Gå til innhold

Misunnelse fra andre damer formørket livet mitt. Jeg er så lei!

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Men drit nå i folk du ikke liker, da??? Jeg ANER ikke hvem som er misunnelige på meg, eller hvem som misliker meg - for jeg nøyer emg med å omgås dem jeg selv syns er OK og som tydeligvis kan holde ut å være venn med meg også. Alle andre forsvinner fra min radar. Og om de sladrer eller mener noe om meg: det er ikke min jobb å ta meg av det. Jeg kan bare leve som jeg gjør, og forhåpentligvis gjør jeg deres sladder til skamme. (Hvis ikke, så var det jo ikke sladder, da var det jo sannheten. Kan ikke nekte folk å si sannheten, vel.)

Skrevet

HI her...

Interessant lesning. Vel, jeg kommer ikke til å legge ut om hvor fantastisk jeg er og hvor slemme alle som ikke hyller meg er. Jeg vet godt at alle ikke kan like alle. Til en viss grad.

Jeg vet jeg opplever urettferdighet og den verste behandlingen kommer fra folk som later som de er glad i meg. Noe mer kommer jeg ikke til å si. Jeg har hengt nok på dette forumet til å vite at min historie hadde blitt totalt forvridd.

Jeg tryglet ikke om støtte heller. Jeg trengte en utblåsning. Og jeg ble glad for alle innleggene som reflekterte forståelse smile.png Tråden viser også at flere har opplevd det samme. Og det er trist. Men av og til hjelper det bare å lese at man ikke er den eneste som opplever det slik.

Anonym poster: d930f4b24298c32d85c06fbcf714adf1

Hvis du hadde skrevet og forklart ville det blitt lettere og gi hjelpene svar. er jo mange ulike typer sjalusi, misunnelse, bare baksnakking har mange ulike årsaker, prøve og holde utenfor, prøve og ta jobben til vedkommende, prøve og stjele osv osv. Er det venner som baksnakker, familie eller kollegaer forandrer det jo veldig hvordan en kan håndtere det.

I noen tilfeller er det best og la det surre, i andre absolutt ikke. du velger selvsagt hva du vil skrive, men så er du jo anonym:)

Får håpe innlegget mitt er til hjelp selv om jeg ikke forstår helt hva du mener, jeg klarer ikke og bli helt på bølgelengde og gi noen gode råd med så lite info. klarer ikke og forstå helt heller.

Men ja det er fælt med mennesker som får glede av og ødelegge for andre, eller skyr få midler for og ødelegge for og få mer selv, noen slike er gode til og lage dårlige miljø rundt seg og samarbeide med andre for og holde noen utenfor, eller for og få det de vil ha. det mest frustrerende er kanskje at noen kan gjøre masse utrivelig bare for og få det største kakestykket eller annet lite..

Skrevet

Kjære HI, takk for innlegget ditt! Jeg kjenner meg så godt igjen. Skulle gjerne ha snakket med deg. Jeg har ikke mer kontakt med familien jeg vokste opp i på grunn av sjalusi og sladder. Jeg kan ikke ha mennesker rundt meg som ikke ønsker meg og min sønn vel.

Anonym poster: efd38657a825df4e41768b84d55a2560

minner litt om min sak, jeg flytter nå langt vekk pga hvordan to stk i min familie behandler meg , min mann og barn. Orker ikke mer dritt fra de og innblanding i hver minste ting jeg tar meg til. Og spesielt ikke når det og går utover barnet!

Ikke hi.

Anonym poster: ac0f3692073bd19bfa2caa71e159e6a5

Skrevet

Den eneste personen jeg har kjent som helt klart måtte være psykopat eller i hvert fall noe veldig nært, var en kvinne! Og hun klarte absolutt å formørke livet til ganske mange rundt seg. Jeg vet ikke om hun virkelig var misunnelig, men hun øste i hvert fall bitterhet, negativitet, edder og galle ut over alt og alle som hun anså som heldigere enn seg selv. Alt positivt klarte hun å vri til noe negativt. Som å stå i nærheten av et sort hull....

Helst skulle hun ødelegge for andre også. Vi snakker om typen som spionerer på naboene for så å anmelde dem til politiet for alle mulige fillesaker! Hadde naboen kjøpt en finere bil enn henne kun hun for eksempel finne på å filme at vedkommende pleide å kjøre uten bilbelte den første strekningen i gata, og så forsøke å få politiet til å bøtelegge. Eller melde til kommunen at tilbygget til en annen nabo så ut til å være plassert en halv meter lenger til øst enn på nabovarselet.

Hvis en person endelig ble ferdig på utdanningen og fikk en god jobb var dette galt, fordi ingen hadde godt av å komme så lett til noe. Det ble man overlegen og ufyselig av, og nå var det umulig å snakke med denne unge "oppkomlingen". Barn skulle denges til respekt for voksne. Alle barn som snakket, lo eller rørte på seg var uoppdragne drittunger. Barn som faktisk var flinke og prøvde å være hyggelige var overlegne og spydige. Voksne barn som hadde god kontakt med foreldrene sine var uselvstendige og late. Voksne damer som var friske og i god form hadde sikkert aldri jobbet skikkelig i livet, og var bortskjemte og late, de fortjente å bli satt på plass...

Kunne fortsatt i det uendelige. Vi var heldige og kom oss unna dette mennesket. Hvis du har lignende mennesker i din omgangskrets, HI, så skjønner jeg at du sliter.

Anonym poster: fa53e6e50ec82c001516cdbd81939a18

Skrevet

Min erfaring er at veldig mange bortforklarer kritikk av ymse slag med at folk er sjalu eller misunnelige på dem. Gjerne fordi de mener de er så vellykkede er tiltrekkende.

Jeg har aldri, ALDRI følt slik misunnelighet ovenfor noen, og jeg er ikke verdens mest rause person på alle måter. Merkelige greier.

Anonym poster: 847d5458ea3c27f4d7638c4b7bab75bc

Skrevet

"..vellykkede OG tiltrekkende."

Anonym poster: 847d5458ea3c27f4d7638c4b7bab75bc

Skrevet

Den eneste personen jeg har kjent som helt klart måtte være psykopat eller i hvert fall noe veldig nært, var en kvinne! Og hun klarte absolutt å formørke livet til ganske mange rundt seg. Jeg vet ikke om hun virkelig var misunnelig, men hun øste i hvert fall bitterhet, negativitet, edder og galle ut over alt og alle som hun anså som heldigere enn seg selv. Alt positivt klarte hun å vri til noe negativt. Som å stå i nærheten av et sort hull....

Helst skulle hun ødelegge for andre også. Vi snakker om typen som spionerer på naboene for så å anmelde dem til politiet for alle mulige fillesaker! Hadde naboen kjøpt en finere bil enn henne kun hun for eksempel finne på å filme at vedkommende pleide å kjøre uten bilbelte den første strekningen i gata, og så forsøke å få politiet til å bøtelegge. Eller melde til kommunen at tilbygget til en annen nabo så ut til å være plassert en halv meter lenger til øst enn på nabovarselet.

Hvis en person endelig ble ferdig på utdanningen og fikk en god jobb var dette galt, fordi ingen hadde godt av å komme så lett til noe. Det ble man overlegen og ufyselig av, og nå var det umulig å snakke med denne unge "oppkomlingen". Barn skulle denges til respekt for voksne. Alle barn som snakket, lo eller rørte på seg var uoppdragne drittunger. Barn som faktisk var flinke og prøvde å være hyggelige var overlegne og spydige. Voksne barn som hadde god kontakt med foreldrene sine var uselvstendige og late. Voksne damer som var friske og i god form hadde sikkert aldri jobbet skikkelig i livet, og var bortskjemte og late, de fortjente å bli satt på plass...

Kunne fortsatt i det uendelige. Vi var heldige og kom oss unna dette mennesket. Hvis du har lignende mennesker i din omgangskrets, HI, så skjønner jeg at du sliter.

Anonym poster: fa53e6e50ec82c001516cdbd81939a18

Fred og bevares... Ingen som bevisstgjorde dette mennesket på galskapen?

Hun høres jo ut som et mareritt.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Er du blitt dibber, Tone?

Gjest Yzma
Skrevet

Jeg skal spare dere for skryt :-) Men blir bare matt over noen kjerringer. Da snakker jeg om kvinner med psykopatiske tendenser. Kvinner som lager rykter, løgner og koser seg med å hate. Blir faktisk litt mørkeredde av visse.

Begynner å bli vant til det og det går ikke så veldig inn på meg lenger. Men kjedelig hver gang det skjer :-/

Så måtte bare blåse ut.

Hi

Bestem deg. I overskriften står det at "det formørker livet ditt", og nå sier du at det ikke går inn på deg?

Skrevet

Det er slitsomt å leve med at andre ikke behandler en ordentlig, det er også slitsomt å leve med at man sparer "bevis" på at det er sånn. Noen ganger stemmer det, men det vil alltid være temmelig vanskelig å få gjort noe med det. Den letteste måten å få snudd en sånn situasjon på, er å ta egne grep. Noen av dere andre som svarer i tråden, har tatt drastiske grep. Jeg har dessverre liten tro på å flytte fra familie og gamle venner for å slippe unna destruktive mønstre, nissen flytter altfor ofte med på lasset. Da har man ikke bare havnet i noe vanskelig på nytt, man har også mistet ganske mye og har lett for å føle seg som et offer i eget liv.

Den det er enklest å endre i slike situasjoner er en selv og det går godt an å endre hvordan man tenker om andre eller å begrense kontakt med dem som ikke gjør en godt. For meg hjelper det å prøve å forstå hva som skjer i den andre og hva som skjer i samspillet med den og meg selv. I perioder der jeg synes mange er strevsomme, smålige osv, så tenker jeg at det først og fremst er meg det er noe "galt" med. Jeg er sliten, misfornøyd, har sovet for lite, har for mye å gjøre på jobb, ungene har vært mye syke osv. I de periodene av livet hvor det meste går på skinner, opplever jeg sjelden et samspill med andre preget av misunnelse eller annen negativ interaksjon. Hvis det utspiller seg mye i forhold til én, lar jeg rett og slett være å oppsøke denne for en tid.

Psykopat var forresten ikke en diagnose i det europeiske diagnosesystemet sist jeg sjekket. Er det nok ikke ennå hvis vi skal være pinlig nøyaktige her. Og det skal vi vel ;)

Skrevet

Jeg skal spare dere for skryt :-) Men blir bare matt over noen kjerringer. Da snakker jeg om kvinner med psykopatiske tendenser. Kvinner som lager rykter, løgner og koser seg med å hate. Blir faktisk litt mørkeredde av visse.

Begynner å bli vant til det og det går ikke så veldig inn på meg lenger. Men kjedelig hver gang det skjer :-/

Så måtte bare blåse ut.

Hi

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Drit i de som svarer at du tror du er mye bedre, de skjønner bare ikke hva du mener.

Anonym poster: eb44fe2ba6731f3c98f045596aac39e8

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er slitsomt å leve med at andre ikke behandler en ordentlig, det er også slitsomt å leve med at man sparer "bevis" på at det er sånn. Noen ganger stemmer det, men det vil alltid være temmelig vanskelig å få gjort noe med det. Den letteste måten å få snudd en sånn situasjon på, er å ta egne grep. Noen av dere andre som svarer i tråden, har tatt drastiske grep. Jeg har dessverre liten tro på å flytte fra familie og gamle venner for å slippe unna destruktive mønstre, nissen flytter altfor ofte med på lasset. Da har man ikke bare havnet i noe vanskelig på nytt, man har også mistet ganske mye og har lett for å føle seg som et offer i eget liv.

Den det er enklest å endre i slike situasjoner er en selv og det går godt an å endre hvordan man tenker om andre eller å begrense kontakt med dem som ikke gjør en godt. For meg hjelper det å prøve å forstå hva som skjer i den andre og hva som skjer i samspillet med den og meg selv. I perioder der jeg synes mange er strevsomme, smålige osv, så tenker jeg at det først og fremst er meg det er noe "galt" med. Jeg er sliten, misfornøyd, har sovet for lite, har for mye å gjøre på jobb, ungene har vært mye syke osv. I de periodene av livet hvor det meste går på skinner, opplever jeg sjelden et samspill med andre preget av misunnelse eller annen negativ interaksjon. Hvis det utspiller seg mye i forhold til én, lar jeg rett og slett være å oppsøke denne for en tid.

Psykopat var forresten ikke en diagnose i det europeiske diagnosesystemet sist jeg sjekket. Er det nok ikke ennå hvis vi skal være pinlig nøyaktige her. Og det skal vi vel ;)

Synes Iiiiik skriver godt her.

Samtidig mener jeg at det er en vesentlig forskjell om du føler at du opplever dette på flere arenaer, eller om du egentlig snakker om en bestemt gruppe damer i familien, vennekretsen eller på jobb. I det første tilfellet burde du nok i så fall se nærmere på deg selv også, mens det siste tilfellet nok kan være helt reelt opplevd.

Anonym poster: b3e96edeb8c86dcefab681d3ed9ab644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...