Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

om kvelden Før kunne min sønn finne søvnen selv. Men de siste ukene må jeg ha vugget / ammet han til søvne. Nå som vi har gått over til sprinkelseng har jeg ikke mulighet til å vugge han i søvne og vil slutte å amme han i søvne. I går prøvde jeg for første gang og det gikk bedre enn forventet. Etter bad og stell gikk jeg inn på soverommet og ammet han på sengekanten. Når jeg så takene ble tregere og øynene begynte å gå igjen, stoppet jeg. Lå han da ned i sengen. Ble mye skrik i 20-30 min, men jeg var hele tiden der med han. Sang, strøk han på magen og på kinnet, tok han opp innimellom for å få ut evt. rap, lå han ned igjen..sånn holdt jeg på på.. etter ca 20-30 min stoppet han å gråte og da bare lå han å så på meg. tok totalt 40 min..

Tenkte å fortsette med det i dag. Han klarte jo å finne søvnen selv før (om kvelden) så håper han klarer det nå... Dagtid derimot er verre...

Endret av Happypregnant

Jeg ammet storebror til han var 13 mnd. Det siste måltidet jeg kuttet ut, var på sengekanten før leggetid. Jeg bare sluttet fra den ene dagen til den andre, og det gikk helt fint. Før det hadde han blitt lagt en del ganger av pappaen og mormor uten flaske. Han brukte smokk, og det hjelper jo på innsovning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...