HH80 Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Etter en SA i mars hvor fosteret stoppet å utvikle seg i uke5/6 men jeg ikke begynte å blø før uke 9, og da bare bittelitt blod, er jeg blitt rimelig hysterisk !!! Nå er jeg 5 fullgåtte uker idag og med lite symptomer klarer jeg ikke slappe av!! Jeg klarer ikke stole på kroppen min og tenker hele tiden at det sikkert ender glatt igjen.... Er jo 7 år siden sist jeg gikk gravid og det gikk bra så jeg husker så lite av det bortsett fra at jeg ble kvalm, men jeg husker jo ikke helt når kvalmen kom. Derfor er det så vanskelig å sammenligne, dessuten kan jo svangerskap være ulike og nå er det med en annen mann så det kan jo også ha noe å si..... Allikevel klarer jeg ikke tro at jeg er graid før jeg kjenner denne kvalmen.... Jeg ser jo selv hvor dum jeg er!!!!! Syns det er så mange som har hauger med symptomer omtrent før ikm og selv sitter jeg her med bittelitt fyldigere pupper og trøtt!!! Thats it!!! Jeg venter hcg svar og kanskje jeg klarer å lande litt hvis de er normale.. Ellers må jeg få tatt en ul i uke 7 for å se om hjertet slår......for det er utrolig slitsomt å ha skuldrene oppunder ørene konstant og gå rundt å være bekymret
Tresøtesmå141517 Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Jeg setter inn alle krefter for å ikke bli hysterisk! Testet positivt i dag, etter jeg trodde at brun utflod og litt blod var mensen, men siden den aldri kom skikkelig i gang, tok jeg en test i dag - og POSITIVT. Litt sjokka, og "kanskje" bittelitt hysterisk over blodet... Jeg har ingen andre symptomer enda, ikke engang de ømme brystvortene jeg pleier å ha ved mens. Jeg føler meg faktisk antigravid. Vi får krysse fingrene og satse på at alt går bra. Annet kan vi ikke gjøre
HH80 Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2013 Et stk hysterisk skulle det stå : )) det er sant det at vi ikke kan gjøre noe med det ! Men snakk om pupper så er mine mindre ømme og mindre i str enn de er ved mens .. Det var egentlig en av de tinga som gjorde at jeg tenkte at mensen kanskje ikke kom : ))
Tredjemann på vei :D Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Åh, du skal bare være SÅ glad for at kvalmen holder seg unna, for det er et mareritt! Flere ganger jeg vurderte om dette virkelig kunne være verdt det. Nå holder kvalmen på å gi seg helt (10+3), men har lavt blodtrykk nå da. Og null energi... Men jeg kjenner meg igjen i bekymringene likevel da. Hørte hjertelyd med doppler hjemme etter jeg hadde vært på UL, men da jeg plutselig ikke hørte den igjen en dag senere, så rablet det helt for meg Har ikke sjekket noe mer etterpå, og tror jeg skal vente en stund også
Brummla Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tenker sånn at det ikke alltid er lurt å ta bekymringene på forhånd.. Har 2 svangerskap bak meg fra et tidligere forhold, da hadde jeg ikke antydning til kvalme engang.. Etter at jeg fikk ny mann og er gravid med han er jeg så kvalm at jeg holder på å forgå... Det jeg vil frem til er at dette svangerskapet er andeledes enn da jeg gikk gravid forrige gang.. Håper du klarer å senke skuldrene, slappe av litt mer og tenke at det sikkert går bra
Gjest flykræsj Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Uff da! Det høres ikke greit ut! Hvis det er noen trøst: redsel for at noe skal gå galt er et sikkert graviditetstegn her i gården Kvalme har jeg aldri merket et snev av, og har som deg ofte blitt litt stresset av det. Du kan jo dra på en tidlig ul, bare være litt obs på at ikke du gir bekymringene dine mer mat... Dersom du hele tiden skal gå rundt å kjenne etter symptomer som evt stiger eller avtar, måle hcg og stadig ul så vil du bli sprø, og garantert ikke noe roligere. Det å være gravid handler også litt om å miste kontroll. Vi kan ikke ha full kontroll over alt. Selv om man lever etter boka, tar flere UL og passer på, så kan ting skje uten at noen kunne forutse det. Prøv å tenke på "hysteriet" ditt som et symptom på graviditet. Ja, dette er skummelt og du kan ikke kontrollere 24-7 om spiren lever eller har det bra. Men, statistisk sett er oddsen overveldende god for at det faktisk går bra!! Når man leser på,forum får man nærmest inntrykk av at SA/MA er det vanligste og at det nærmest er et mirakel at det i det hele tatt fødes barn Lykke til med graviditet og hysteri. Hilsen av-på-hysteriker
kribe Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Skjønner deg sååååå mye og det er vanskelig å roe deg ned for angsten din vil nok være der dessverre. Jeg hadde en MA i uke 14 (foster døde i uke 9/10) i oktober. Det var vel en MA du også hadde da? Jeg ble gravid i februar igjen, men har levd med gledesrus og angst siden da. Tatt hcg-prøver hver uke, ul i uke 7 og uke 11, hører nå selv hjertelyd med dopler og er kommet over den magiske grensa på 12 uker, men....... nesten som jeg venter på at det skal skje igjen selv om jeg har en fantastisk, frisk sønn på snart 3 år Gleder meg (litt lei av kvalmen) over alle symptomer og av voksende mage, og jobb og lek medvårt første sjarmtroll :) Går nok bra. Selv om abort kan skje flere ganger på rad, er det ikke veldig vanlig. Krev UL og hcg-oppfølging nå i starten. Forklar angsten din til lege og da vil de nok hjelpe. Lykke til.
HH80 Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2013 Ja det var jo en ma for fosteret stoppa i uke 6, men jeg begynte å blø litt i uke 9 og kom derfor inn på ul.. Så det ble jo en sa etterhvert. Håper så inderlig at hcg prøvene mine er normale og at ul om en drøy uke kan vise et bankende hjerte !! Da kan jeg senke skuldrene litt : )) så bra at alt går veien for deg denne gangen !!
kribe Skrevet 11. mai 2013 #9 Skrevet 11. mai 2013 Ja det var jo en ma for fosteret stoppa i uke 6, men jeg begynte å blø litt i uke 9 og kom derfor inn på ul.. Så det ble jo en sa etterhvert. Håper så inderlig at hcg prøvene mine er normale og at ul om en drøy uke kan vise et bankende hjerte !! Da kan jeg senke skuldrene litt : )) så bra at alt går veien for deg denne gangen !! Hvordan går det? Hcg-prøver ok? Vært på UL? Håper alt er okay:) Krysser fingra.
HH80 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2013 Hei : ) hcg var 1348 i uke 4+4 og 6450 i uke 5+1 : : )) så det var bra !! De siste dagenehar jeg også vært uggen til tyder .. Puppene har også blitt enda større og ømmere .. Så nå har jeg troa på at det går bra : ))ul er 21 mai !!
browneyes Skrevet 12. mai 2013 #11 Skrevet 12. mai 2013 Hei : ) hcg var 1348 i uke 4+4 og 6450 i uke 5+1 : : )) så det var bra !! De siste dagenehar jeg også vært uggen til tyder .. Puppene har også blitt enda større og ømmere .. Så nå har jeg troa på at det går bra : ))ul er 21 mai !! Hei HH80! Eg husker deg frå "bli gravid"-forumet. Nå kan eg (forhåpentlegvis) slå følge med deg her inne! Eg skjønner så godt dei følelsane dine, eg har akkurat dei same. Me mista jo etter 24 veker, og nå kjem eg jo til å gå å vere nervøs og redd fram til me er over det punktet.... Normalt sett, burde eg vel bli sjukemeldt, men sidan eg har vore sjukemeldt eit år, kan eg jo ikkje det. Så eg går redusert, og trivest ikkje så godt på jobb for tida. Då eg kom tilbake etter dødfødselen, fekk eg ikkje gå tilbake til klassen min (er lærar), og går nå litt her og der... I tillegg har eg måtte høyre kommentarar om korlesi eg berre forsvant før jul, akkurat som om det var valgfritt.... Så i tillegg til at eg no er supernervøs for min nye graviditet, så mistrivest eg på jobb. Og stress er jo ikkje bra Var det vanskeleg å få hcg-måling? Og kor ofte går du til kontroll? Til lege eller jordmor?
HH80 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2013 Det du har opplevd er på en måte mye verre enn det jeg opplevde... Kan ikke sammenlignes, men jeg syns det var tøft og er jo livredd for å oppleve det igjen... : )) nå går det har med oss begge !!! Jeg får ekstra oppfølng pga at jeg må ta blodfortynnende sprøyter i svangerskapet. Har en koagulasjonsdefekt i familien. Regner med at jeg får ul ca hver 4 uke .... Hcg måling ba jeg bare om på legekontoret. Jeg måtte dit for å få henvisning til første tidlig ul... Det var ikke vanskelig i det hele tatt : )) går til kontroller på sykehus... Får du ekstra oppfølging ?
browneyes Skrevet 12. mai 2013 #13 Skrevet 12. mai 2013 Det du har opplevd er på en måte mye verre enn det jeg opplevde... Kan ikke sammenlignes, men jeg syns det var tøft og er jo livredd for å oppleve det igjen... : )) nå går det har med oss begge !!! Jeg får ekstra oppfølng pga at jeg må ta blodfortynnende sprøyter i svangerskapet. Har en koagulasjonsdefekt i familien. Regner med at jeg får ul ca hver 4 uke .... Hcg måling ba jeg bare om på legekontoret. Jeg måtte dit for å få henvisning til første tidlig ul... Det var ikke vanskelig i det hele tatt : )) går til kontroller på sykehus... Får du ekstra oppfølging ? Eg skal på første legetime på tysdag. Veit eg får meir oppfølging denne gongen, fordi eg fekk svangerskapsforgiftning sist. Går ut frå at eg blir satt på blodfortynnande, anten albyl-e eller sprøyter. Hos meg såg jo alt bra ut fram til ei veke før det heile var over, så eg kjem nok til å vere meir krevande denne gongen, og vurderer å be om svangerskapspenger (viss eg kan), for jobben stressar meg noko enormt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå