Gå til innhold

Gå hjem alene fra skolen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte deres barn å gå hjem alene fra skolen ? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Sønnen min får velge selv. Har 100% sfo plass, men vil ha gå så får han det. Begynte med dette i første klasse. Sånn etter påske da været var litt bedre. Ikke like koselig å gå i regn.

Men de er gjerne flere som avtaler å gå hjem sammen. Det var aldri noe problem å være alene hjemme. Helt i starten fikk han lov da en av oss voksne var hjemme og ventet på han, men etterhvert når vi vet han kan låse opp døra og vil selv være alene så er det ok også.

Tror du bare må se an både skolevei og tiden de må være alene om de er moden. Somregel har de jo en mening om dette selv også.

Skrevet (endret)

Siden hun begynte i første klasse. Trygg og grei skolevei og moden førsteklassing. Pleier normalt sett å ta følge med nabogutten. Men hvis ikke, så går hun alene. Da er jeg kommer meg hjem eller er rett rundt svingen.

Endret av Fomle84
Skrevet

På høsten i 2. Klasse. Jeg ble sykemeldt i sv.sk. så da kunne hun likesågreit komme hjem.

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Dag 2 i 1.klasse.

Bor 500 meter fra skolen, ingen bilveier som må krysses og mange andre barn på feltet å ta følge med1

Skrevet

Fra 3 klasse. Før det bodde vi lengre fra skolen og med en skolevei som ikke var så barnevennlig.

Nestemann kommer til å gå fra første klasse.

Annonse

Skrevet

Mot slutten av første klasse.

Skrevet

etter påske, hun går i 1 trinn. Hun er ikke hjemme alene enda da. Jeg tenker at dette er noe man må avgjøre med tanke på skolevei, modenhet til barnet og hvor trygg du som mor blir på dette.

Skrevet

Vi bor nesten 3 km fra skolen, så nå i slutten av 3 klasse har han fått lov til å sykle til skolen alene.

Fra høsten av begynner lillesøster i 1 klasse, så da følger jeg, eller de tar bussen sammen når det ikke går an å sykle. Jeg jobber natt, så bruke penger på SFO er undødvendig når jeg allikevel er hjemme.

Skrevet

Hun har begynt å gå hjem nå denne våren. Hun går i 1.klasse. Er moden og kan ta følge med fadderen sin. Vi er enten hjemme da hun kommer hjem, eller like om hjørnet :)

Skrevet

Når begynte deres barn å gå hjem alene fra skolen ? :)

I første klasse.

Vi bor temmelig sentralt i stor by, men byskolen er en "på-landet-skole" med små og få klasser og veldig trygg skolevei. Undergang på den eneste veien der det er fysisk mulig å kjøre mer en 20 km i timen....og rolig strøk der kun de som bor her kjører her. og sjukt mange unger som går sammen, barn i alle hus etc.

går veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...