jente06OGgutt09 Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Når begynte deres barn å gå hjem alene fra skolen ?
Annie Bailey Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Sønnen min får velge selv. Har 100% sfo plass, men vil ha gå så får han det. Begynte med dette i første klasse. Sånn etter påske da været var litt bedre. Ikke like koselig å gå i regn. Men de er gjerne flere som avtaler å gå hjem sammen. Det var aldri noe problem å være alene hjemme. Helt i starten fikk han lov da en av oss voksne var hjemme og ventet på han, men etterhvert når vi vet han kan låse opp døra og vil selv være alene så er det ok også. Tror du bare må se an både skolevei og tiden de må være alene om de er moden. Somregel har de jo en mening om dette selv også.
Fomle84 Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Siden hun begynte i første klasse. Trygg og grei skolevei og moden førsteklassing. Pleier normalt sett å ta følge med nabogutten. Men hvis ikke, så går hun alene. Da er jeg kommer meg hjem eller er rett rundt svingen. Endret 1. mai 2013 av Fomle84
Galskapens overhode Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 På høsten i 2. Klasse. Jeg ble sykemeldt i sv.sk. så da kunne hun likesågreit komme hjem.
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Dag 2 i 1.klasse. Bor 500 meter fra skolen, ingen bilveier som må krysses og mange andre barn på feltet å ta følge med1
ariel78 Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Fra 3 klasse. Før det bodde vi lengre fra skolen og med en skolevei som ikke var så barnevennlig. Nestemann kommer til å gå fra første klasse.
Fuglekassa Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 etter påske, hun går i 1 trinn. Hun er ikke hjemme alene enda da. Jeg tenker at dette er noe man må avgjøre med tanke på skolevei, modenhet til barnet og hvor trygg du som mor blir på dette.
amelita83 Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Vi bor nesten 3 km fra skolen, så nå i slutten av 3 klasse har han fått lov til å sykle til skolen alene. Fra høsten av begynner lillesøster i 1 klasse, så da følger jeg, eller de tar bussen sammen når det ikke går an å sykle. Jeg jobber natt, så bruke penger på SFO er undødvendig når jeg allikevel er hjemme.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 Hun har begynt å gå hjem nå denne våren. Hun går i 1.klasse. Er moden og kan ta følge med fadderen sin. Vi er enten hjemme da hun kommer hjem, eller like om hjørnet
MrsMilla Skrevet 22. mai 2013 #11 Skrevet 22. mai 2013 Når begynte deres barn å gå hjem alene fra skolen ? I første klasse. Vi bor temmelig sentralt i stor by, men byskolen er en "på-landet-skole" med små og få klasser og veldig trygg skolevei. Undergang på den eneste veien der det er fysisk mulig å kjøre mer en 20 km i timen....og rolig strøk der kun de som bor her kjører her. og sjukt mange unger som går sammen, barn i alle hus etc. går veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå