, og så kjøpe noen mer ordentlige etterpå. Siden du har små bryster, vil jeg anbefale uten spiler. De er helt klart mest behagelig! Nå er jenta mi 7 uker, og jeg har ikke den voldsomme brystsprengen lengre, så brystene føles mindre. Jeg har derimot ikke måtte gå ned i str på behåen enda da. Jeg har ingen erfaring fra ammetopper, men jeg må innrømme jeg foretrekker å ta puppen ut fra undersiden av klærne, og ikke oversiden.... Jeg er kanskje litt sjenert av meg Jeg kan tenke det er greit om man har en genser/t-skjorte over, for da skjuler jo toppen "mammamagen", og man tar likevel puppen ut fra undersida av genseren, så brystet ikke blir blottet heller. Men det blir vel altfor varmt om sommeren! Særlig med hetetoktene som ofte følger etter en fødsel... (jeg har ikke merket så mye til disse hetetoktene jeg ble fortalt om da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
småtingstoregleder Skrevet 3. mai 2013 #3 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er ikke sikkert at brystene dine blir veldig mye større, selv etter fødselen. Jeg ville kjøpt en ammebh, som du syns virker grei nå. Det fins 2-pk på HM, som ikke er så dyr (uten spiler). Så kjøper du heller en annen størrelse etter hvert, hvis du ser brystene vokser noe ekstremt. Da vil den første du kjøpte sikkert passe etter hvert igjen, da brystene blir mindre når det blir mindre melk. Noen syns amme-topp er ok, andre liker bh. Bh er kanskje mer praktisk, da kan du ha den under hvilke som helst klær fremover. Ammeinnlegg er også kjekt. Hvis du sjekker bloggen til småtingstoregleder, så er det en test der av forskjellige ammeinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maryM Skrevet 6. mai 2013 #4 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg brukte kun ammetopper fra Lindex (149,- stk hvit eller sort) og var glad for det... Hadde kjøpt en ammebh fra H&M men den ble veeeldig kjapt for liten. Kjøpte 2 ordentlige ammebh 3-4 uker etter fødsel, i 2-3 str større enn den første... Venter nå nr 2 og har igjen kjøpt inn et par ammetopper som er pakket ned. Syntes de er veldig komfortable og kommer nok til å "bo" i dem den første tiden. De er jo nesten som en hvilken som helst singlet, og det bruker jeg under nærmest alle gensere til vanlig. Nå som sommeren kommer trenger man jo bare å bruke en slik og evt ha over en tynn jakke/cardigan om man syntes det blir for kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 20. mai 2013 #5 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg brukte amme BH på barsel. Gikk ca 2 str opp fra min vanlig str. Kjøpte AmmeBH 1-2 mnd før termin, og passet de kjempe fint. Var et must med amme BH Pga at man lekker veldig. Så Veldig greit å ha ammeinnlegg i. Ammetopp fra HM er også veldig greie. Oppi der passer de jo uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelbulle Skrevet 13. juni 2013 #6 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg bodde i min amme-singlet fra HM første tiden. De har som en sport-top inni, slik at ammeinnleggen ligger på plass. Mye behagligere første tiden med spreng enn BH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucann Skrevet 22. juli 2013 #7 Del Skrevet 22. juli 2013 Kjøp amme BH fra Carriwell! De er super behagelige og bløde + at de "følger" brystets størrelse og så er de ikke dyre. Liker ikke de fra H&M. Men kjøp når du har født. Også ammetoppe fra H&M er veldig behagelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #8 Del Skrevet 24. september 2013 Eg hadde med ammebh på sjukehuset, og dei var gull verdt, men som du ser frå dei andre så er erfaringane ulike! Eg har vanlegvis store bryst, og no 5 dagar etter fødsel ser dei heilt absurde ut! Fekk skikkeleg spreng på dag tre, og syns det blir verre viss puppane får " henge å slenge" ( ikkje at det går an å slenge på desse medisinballane...) så mitt tips er å ta med ammebh med god plass i. Sidan du skriv du har små bryst kan du sikkert få tak i nokon som ikkje er så dyre, så kan du heller kjøpe nokre dyrare etter fødsel når størrelsen har stabilisert seg og du ser om du treng det. Tenkjer at sidan du har termin om sommaren vil du kgjerne gå med lette toppar ol, då kan det vere fint å ha plass til ammeinnlegg og eventuelt ullinnlegg. Vanskeleg med amming og trekk om sommaren. Det er fort gjort å fa brystbetendelse når det er så varmt at ein helst vil gå nesten naken. Anonymous poster hash: 54d1e...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå