Engeln Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er straks 14 uker på vei, vekta har tidligere vist at jeg har gått opp 2,5-3 kg, idag viste den at jeg har gått ned en kilo og viser at jeg totalt har gått opp ca 1,7 kg. Hva er normalt å ha gått opp rundt denne tiden? Hva hadde dere gått opp da dere var 11-15 uker på vei? Og så har jeg et annet spm... Hvordan er det fysisk mulig å bare ha gått opp rundt 2 kg, men har mage som tilsier at jeg er 6 mnd på vei, og når kroppen føles slaskete ut og hele meg ser bælfeit ut?!?! Når jeg ser på meg selv ser det ut som jeg Minimum har lagt på meg 5 kg, om ikke mer.
Underveis --> Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tror kroppen bare blir annerledes. I mine to andre svangerskap har jeg gått opp totalt 20 kilo og på denne tiden (uke 19) hadde jeg nok gått opp en 6-7 kg. Nå: 2,5 kg! Aner ikke hvorfor! Det bare er slik. Tror ikke jeg ser ne annerledes ut denne gang. Det at du går opp og så ned litt kan være at magen kanskje ikke er like treg, eller vann. Hvem vet. De hormonene er ikke greit å bli klok på 8-)
Engeln Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2013 Hehe, nei er ikke bare bare å bli klok på. Men jeg synes kroppen min er Helt anderledes enn hva den var før jeg ble gravid, så syntes det var så rart at jeg bare har gått opp en kilo eller 2. Vet du hva gjennomsnittet ligger på? Jeg har lest så mye forskjellig, noen opp 10 kg første ukene og noen ned 10 kg første ukene.. Men hva er egentlig normalt? Leste forøvrig på den greia som ligger her på 2 tri, og dær står det noe om at i uke 5 alt er det normalt å ha gått opp 2 kg, men dette hørtes da litt rart ut.. Hmmm.....
kjersti83 Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Jeg er straks 14 uker på vei, vekta har tidligere vist at jeg har gått opp 2,5-3 kg, idag viste den at jeg har gått ned en kilo og viser at jeg totalt har gått opp ca 1,7 kg. Hva er normalt å ha gått opp rundt denne tiden? Hva hadde dere gått opp da dere var 11-15 uker på vei? Og så har jeg et annet spm... Hvordan er det fysisk mulig å bare ha gått opp rundt 2 kg, men har mage som tilsier at jeg er 6 mnd på vei, og når kroppen føles slaskete ut og hele meg ser bælfeit ut?!?! Når jeg ser på meg selv ser det ut som jeg Minimum har lagt på meg 5 kg, om ikke mer. Ja vekta går bare enn vei når enn er gravid:) har selv lagt på meg 800g og er i uke 22. Hadde lagt på meg mye mer ved forrige graviditet. La vel på meg tilsammen 25 kg. Kan nesten ikke legge på meg så mye enne gangen pga " restekg" siden forrige graviditet for 2 år siden. Spiser det jeg skal men har bare ikke lagt på meg mer:) babyen er så stor som den skal være. Ift hvordan kroppen ser ut så forandres den veldig når enn går gravid og etterpå. Fettfordelingen forandres, og enn får vann i kroppen som gjør at enn ser pløséte ut. Bare å glede seg til sommeren og å gå høygravid;)
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 I uke 13: +4kg, i uke 26: +9-10kg:) trener 3-4 ggr i uken å går til å fra jobb (50min) samt spiser sunt. Ikke morsomt men får ikke gjort noe mere kjenner jeg. Har blitt større over mage å pupper.. Men bruker samme gravidbukse (strl 38) som i uke 15. Jaja, ser for meg at det ender på +18...
Sikkertforgammel Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 +3 kg nå og er 15+5. Synes det er helt greit. Regner med 10 kg til. Var 55 kg ved start. Når man er gravid blir man kanskje mer passiv i starten (pga trøtthet og kvalme) og andel muskler/fett kan endres endel. Merker det på meg selv! Selv om ikke vekta stiger kan kropps"konsistensen"/fasongen endres veldig. Juhuu Lucky us, hæ?
Engeln Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2013 Ja det er nå noe med disse graviditetene.. la på meg 18 kg forrige graviditet, og da 8 kg di første 3 måndene. Håper å ikke legge på meg mer 10 kg denne gangen, men det får man jo se...hehe. skal til syden om 1 mnd, kjenner jeg ikke gleder meg til å gå dær å se slaskete å feit ut... var forøvrig på kontroll idag, legen målte livmoren min, og magen er godt over gjennomsnitt og helt i øvre grense for normalen..! Livmoren er allerede oppe under naveln.. Blir jo gøy å se hvor dette ender vet noen om det vil si at knøtte er stort, eller er det mulig at bare livmoren er stor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå