Gå til innhold

Hvor mye sover deres baby på 6-8 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iløpet av et døgn.. Synes min sover veldig mye. Vet det er normalt, men hvor mye er "for mye"?

Skrevet

Jenta mi på 6 uker sover slik sånn ca:

Natt: 23-07 ( med nattamming 1-2 ganger, vi samsover)

Morgen: 8-9

Formiddag: 11-13

Ettermiddag: 14-16, 18-20

Pluss/minus en time eller to innimellom. Det blir vel sånn ca 15-17 timer i døgnet.

Aner ikke om det er mye/lite jeg.... Hvor mye sover din baby da?

Skrevet

Fra 23 sover han bortsett fra amming frem til ca 10. Da tar jeg han opp og ammer han for han må være med å levere storesøster i bhg. Så sover han i bilatolen til vi kommer hjem.. Da legger jeg han over i vogga og han sover videre til 13-14 tia. Da er han som regel sulten. Ammes og stelles og så sovner han til igjen. Da pleier han å sove til 16-17. Mating og så sovner han igjen. Og slik går det.. Men av og til har han en våketid på opptil 2-3 timer. Dette kan være på formiddag eller kveld.

Så hvis man sier det litt lettere da.. Bortsett fra amming og mat så sover han bortsett fra disse 3 timene på formiddag/kveld. Om man da legger til at han kanskje har 8 amminger i døgnet der han er mer eller mindre våken for mat og stell.. Si 30 m hver gang da.. Så er han vel våken i kanskje 7 timer. Selv om jeg føler han ikke er så våken under amming da.. Ligger og slumrer.. Og må vekkes litt til stellet igjen som jeg tar etter ammingen.

Huff så rotete dette ble.

Ser jo nå kår jeg skriver at han har jo totalt litt våketid og det sikkert er normalt.. Men jeg føler han sover hele tida bortsett fra maten.. Hehe. Sikkert bare litt bekymra siden lege/helsesøster spør hele tiden om han virker slapp.. Pga prematur og gulsott. Så da begynner jegnå analysere davettu. Han er ikke slapp de gangene han er våken :)

Skrevet

Tror det er ganske normalt jeg. Blir jo 17 timer sovetid på din baby også, temmelig likt min. Men enig i at det føles som baby sover hele tiden, selv om det sikkert skal være slik når de er så små:-)

Skrevet

Ja, jeg får slappe av og nyte stillheten istedenfor å sitte å analysere alt :) det går fort nok over... takk for svar!

Skrevet

hørte at det var normalt at de sov veldig mye i starten, at det kunne være behov for å vekke dem for å få i dem mat osv. Stemte ikke på min, hun sov nesten ikke i det hele tatt, bare korte små dupper på en maks en halvtime. Venninna mi sin sov nesten døgnet rundt de første 6 ukene, bare såvidt hun holdt seg våken til flaska var tom. Så lenge babyen spiser og legger på seg som den skal er som regel alt i orden.

Anonym poster: 27b797cdb887d3f8d4436c46c9e8f583

Skrevet

hørte at det var normalt at de sov veldig mye i starten, at det kunne være behov for å vekke dem for å få i dem mat osv. Stemte ikke på min, hun sov nesten ikke i det hele tatt, bare korte små dupper på en maks en halvtime. Venninna mi sin sov nesten døgnet rundt de første 6 ukene, bare såvidt hun holdt seg våken til flaska var tom. Så lenge babyen spiser og legger på seg som den skal er som regel alt i orden.

Anonym poster: 27b797cdb887d3f8d4436c46c9e8f583

Ja, det er jo det folk sier. Det værste er at storesøstra sov enda mer enn han igjen..så keg burde streng tatt vite at det er bormalt. Likevel sitter jeg her og begynner å trippe når det bikker tre timer med soving..

Og min har gått opp 3-500 g i uka.. Så ingen grunn til bekymring på matfronten.. Produserer tydeligvis fløte..

Skrevet

Jenta mi sover veeeldig variert fra dag til dag, ingen sammenheng.

I dag sov hun fra 10-11, var så våken (sov bittelitt i fanget, totalt maks ei halvtime) til kl 17 og sov da til kl 18.15, og sovnet igjen kl 20.30.

I går sov hun fra 11-16, og fra 18-19, og fra 21.30-09 (pupp ett par ganger i løpet av den tida).

Så lite rutiner, prøver å få lagt henne for kvelden mellom kl20 og kl21, og første dupp i 10-11 tida.

Anonym poster: 312bf052fa44fc0eb2062864a76e0a20

Skrevet

Oi da,sover deres masse i forhold til min på 6 uker. Han sover veldig lite. I går for eks sov han 1 time fra klokka var 06.45 til den var 15.30. Synes en time er veldig lite i løpet av så mange timer. I dag har han sovet 45 min siden vi stod opp 06.20 :-( er stort sett sånn hver dag her..

Skrevet

Min gutt var våken i ca. 1 time, og sov i 1-2timer på dagen. 3-4timer på natta. Han sov mye. Snakket med legen om det, og det var visst helt normalt. Kan jo spørre på neste kontroll.. Tror ikke det er farlig så lenge han er skikkelig våken når han først er våken. Er han trøtt og slapp i den lille våkentiden, så hadde jeg blitt bekymret.

Anonym poster: ceb3be2774e69afad0848398308f3205

Skrevet

Altså, han sov sånn gjennom hele dagen. først 1 time våken, 1-2timer søvn, 1time våken, 1-2timer søvn osv.

Anonym poster: ceb3be2774e69afad0848398308f3205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...