Gå til innhold

Uttak i dag, fin fangst men litt av en opplevelse.

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle
Skrevet

I dag tidlig hadde jeg uttak på Hausken.

Våknet i natt med intense smerter i mage og eggstokkene, var verre enn rier. Hadde heldigvis med meg sterke smertestillende fra familie, så fikk tatt litt og sovnet bittelitt etter end stund. Mannen måtte hjelpe meg opp av sengen, kle meg og i med flere piller før det bar avgårde til klinikken.

På klinikken var vi der først hehe, ikke mange som har uttak 1.mai. Sykepleier kom etter en liten stund, og fikk meg inn på et rom med en gang, og gav meg fentanyl nesespray. Ble litt bedre i smertene så jeg klarte å gå selv inn til stolen.

Oppi stolen, legen konstanterer eggstokkene ligger for høyt, væske må tappes. (er overstimulert) Han setter lokalbedøvelse og tapper flere "lommer" med væske. Dette har jo gjort ved tidligere forsøk og all ros til Jon, han er vanvittig dyktig. Var vondt, men kom meg fint gjennom det.

Så var det tid for uttak, mannen og legen måtte presse knyttnevene ned i magen min for å få ned eggstokkene, og uttaket begynte. Var vondt, men jeg klarte det!

Neste eggstokk måtte Jon stikke gjennom blæren for å komme til, knyttnever hardt ned i magen, eggene ut. Han måtte romstere litt mer her for å komme til, det var litt vondere.

Resultatet ble 22 egg ut, de som er gode skal fryses og første innsett blir inn tidligst i juni tenker jeg. Veldig spent på telefon om befruktning i morgen, håper virkelig det blir verdt det!

Etter uttaket bar det til hotellet, ned med smertestillende og rett i seng. Har sovet av og på fra kl 11.30 til 17.00. Nå er formen litt bedre, kvalm og vondt, men uendelig glad det er over. Meg og mannen er enige, dette forsøket blir vårt siste. Blir det ikke baby på disse eggene, så blir det å slå seg til ro med de to fantastiske barna vi har fått:-)

Utrolig glad jeg er ferdig og ikke skal ha innsetting nå! Gleder meg til å bli bedre i overstimuleringen og bli kvitt smertene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra det er overstått! Ja, han Jon er god. Men jeg synes alle der er veldig snille, hyggelige og har tid å høre på en som har spørsmål. Lykke til videre!!!

Skrevet

Djeeeesez!! For en prestasjon av både deg og legen! Gratulerer med 22 egg!

Bra å lese at det er flere som jobber hardt for å få barn nr 3...;-) Håper dere lykkes med en av de 22!

Skrevet

Kjære Gullebolle

Gratulerer med vel overstått uttak i dag og flott fangst. Skjønner godt det var vondt med det uttaket du hadde når du var/er overstimulert fra før! Godt det var en dyktig lege som hadde uttaket på deg.

Nå må du hvile ut og være litt dronningt for du har vært superdyktig synes jeg. Må ha vært litt av en prøvelse det du har vært igjennom.

Blir spennende å lese oppdateringen i morgen. Håper du får god befruktning og mange embryoer på frys så dere får mange forsøk og ønskebarnet ut av dette forsøket.

Bamseklemmer til superheltinnen av 1 mai, deg.

Gjest Gullebolle
Skrevet

Tusen takk for omtanke og lykkeønskninger. Formen er forsiktig stigende. Og ble vekket i dag tidlig av telefonen. 12 egg befruktet. Spent på å se hvor mange som kan fryses i morgen:)

Skrevet

Hei Gullebolle

Gratulerer med 12 befruktede embryoer! Dette går din vei og du kommer til å få mange på frys tenker jeg. Her blir det flere forsøk.

Godt å lese du føler deg litt bedre i dag. Husk å drikke masse fikk jeg beskjed om når magen var stor som en ballong, ja, jeg fikk ikke på meg noen av mine egne klær engang. Magen var diger en hel måned på meg. Måtte skjule magen til og med.

Ta vare på deg selv og slapp av når du kan!

Skrevet

Da jeg var overstimulert og innlagt på sykehuset, fikk jeg kun lov å drikke meg uttørst. De målte alt jeg drakk og alt som kom ut igjen. Men fikk da også intravenøst i tillegg.

Da jeg endelig fikk reise hjem, fikk jeg beskjed om å spise mye salt. Hev innpå en pose med salt chips, og gikk ned 1 kg (væske) den dagen. Er det mulig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...