Gå til innhold

Djurs sommerland vs Fårup sommerland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er Best?

Skrevet

Djurs

Skrevet

Jeg har ikke vært i Fårup, men var i Djurs i fjor. Vi var der 3. uka i juni og det var nesten ikke mennesker der. Likevel var alle attraksjoner åpne, og det fantes ikke kø. 5åringen vår kunne kjøre alt hun ville, kun 2 ting hun var for lav til. De har lavere grense en f.eks. Tusenfryd.

Det er den fineste parken jeg har vært i tror jeg. Vi var helt overrasket over hvor pent det var, velstelt overalt. Så ikke noe søppel på bakken en eneste gang i løpet av alle timene vi var der. Fantastisk badeland også!

Anonym poster: e369036533997f627fbb9dbf956b4e7e

Skrevet

Fårup :)

Var i Djurs ifjor,det pøsregna,var lyn og torden,så mulig min mening ikke er helt objektiv :P

Fikk liksom ikke sjekket ut hele parken før den stengte...

Men fårup ligger i en skog,er masse kjekke ting for store og små :)

I tillegg til et veldig bra badeland :)

Anonym poster: 78b7a66b63f603b8a34ce57055cea8d2

Skrevet

Jeg kan ikke helt huske Fårup, men vi ble også veldig positivt overrasket over Djurs og følte det var en park beregnet også på små barn, ikke på mer eller mindre tenåringer som jeg nesten synes legoland er.

Det var lite kø, gode spiseplasser og mange kjekke aktiviteter. Det er en av de parkene vi absolutt har lyst å reise tilbake til :)

Skrevet

Takk takk.

Har vært i Fårrupog synes det var supert, kanskje det blir en tur i dem begge??

Skrevet

Jeg kan ikke helt huske Fårup, men vi ble også veldig positivt overrasket over Djurs og følte det var en park beregnet også på små barn, ikke på mer eller mindre tenåringer som jeg nesten synes legoland er.

Det var lite kø, gode spiseplasser og mange kjekke aktiviteter. Det er en av de parkene vi absolutt har lyst å reise tilbake til :)

At legoland passer bedre for tenåringer enn for små barn???

Der er jeg veldig uenig, selv om det er enkelte aktiviteter man må være over 120/130 (?) cm for å kjøre.

Har ikke vært i djurs siden jeg var barn selv, men har vært flere ganger i fårup med barn under skolealder, og det har vært bra.

Anonym poster: e2f34e90cff6004e4dd6ea13b1fcefaa

Skrevet

Nei det er jo en smaksak. Vi var i legoland når barna var 2 og 5 år. Vi synes det var lite som passet dem og at det er mer som passer for de som nærmer seg og har passert 10 år. Jeg har ikke helse til å stå i kø en hel dag på ulike aktiviteter og jeg synes da at barna må være store nok til å stå i kø alene før jeg vil vurdere å reise dit igjen :)

Skrevet

Djurs Sommerland er fantastisk!!! Skulle gjerne vært der hvert år ;) Var der da ungene var 2 og 4 og i fjor da de var 4 og 6. Nydelig park med lite kø og flotte grøntarealer, samt aktiviteter for hele familien overalt!

Skrevet

Ligger de langt fra hverandre?

Vi skal til Skallerup , ca 20 min fra fårup

Kanskje vi kan innom begge:)

Anonym poster: c2f76b72801545e006571af20e238215

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Da har du en helt annen erfaring med legoland enn meg. Var der selv som tenåring og syntes det var litt kjedelig. Følte meg litt for stor. Men har hørt at det er supert der for små barn. Godt mulig det har forandret seg. Fordi det er jo noen år siden.

Har vært i Djurs selv for mange års siden, og syntes det var en veldig fin park. Har veldig lyst til å dra dit med barna en gang. Fårup har jeg ikke vært i. Men ser jo bra ut den også. :)

Endret av sussie77
Skrevet

Da har du en helt annen erfaring med legoland enn meg. Var der selv som tenåring og syntes det var litt kjedelig. Følte meg litt for stor. Men har hørt at det er supert der for små barn. Godt mulig det har forandret seg. Fordi det er jo noen år siden.

Har vært i Djurs selv for mange års siden, og syntes det var en veldig fin park. Har veldig lyst til å dra dit med barna en gang. Fårup har jeg ikke vært i. Men ser jo bra ut den også. :)

Kan være det var å ta godt i når jeg skrev tenåringer, men for oss var det en park hvor vi enten må fylle barna i lange køer, eller at barna er store nok til å stå i køer selv mens vi voksne sitter en plass barna kan finne oss når de er lei el.

Vi har valgt at vi ikke vil reise dit flere ganger før barna er så store at de klarer seg noen lunde selv. De er nå 8 og 5 1/2 og vi synes enda de er for små.

Har vært i legoland mange ganger selv som liten og følte at jeg var for gammel når jeg var 16 år, men har skjedd en del siden da. Kanskje er også saken at de vil nå alle aldre og derfor er det lite til hver aldresgruppe. Jeg vet ikke, men jeg synes parken er litt oppskrytt.

Det er for masse folk, det var så masse bier eller veps at vi omtrent ikke turte spise maten, det var veldig dyrt å spise og det var for lite sitteplasser og stappfulle boss. Ingen av disse negative tingene opplevde vi ved andre parker. Men det er som sagt hver sin smak :) Vi reiser heller ikke på ferie til Danmark lenger, så det er noen år siden vi var der. Nå er det bare gassen i bånn forbi hele Danmark hehe :)

Skrevet

Djurs! Men vi drar til begge i år også, akkurat som i fjor. :D :D

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Kan være det var å ta godt i når jeg skrev tenåringer, men for oss var det en park hvor vi enten må fylle barna i lange køer, eller at barna er store nok til å stå i køer selv mens vi voksne sitter en plass barna kan finne oss når de er lei el.

Vi har valgt at vi ikke vil reise dit flere ganger før barna er så store at de klarer seg noen lunde selv. De er nå 8 og 5 1/2 og vi synes enda de er for små.

Har vært i legoland mange ganger selv som liten og følte at jeg var for gammel når jeg var 16 år, men har skjedd en del siden da. Kanskje er også saken at de vil nå alle aldre og derfor er det lite til hver aldresgruppe. Jeg vet ikke, men jeg synes parken er litt oppskrytt.

Det er for masse folk, det var så masse bier eller veps at vi omtrent ikke turte spise maten, det var veldig dyrt å spise og det var for lite sitteplasser og stappfulle boss. Ingen av disse negative tingene opplevde vi ved andre parker. Men det er som sagt hver sin smak :) Vi reiser heller ikke på ferie til Danmark lenger, så det er noen år siden vi var der. Nå er det bare gassen i bånn forbi hele Danmark hehe :)

Ja kan skjønne det med køene. Har også sett på hjemmesidene deres at det er mer for tenåringer der enn da jeg var der. :) Som 15 åring var det fryktelig kjedelig i Legoland i 1992. he he.

Endret av sussie77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...