Gå til innhold

Dere som tempet når dere ble gravide :-) Symptomjakt etter IKM

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Har vært prøver leenge(3år) og nu når mensen ikke kom på lørdag måtte jeg logge meg inn hit igjen, lenge siden jeg har vært her.. :) Klarer nesten ikke tru engang at jeg kan være gravid.. Har blitt skuffa av neg tester så mange ganger nu at jeg ikke tør å ta en test denne gangen. Har sjekka tappen, den lå høyt plassert, var lukket og myk. Temperaturen viste 37,4 i går kveld og 37 imårrest. Testet nu også, da viste den samme som igår kveld 37,4.. Er ikke sikker på hva jeg bruker å ha til "vanlig".. Hvordan var tempen deres ved tidlig graviditet? I uke 4-5

Kan også nevne at jeg var veldig sur og grinat 2-3 dager før ikm, fikk på den tia også veldig sterke murringer i korsrygg og mage, har hatt det stort sett hver dag frem til nå. Er også mye sulten.. Og brystene føler tyngre og større.. Hadde også såre brystvorter ved ikm, veldig såre!! Oppdaget igår 3 skikkelig onde kviser i haka..

Håper noen tar seg tid til å svare meg! Fortell gjerne deres symptomer de første ukene av svangerskapet! :)) Blir kjempe glad!! :)

*klem*

Endret av *Lykkeliten*

Fortsetter under...

Er 4+6 og mine symptomer er nå trøtt , bittelitt større pupper. Puppene blir alltid ømme og større rundt ikm. Nå som jeg er gravid er de mindre ømme .. Men det første symptomer mitt begynte nok 1 uke før ikm og det var at jeg var trøtt : ) så har jeg fått er kjempestort munnsår , men vet ikke om det er pga graviditet

Jeg begynta å prøve for 5 år siden. 1pp ble jeg gravid men misten tidlig og etter det så var det stopp... fikk etterhvert greie på at jeg aldri kom til å bli gravid på grunn av ovarie svikt. Prøvde prøverør og selv ikke disse medisinene stimulerte eggene mine.

Så vi gav opp og bestemte oss for eggdonasjon når tiden var inne for det.

Fant ut nå i begynnelsen av april at jeg var gravid, altså helt på egen hånd! :)

altså ett lite medisinsk under, da dette faktisk nesten er helt umulig.

Så poenget mitt...ikke gi opp! :)

mine symptomer: en uke etter eggløsning fikk jeg ømme pupper og har hatt det siden.

Sure oppstøt noe som førte til sure oppgulp innimellom, frysen, veldig frysen! våknet veeeldig tidlig om morran noe som ikke er likt meg, menssmerter lenge før mensen, "sårhet" i magen. kjentes ut som jeg hadde åpent sår innvendig.

Begynte å lure på hvorfor mensen ikke kom og hvorfor jeg hadde alle disse symptomene og trodde det var noe galt med meg, altså ikke graviditet.

Sjekket tappen jeg også for å se om den var åpen noe som kan tyde på mensen. den var lav,lukket og hard.

Det som vrikelig fikk meg til å undre var at jeg var hoven der nede! da ble jeg faktisk litt redd og bestemte meg for å ringe legen for å få en sjekk. Men tenkte det var lurt å ta en test så jeg slapp å evt gjøre det hos legen, da hun sikkert hadde villet ta den.

Men den ble utrolig nok positiv. :) Kvalmen kom ikke før etter ett par dager etter test.

men jeg har ikke tempet nei, men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer for det.

Kvisene har ikke kommet før nå i det siste og nå er jeg 10+3.

Jeg tempet! Men jeg fikk positiv graviditetstest allerede da jeg var 3+3, så jeg syns det tok en evighet før Pearlyen min merket noe annerledes. Hos meg steg temperaturen bare 0,2 - 0,3 grader, så jeg tror det forvirret den litt. Hvordan temper du da?

Annonse

Jeg temper i endetarmen.. :P Hehe.. Igår kveld hadde jeg høy temp, 37,6 mens nu ikveld hadde jeg 37,2.. Rart, kanskje jeg har hatt el.. Blir så forvirret!! Har fortsatt murringer i mage og rygg.. Det stikker litt i brystene også.. Blir jo gal snart.. Kan ikke mensen bare komme så jeg kan begynne med Dong Quai kuren min :D

Kankje jeg skal kjøpe meg en test imårn! :-) Tør jeg?? Har blitt SÅÅ skuffet X antall ganger :/ Skulle hatt tanta for lenge siden ja.. Kjenner masse murringer i mage og rygg.. MEN har jo hatt cyste for flere år siden, kanskje det er kommet nye.. Da fikk jeg jo kaos syklus.. :( Er redd for det.. Men hadde ikke ondt i ryggen da.. Eller husker jeg ikke.. Skal ihvertfall bestille time til gynekologen imårn, det har jeg bestemt! :)

Tanta kom imårrest :( Nådde ikke å kjøpe den testen engang.. Men jeg har ikke gitt opp!! Jeg har kjøpt Dong Quai som jeg skal prøve denne pp..;) Håper den stabiliserer sykluset mitt og gir oss et nurk.;) Takker så mye for svar jenter! =)

Lykke til videre da, lykkeliten. Kjipt den ikke satt nå. Bare et lite tips på tampen, vet ikke om det er tilfeldig da men... Vi var prøvere i 9 pp før spiren satt, og den måneden det klaffet, drakk jeg grapefruktjuice rundt el. Funka fint det! ;)

Annonse

Tusen takk for tips! Får man kjøpt det i butikken eller må man på apoteket? :)

Jeg kjøpte grapefruktjuice i en stor meny-butikk. Er ikke sikkert alle meny'er har den, men tror du kan få tak i det på helsekost og. Lykke til! :)

• 1 måned senere...

Å så bra!! :) jeg aner ikke hva dong quai er men flott uansett! :) kjempe gøy:) :) velkommen!!! Hvor langt er du? :)Ja

Ja det er så artig, selv om jeg nesten ikke tror det er sant! :) Hvis du søker på google: Gravid med Dong Quai så får du masse informasjon der! ;) Er en urt som skal stabilisere syklus og få EL til rett tid blant annet..:)  Er 5+3 idag..:) Fikk vite det først igår.. :)

Ja jeg måtte inn å lese litt;) er jo veldig gøy når en klarer å finne noe som funker!!:):):) jeg sitter uten for og skal inn på ul om 5 min... Er super stressa... Uten grunn og bare tull.... Håper mannen kommer snart og ber meg slappe av:)

;)  Ja ikke sant.. Leste om en jente som hadde prøvd lenge og da begynt med Dong Quai, og blitt gravid med engang. Og dette hadde til og med gjentatt seg.. Hun har nå 3 unger, og hun hadde blitt gravid 1 pp med DQ med alle..:)  Jeg måtte bare prøve, selv om jeg følte at jeg hadde prøvd alt.. :) Hvordan gikk det på ul? :)

Også noe så "enkelt" det er jo kjempe bra!:) må være virkelig godt!!:)

Det gikk kjempe fint!! Alt er bra og jeg er super super letta og flyr bortover...!!! Sitter å prøve å spise men bare flirer;) min lille skrukkete larve med bankende hjerte:):)

Også noe så "enkelt" det er jo kjempe bra! :) må være virkelig godt!! :)

Det gikk kjempe fint!! Alt er bra og jeg er super super letta og flyr bortover...!!! Sitter å prøve å spise men bare flirer;) min lille skrukkete larve med bankende hjerte:) :)

Ja noe så "enkelt" ja..;) Det kjennes veldig godt ut ja! E du langt på vei? SÅ bra at alt gikk fint.. ;)

Nei, bare 7+1 :) så det var pussig liten greie;p men en kunne se hjertet som banket som bare det..:):) og noen små tapper som skal bli armer og bein.. Tenk at det er så mye som fungerer når det er så lite..!

Nei, bare 7+1 :) så det var pussig liten greie;p men en kunne se hjertet som banket som bare det.. :):) og noen små tapper som skal bli armer og bein.. Tenk at det er så mye som fungerer når det er så lite..!

Oii så artig! :) Har regnet ut terminen min til 12 februar, men blir sikkert endret. Det gjorde det sist ihvertfall.. :)

Ja etter å ha trykket inn i ulike kalendere så har jeg fått termin både 29,30 og 31 januar. I babyverden sin ap står det 7+1 og jordmor sa også 7+1 men hun sa 1.feb.. Så det blir spennende å se hva det blir neste ul i uke 13+2, da sa hun at hun skulle kunne se hvilket kjønn det blir og:)

Ja etter å ha trykket inn i ulike kalendere så har jeg fått termin både 29,30 og 31 januar. I babyverden sin ap står det 7+1 og jordmor sa også 7+1 men hun sa 1.feb.. Så det blir spennende å se hva det blir neste ul i uke 13+2, da sa hun at hun skulle kunne se hvilket kjønn det blir og:)

Å så spennende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...