Gå til innhold

Jeg er så stolt! (Pluss noen spørsmål)

Anbefalte innlegg

Med storebror strevde jeg skikkelig med ammingen og gav opp når han var 4 mnd. Men med lillesøster har ammingen virkelig gått bra. Hun er nå 6.5 mnd og vi ammer enda! Selv om det er lite, så er det hvertfall litt. Hun spiser to måltider med fast føde om dagen + at hun får mme en gang om dagen for å forbedre nattesøvnen. Det har ikke vært så veldig hjelp i før i natt. Da sov hun plutselig 11.5 t i strekk! Herlig ;) men hvordan er det hvis nattammingen forsvinner? Ammer veldig lite på dagen, så vil jeg klare å holde på melken om hun slutter å spise på natta?

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Her har vi gitt oss med ammingen :( hun begynte plutselig å sove hele natten, ammet bare på morgenen. Men plutselig en dag ville hun ikke ha mer. Er fortsatt melk, men hun vil rett og slett ikke ha pupp. Men er kjempe fornøyd med å ha ammet til hun var 7 mnd!

• 2 uker senere...

Nattamming er veldig gunstig for produksjonen. Man trenger ikke å ha på alarm for å stå opp og amme om natta, men hvis du vil beholde produksjonen selv om du ammer lite på dagtid er en mulighet å legge til barnet før du selv går og legger deg. Altså la barnet die i søvne. Hvis hun ikke er av typen som sover lett og våkner når du legger henne til, da :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...