Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har aldri gått på kort regime, men skal snart i gang... Hvor lenge er det vanlig å gå på hormonsprøytene? ser at jeg skal start mens dag to, og at dosen er lavere enn jeg vanlig pleier på langt regime.

Er det vanlig å gå lengre på hormonsprøytene ved kort enn langt?

Håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Gonal-f i 5 dager,var inne på kontroll og måtte ta i 3 dager til med litt større dose. Brukte Cetrotide for å stanse eggløsning noen dager samtidig, tilsammens 9 dager med sprøyter. Eggløsningssprøya satte jeg samme kveld som jeg tok siste Cetrotide på dagtid.

Skrevet

Jeg gikk på samme dose, men måtte gå 2 dager ekstra (på ul ble funnet ut at dei må vokse litt til). Det vil si tillsammens gikk jeg i 10 dager på puregonen. Det som jeg så var at det ble ferre egg. Om jeg vanligvis (ved 3 super lange forsøk med nesespray i 8 uker) fikk ut 10-12, så ved kort var det bare 4. Men legen sa: kan hende at kvaliteten blir bedre ved ferre egg. Få nok håpe på det, men man blir jo skuffa at det er så få.

Skrevet

Ved kort regime er det vanlig å gå 10-12 dager på hormoner med oppstart dag to eller tre.

Klinikkene forandrer regimer, medisiner og doseringer alt ettersom hvordan responsen ved tidligere forsøk har vært. Responsen på behandlinger er individuell derfor kan mann ikke vite om utfallet ved å sammenligne med andre. Noen responderer bedre med kort og noen responderer bedre med langt regime.

Hver syklus/forsøk kan variere noe. For eksempel hos meg som har hatt åtte stimuleringsforsøk (kort regime) har det variert med 7-10 dager med stimulering, dvs 3 dagers forskjell selv med samme medisin og dosering. Antall eggfollikler ved uttak har også variert fra 4-18 eggfollikler uten at det har vært forandringer av noe slag. Med andre ord er det forskjell fra syklus til syklus også.

Da jeg var på Rikshospitalet hadde jeg samme dosering på kort og langt regime.

Skrevet

Jeg har gått på gonal-f i 7 og 8 dager, hatt to forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...