Gå til innhold

Sosial reproduksjon på sitt "vakreste"..?

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Utenom det åpenbare, at det er fryktelig leit at folk står i en slik situasjon, må jeg bare si at jeg ikke forstår hvorfor de(og mange med dem) er så redde for barnevernet. Barnevernet er der for å se til at foreldrene er skikket til å ta seg av ungene sine. Tenk på barnas beste! De har ikke selv valgt å bli satt til verden. Hellemyrsfolket A/S.

Eg les det som at denne mora prøver å opptre slik at barnevernet skal finne dei skikka til å ta seg av ungen utan at bv treng å setje inn tiltak, og det synes eg då er er eit bra utgangspunkt. Sjølvsagt kunne dei fått billegare bustad "på landet", men ser det ikkje som så ille å søkje om kommunal bustad som dei kan ha råd til heller. Litt meir tvilsomt å gå til avisa og syte over at dei ikkje får det raskt nok når dei er kresne på kvar dei vil bu.

Vert meir provosert av dama som meiner nav og barnlause skal finansiere at to vaksne går heime og tek seg av borna til over skulealder. (eit anna innlegg her i dag)

Hvis hun har god nok omsorgsevne er det jo ikke noe å frykte, er det det da?

Fortsetter under...

Skrevet

Utenom det åpenbare, at det er fryktelig leit at folk står i en slik situasjon, må jeg bare si at jeg ikke forstår hvorfor de(og mange med dem) er så redde for barnevernet. Barnevernet er der for å se til at foreldrene er skikket til å ta seg av ungene sine. Tenk på barnas beste! De har ikke selv valgt å bli satt til verden. Hellemyrsfolket A/S.

Hvorfor de er redd? Antageligvis fordi de har grunn til å være det...

17 år, institusjon, gravid, husløs... Say no more!

Det er helt absurd å skulle være redd for å skaffe hjelp så barna dine kan få en fremtid og et liv du ikke selv evner å gi dem. Målet er selvfølgelig at barn skal ha det godt sammen med sine foreldre, men sannheten er faktisk at mange foreldre ikke evner et minste minimum engang for å ta seg av egne barn. Den komplette egoisten er da redd for "å miste barna", med tanke på seg selv og eget savn og vonde følelser, istedet for å sette barnas behov før sine egne og unne dem et godt liv i trygge rammer. Man skal ikke være redd for å gjøre det beste for barna sine. Jeg tror på barnevernet for akkurat det navnet sier, vern av barn. De voksne får klare seg selv.

Jeg er helt enig med deg altså ;)

Skrevet

Jeg stusset mest på at hun velger bydelene Åsane og Fyllingsdalen for å unngå datteren sitt gamle miljø. Eneste bydelen i Bergen som er verre enn disse er Loddefjord. Så hadde hun villet det beste for datteren og barnebarn hadde hun definitivt søkt i andre bydeler..

Anonym poster: 4fa4b782fe2cf700c50284b6c788afa8

Skrevet

Kjenner jeg lurer litt på fargen på neste barnet. White trash. Stakkars moren.

Anonym poster: ec967ce091ac5b121ed6621f947d7950

??
Skrevet

Jeg stusset mest på at hun velger bydelene Åsane og Fyllingsdalen for å unngå datteren sitt gamle miljø. Eneste bydelen i Bergen som er verre enn disse er Loddefjord. Så hadde hun villet det beste for datteren og barnebarn hadde hun definitivt søkt i andre bydeler..

Men det kan jo likevel være at akkurat det miljøet hun var i, f.eks var i Fana. Det skjer jo sånt der også de om de ovennevnte bydelene er verre.

Anonym poster: 322e30fb3fa4664a4fd05888d470ed8c

Skrevet

Jeg og stusset på dette! I tillegg ville prisen på leigen sunket betraktelig om hun flyttet et lite stykke fra Bergen som Øygardane, Knarrvik, Søfteland og lignende...

Anonym poster: 43caa9505cc317f64e6bdb3c212cef19

Annonse

Skrevet

Kjenner jeg lurer litt på fargen på neste barnet. White trash. Stakkars moren.

??

?????????????????

Skrevet

Har du vært i Loddefjord i det siste, eller bare liker du å slenge dritt om denne bydelen ?

Anonym poster: 83bba6b265a3a4df625ec5457c4daa92

Skrevet

Var ikke ment som drittslenging, ser det kunne tolkes feil og det beklager jeg. Det jeg mente var at det i Bergen dessverre er slik at det i Loddefjord, Laksevåg og litt i Åsane erfaringsmessig har større forekomster av sosialhjelp, vanskeligstilte ungdom etc. Selvfølgelig forekommer det også i andre bydeler som f.eks Fana, men geografisk har dette vært en bedre bydel da det har vært folk med mer penger og gjerne mer ressurser som har bodd her. Jeg sier IKKE at penger gjør en ressurssterk, men det er et faktum at bydelene i Bergen som var mer "fattige" også har slitt med mer problem knytt til kriminalitet, rus, sosialen etc. Jf. f.eks problemene som oppsto i "Chicago" for endel år siden (Området rundt Sletten). Poenget er vel uansett at det er noe rart hun begrenser seg til 2 bydeler for å unngå datteren sine venner når det er ganske mange bydeler i Bergen. Og som en annen foreslo er det også mange flotte plasser som er rett ved Bergen som Askøy, Sotra etc.

Skrevet

Tja, både Solheimsviken og Sletten også har rimelig dårlig miljø i sosialboligene. Få år siden jeg så en blodig øks utenfor ene boligen, vet der er mye rusproblematikk og innbrudd etc. Ikke lenge siden noen barn utenfor en bolig spurte om jeg kom fra barnevernet. Sier litt.. Har alle bydeler (som Fana) sosialboliger? Husk også på at er man søker av kommunal bolig er man avhengig av å bo sentralt eller ha god tilgang på kollektiv traffikk ettersom bilhold er altfor dyrt.

Skrevet

Det er nok noen her som må utvide horisonten og geografikunnskapene sine litt.. Noe av det som kanskje skiller Bergen fra for eksempel Oslo er at her har du ingen klare sosiale skiller på samme måte hva bydeler angår. Du finner jammen meg mye snusk i Fana også, akkurat som du finner millionærer i Åsane.. Og Loddefjord er ikke hva det var.. Hva angår forslag som Askøy, Øygarden etc er det sikkert ikke like aktuelt rett og slett fordi dette ikke er Bergen kommune, og du flytter ikke automatisk frem i kø ved kommuneskifte. Kommunale boliger finnes overalt, både i Fana og i Loddefjord. Selv om det nok er overvekt i strøk med blokk/rekkehusbebyggelse, men det finner du i Fana også...

Anonym poster: 5ad378bb0b6fa9e8b648d76075ea86bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...