Gå til innhold

Hva vasker dere laminat med?

Anbefalte innlegg

Blir gaal av gulvet mitt. Har mørk laminat, og samma søren hva jeg vasker med blir det striper og skjolder. Bruker nå kun tørrmopp og jif universal-spray. Men vet ikke om jeg syns dette blir rent nok, selv om det tar fettflekker og ikke lager striper/skjolder.

Så, hva gjør dere med laminaten deres?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144044093-hva-vasker-dere-laminat-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker med mikrofiber-våtmopp og Krystal spray.. Har også mørk laminat h or alt syns, blir svett.. Litt små-ocd, så merker gulvet ikke er bra for meg ;-)

Det der greit ut en stund, men med aktiv treåring (og baby, men hun gjør ikke så mye ut av seg) er gleden over rent gulv kortvarig

Endret av Caprica

Annonse

Grønnsåpe skal man kun bruke på naturlig treverk som parkett. Laminat har en behandlet overflate og man skal derfor aldri vaske med grønnsåpe da det inneholder fettstoffer. Bruk f.eks ajax, eller det aller beste som er det egne vaske middelet som alloc selger. Det er drøyt og tar alle flekker og du får ikke sånne irriterende flekker av dyrepoter ol.

Anonym poster: 3caa0860839ae99a58e9a916f9859ade

Butikker som selger laminat gulv, selger også et egent vaskemiddel til laminat gulv. En liten dråpe av det oppi vannet. Vasker med mikrofiber mopp. Etterpå går jeg over igjen med kun vann og mikrofiber mopp.

Min samboer jobber med gulv.

Anonym poster: 35ef36dd4330c1ce099d130c920580b1

Og med Ajax eller laminat-såpe blanda med vann så blir det ikke sånne "tørka-vann-striper" ol? For syns det kommer bare med en dråpe vann.. Elsker det mørke gulvet mitt, men jammen som fettflekker og all møkk syns. Og vaskestriper::P og med en 4åring og en krabbende siklebaby ser det ikke ut etter en dag. Sikkert lettere med lyse gulv, selv om jeg digger det mørkr:p

Takk for svar jenter:)

Endret av Bananen

Hvis du har brukt krystal mange ganger på gulvet ditt så ligger det en fetthinne på det. Den må fjernes med fettløslig middel før du kan begynne å vaske gulvet.

Husk at du MÅ tørke gulvet hvis du bruker mye vann.

Anonym poster: 7e2c947225ac332356fdca380228d826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...