Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Thunder Road

Vi har fått lekegrind nå til nummer tre, men ikke hatt til de to eldste. Gikk greit uten til de, men nå har vi både hunder og katter som jeg vil skjerme for baby og omvendt :) Ikke greit med dyrehår på lekematta og lekene ;) Men jeg synes ikke det er et "must".

Har fått låne av ei venninne. Gutten er 7 mnd, og har ennå ikke trengt den.

Men vi har hund, så når han begynner å krabbe så kommer jeg nok til å bruke grinden. Hvis jeg må på Do eller liknende, så kan jeg putte han oppi der i noen minutter slik at jeg ikke trenger å være redd for hund og hva han finner på å gjøre :)

Annonse

Han ligger oppi der når jeg er i rommet også men det er på grunn av at vi har leker inni der som sitter fast i veggene, Speil for å se seg i og biteleker som sitter fast. Bare elsker å være oppi der :)

Og lar han stå oppi den mens jeg står på kne, mye enklere for meg å holde han på grunn av rygg og skuldre. Så istedet å sitte på gulvet og la han stå der hele tiden gjør jeg det mer opp i høyden for meg (men lar han stå på gulvet også :P)

Har det, pga hund, men ser at den er fin uansett. Lett å henge leker på og variere hvor de henger. Har bla speil i i midten (i krysset til babygymmen) og leker som spiller musikk på lekegrindens vegge. Har også uro med musikk og lys festet på lekegrinda. Gutten min trives kjempegodt å kan fint ligge 30 min alene der! Roper, ruller og ler!

Jeg er ikke noe tilhenger av å putte babyen i "bur" :)

Jeg synes babyen skal få åle/krype rundt å utforske, det er jo en del av utviklingen.

Men jeg forstår dere som har hund at dere vil skjerme. Ikke særlig herlig med baby som er dekket av hundehår. Vi har katt, men han er mest ut så det er ikke noe problem. Her blir det ikke anskaffet noe "bur". Hehe...

Jeg er ikke noe tilhenger av å putte babyen i "bur" :)

Jeg synes babyen skal få åle/krype rundt å utforske, det er jo en del av utviklingen.

Men jeg forstår dere som har hund at dere vil skjerme. Ikke særlig herlig med baby som er dekket av hundehår. Vi har katt, men han er mest ut så det er ikke noe problem. Her blir det ikke anskaffet noe "bur". Hehe...

Gutten min får være masse på gulvet også! Men da har jeg hunden ute eller under oppsyn. Det er når jeg skal gjøre noe på kjøkkenet eller badet, at "buret" er greit. Og det er ikke pga hundehår, men pga sikkerhet. Og at jeg ikke liker at babyen trynsleikes ;)

Annonse

Hehe, i bur... Så dramatisk! Jaja, hver til sin oppfattelse.

Ja, jeg har lekegrind til gutten min. Hadde også til min datter. Vi har brukt dem fra de har vært bare noen uker gamle med babygym oppi så de skal bli vant til å være der. Har ikke dyr, men synes det er fint å ha en trygg plass å legge fra seg babyen. Har selvsagt også en stor matte på gulvet som jeg bruker også :) Sikkert ikke et must, men et fint hjelpemiddel synes jeg :)

Gjest Kjempeanonym

Det var nå litt voldsomt å kalle det for et bur man putter ungene i.

Tror nok at de fleste som har lekegrind lar ungene sine åle/ krype rundt og utforske selv om de har lekegrind.

Tviler på at utviklingen til barn som har lekegrind vs. barn som ikke har lekegrind er så forskjellig.

Nå mente ikke jeg det så ille med å kalle det et "bur". Ingen grunn til å bli så fornærmet. Jeg har full forståelse, og hadde trolig hatt lekegrind selv også, hvis jeg hadde hatt hund. Det er jo veldig forsvarlig og ansvarsfult med lekegrind, men hvis man ikke har det så forstår ikke jeg hvorfor man skal ha lekegrind.

Jeg prøver uten, han har lekematte og fin lekeplass på gulvet. Har kun katt som bare vil ligge for seg selv og sove. Kjøper heller om behovet plutselig er der. Har vaskerom i kjeller og må ut for å komme meg ned i kjelleren siden vi ikke har trapp inne. Men skal prøve å få satt på maskiner etc når han sover eller sitter i vogna eller når han har tatt kveld. Takk for mange supre svar :)

Gjest Kjempeanonym

Nå mente ikke jeg det så ille med å kalle det et "bur". Ingen grunn til å bli så fornærmet. Jeg har full forståelse, og hadde trolig hatt lekegrind selv også, hvis jeg hadde hatt hund. Det er jo veldig forsvarlig og ansvarsfult med lekegrind, men hvis man ikke har det så forstår ikke jeg hvorfor man skal ha lekegrind.

Når ble å være uenig i noe det samme som å være fornærmet?

Eller er du kanskje fra Vågå?

Når ble å være uenig i noe det samme som å være fornærmet?

Eller er du kanskje fra Vågå?

Jeg er ikke fra Vågå.

Men det virket som om noen ble fornærmet fordi jeg kalte lekegrinda for bur.

Det er jo litt som med trampoline, man putter barnet inn dit fordi barnet har leker der og da trenger vi ikke engasjere/stimulere/leke ol akkurat den tiden barnet er i "buret". (lurer på hvor mange som blir irritert/fornærmet/sint nå... Hehe... )

Vi har lekegrind, vi har ikke en unge som krabber ennå, men jeg tenker at hun skal bli vant til "buret". ;) Jeg må jo på do iblant og hvis hun krabber rundt alene syntes jeg det er mer skummelt det enn å sette henne i lekegrind.

Jeg syntes ikke at hun må være med overalt hvis hun trives under uroen og med lekene sine. Barn må da kunne være alene og ikke aktiviseres hele tiden, ser ikke noe galt i det. :)

Vi har lekegrind, vi har ikke en unge som krabber ennå, men jeg tenker at hun skal bli vant til "buret". ;) Jeg må jo på do iblant og hvis hun krabber rundt alene syntes jeg det er mer skummelt det enn å sette henne i lekegrind.

Jeg syntes ikke at hun må være med overalt hvis hun trives under uroen og med lekene sine. Barn må da kunne være alene og ikke aktiviseres hele tiden, ser ikke noe galt i det. :)

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...