Gå til innhold

Lik mage, samme kjønn?

Anbefalte innlegg

Med førstemann hadde jeg det jeg har forstått er typisk jentemage: mage utover begge sidene på en måte. Følte at babyen kunne ligge kveilet rundt ryggraden min :P Den gangen fikk jeg en gutt.

Neste gang var magen helt anderledes. Det syntes nesten ikke bakfra at jeg var gravid, selv ikke til termin. Så ut som jeg hadde puttet en ball under genseren. Spiss mage som sto rett ut. Da fikk jeg en jente.

Nå ser det ut som magen blir lik som med jenta. Er 21 uker og har fått skikkelig mage, men den synes ikke bakfra. Står rett fremover.

Har dere noen erfaring med at lik mageform gir samme kjønn? Noen som har opplevd det motsatte? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144043872-lik-mage-samme-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløpig lik mage som forrige gang. Gutt da, jente nå. Søstra mi har også fått en av hver og har hatt lik mage under begge svangerskap. Min vekt var også helt lik i starten av begge svangerskap. Har en spiss mage som vokser utover. Det går ikke an å se bakfra at jeg er gravid, selv ikke i uke 40 forrige gang, men det er jo ikke sikkert det blir sånn videre! :) Er 21+6 idag.

• 6 måneder senere...

Kan jo oppdatere denne :) Magen denne gangen ble helt lik som i andre svangerskap (med jenta); rett utover som en ball, syntes ikke bakfra. Ut kom likevel en gutt  :hjerte:

Så konklusjonen ble:

1. svangerskap: rund mage utover på begge sidene - gutt

2. svangerskap: spiss mage som ikke syntes bakfra - jente

3. svangerskap: spiss mage som ikke syntes bakfra - gutt

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg hadde spiss mage første svangerskap, bar babyen fremover, ingenting som vistes bakfra. Fikk gutt =) andre gang hadde jeg en mage som startet bak på ryggen, midjen min bare forsvant. La på meg mye mer enn første gang, selv om jeg ikke gjorde noe særlig annerledes. Fikk jente=)  Blir spennende å se hva som skjuler seg der inne denne gangen! magen er jo fortsatt liten =)

Med førstemann hadde jeg det jeg har forstått er typisk jentemage: mage utover begge sidene på en måte. Følte at babyen kunne ligge kveilet rundt ryggraden min :tongue: Den gangen fikk jeg en gutt.

Neste gang var magen helt anderledes. Det syntes nesten ikke bakfra at jeg var gravid, selv ikke til termin. Så ut som jeg hadde puttet en ball under genseren. Spiss mage som sto rett ut. Da fikk jeg en jente.

Nå ser det ut som magen blir lik som med jenta. Er 21 uker og har fått skikkelig mage, men den synes ikke bakfra. Står rett fremover.

Har dere noen erfaring med at lik mageform gir samme kjønn? Noen som har opplevd det motsatte? :)

Har ganske lik mage denne gangen og. Er i uke 20, og venter jente nr to.

Anonymous poster hash: 7d4ab...fb4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...