Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på sjekk på sykehuset i går fordi jeg har hatt så mye vonde tak i ryggen siden mandag. Livmorhalsen var fortsatt 3 cm, altså ikke moden (sjekket med innvendig ul). Men disse takene fortsetter bare og jeg vet liksom ikke når jeg eventuelt bør ta kontakt med sykehuset igjen. De er ikke regelmessige, men dette minner veldig om starten Har nesten 6 uker igjen til terminen.

Noen som har erfaring med hvor fort man kan gå fra å være umoden til å være i fødsel?

Fortsetter under...

Ingen anelse selv, men jeg snakket med min jordmor om dette i går fordi jeg skal settes i gang og da ble det snakk om modning.

Det hun sa at kvinner modnes forskjellig, basert på om hun har født før eller ikke, hva slags fødsler hun har og kroppen til enhver kvinne kjenner man sin egen best.

Det hun også sa var at kvinner som har født før ofte merker mer og sterkere kynnere, nedpress og stikninger i undelivet fordi livmoren er tøyd før og fungerer som en ballong derfor vil vi flergangsfødende merke mer av disse modningene enn førstegangsfødende. MEN at vi merker når fødselen først er i gang og at det ikke kan taes feil av.

Noen kan ha mange rier uten at det åpnes noe særlig, andre har 3cm åpning uten at de kjenner noe særlig til dette, og plutselig er fødselen i full gang.

Tusen takk for svar :) Forrige fødsel begynte sånn som nå, derfor er det at jeg ikke klarer å legge fra meg tanken på at dette kan være begynnelsen på noe, selv om det ikke var noe modning i går. Må vel bare vente og se. Har hatt MYE kynnere i dette svangerskapet og flere ganger vært redd for at noe skulle være i gjære, så det er mulig jeg tar feil denne gangen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...