Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sliter med det samme og etter maaaange år med plager ble jeg helt bra ved å slutte å spise gjær, hvitt mel, sukker (som er i ALT!, inkl eddik, sennep, leverpostei, etc...), stivelse (mais, potet...). Såkalt candidadiett! Kroppen føles som ny og suppen er borte!! Etter noen måneder i sikkerhets tjeneste har jeg nå strammer inn.... For meg førte nemlig dette til lavt jern og svimmelhet i tillegg, og denne gangen vil jeg være forberedt! Bare et tips, dog et omfattende et...

Jeg hadde en mild soppinfeksjon ved forrige fødsel. Dette smittet over på baby ved trøske i munnen (dette ble nok forverret da han måtte gjennom en antibiotikakur etter fødsel), og videre over på brystene mine ved amming. Infeksjonen resulterte i en ødelagt ammeperiode med masse smerter og sår på brystene for min del. Det var noe skikkelig herk, og helt håpløst å bli kvitt. Så denne gangen vil jeg forebygge med en Canesten-kur før fødsel!

Jeg hadde mange infeksjoner sist svangerskap og var redd for dette med smitte rundt fødsel. I Gry nylanders bok "på vei" var det et litt spesielt tips som jeg prøvde. Det var å få tak i noen 10 ml sprøyter på apoteket (ikke spiss) og kjøpe yoghurt naturlell. Så blander du ut 1 ss yoghurt med ca like mye varmt vann, trekker dette opp i sprøyte og skyller inn i sjeden 2 ganger daglig.. Funket for min del i alle fall..! Gjorde det en periode før fødsel og fikk da ikke infeksjoner.

Annonse

Jeg hadde en mild soppinfeksjon ved forrige fødsel. Dette smittet over på baby ved trøske i munnen (dette ble nok forverret da han måtte gjennom en antibiotikakur etter fødsel), og videre over på brystene mine ved amming. Infeksjonen resulterte i en ødelagt ammeperiode med masse smerter og sår på brystene for min del. Det var noe skikkelig herk, og helt håpløst å bli kvitt. Så denne gangen vil jeg forebygge med en Canesten-kur før fødsel!

Canasten salve eller vagatorier? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...