Gå til innhold

Noen som har løpt halvmaraton her (2,1 mil) og kan svare meg på noen spørsmål...?

Anbefalte innlegg

Prøver å google, men blir ikke så mye klokere... Hva vil du si er en god løpstid på halvmaraton, eller ca 2 mil? Vil gjerne ha et mål å trene mot, en konkret tid å forholde meg til. Løp en tur her om dagen på 2 mil, på ganske så nøyaktig 2 timer, men vet ikke om det er bra eller dårlig..

Anonym poster: 1d840262414d0a4951c2204951cc7238

Fortsetter under...

Er 30 år og har trent en del før jeg fikk barn, men ikke på høyt nivå. Siste 5 åra med små barn i hus har det vært så som så med treningen, men har startet opp med løping siste månedene for å komme litt i form igjen. Løper ute i terreng, ikke tredemølle..

HI

To timer er vel da ganske greit. 5 minutte på kilometer er et greit tempo for vanlige mosjonister. Løper på det samme selv, og begynte i påsken. Er 10 år eldre enn deg da. Men mange av vennene mine løper saktere enn det, selv om de trener en del

Anonym poster: 4a4169fee165ca0da0109a2735c7dd21

Annonse

Jeg har løpt halvmaraton bare en gang og var ikke i nærheten av din tid. Selv om det var en løype med mange høydemeter jeg løp, og sånn set kansje hadde løpt litt raskere i en annen løype er det bare en drømm for meg å komme ned i sånne tider. Sansynlig vis hadde du løpt raskere i konkuranse også. Selv løp jeg på 2.21 og er egentlig godt fornøyd med det, selv om jeg kom 3. sist :). Jeg er så langt fra noe løpstalent som det går ann å komme, men løpe gjør jeg uansett.

Anonym poster: 8204dc2659864e2ed954811f36c48a6d

To timer er bra synes jeg! Med det som utgangspunkt kan du sette deg et mål om å få det til på feks 1:30? Får du til det blir jeg veldig imponert, men om du har litt tid til å trene deg opp er det ikke urealistisk.

Når og hvor skal du løpe?

Har ikke noen planer om å være med på et spesielt halvmaratonløp, men ønsker å komme i god form og trenger noe å strekke meg etter. Blir så mye mer motiverende når jeg løper på tid og ikke bare helt uten mål og mening :) Tenker at 1,40 kanskje er et realistisk mål litt på sikt, mens 1,30 blir nok i overkant raskt er jeg redd, siden jeg løper i ganske kupert terreng og ikke er i verdens beste form sånn i utgangspunktet :P

Takk for svar folkens, gleder meg til neste langtur!

HI

mellom 1.39-1.49 er overkommelig mål på halvmarathon. Løper du i terreng, må du legge på litt mer tid, er det asfalt og relativt flatt så burde det første være et bra mål.

Min beste tid er 1.36 oslo marathon og 1.45 p birken. Er 35, og syklist, altså ingen løper, men bra kondis og stålvilje hehe

Anonym poster: 3bd1e93cd62413ca728bd27c3cc0da76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...