Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er på rugedag 8 , er det normalt at man har problemer å puste? Og hva veryr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Er det når du ligger, sitter eller beveger deg??

Skrevet

Hei det er når jeg ligger og sitter. Og magen er litt oppblåst. Beklager for dårlig norsk

Skrevet

Hei jeg er på rugedag 8 , er det normalt at man har problemer å puste? Og hva veryr det?

håper ikke jeg tråkker på noe nå, men... kanskje det er en følelse av angst som plager deg? kan gi pustebesvær..

Skrevet

Nei det er ikke noe angst:) det kommer og går ( pusteproblemene).

Skrevet

Du er ikke overstimulert da? Hvis du har pusteproblemer ville jeg tatt en tur til lege.

Skrevet

kan man merke overstimulering så sent som rd 8? kan ingenting om Os jeg... :/

Skrevet

Vet ikke om det kan komme brått på på rd 8 uten noen symptomer først, men det kan iallefall øke på hvis kroppen begynner å produsere hcg. Kanskje du er gravid Kissy79?

Uansett: oppsøk lege ved pusteproblemer.

Skrevet

en tlf til legen kan jo ikke skade da kissy :P lykke til og god bedring :D

Skrevet

Ok tusen takk for svar:) jeg håper jeg er gravid:) men jeg føler ingenting bortsett fra pusteproblemer, og det er ikke hele tida, det kommer og går

Gjest Gullebolle
Skrevet

Det høres ut som overstimulering ja. Hvis magen er oppblåst og stinn. Du har sikkert vært litt overstimulert siden eggløsningsprøyten, iallefall om du har vært oppblåst hele veien. At du bli verre får andre symptomer nå, kan bety at du er gravid. Når jeg var overstimulert ble jeg verre etter en ukes ruging i stedet for bedre, var da gravid. Ta en sjekk hos legen du.

Skrevet

Overstimulering kan inntre opptil en uke etter egginnsetting. Det er fordi kroppen fortsetter å produsere graviditetshormonet hcg etter eggløsningssprøyten. De som i tillegg er gravide kan i tillegg bli veldig overstimulerte pga hcg etter eggløsningssprøyten pluss graviditeten.

Symptomer på overstimulering er smerter i underlivet, utilpasshet, kvalme, magesmerter, oppkast, diare og evt tungpustenhet.

Ta en telefon til lege for å være på den sikre siden. Overstimulering er ikke til å kimse av!

Skrevet

Ok tusen takk skal ringe legen min imorgen, det er veldig vanskelig å få tak i de på ullevål sykehuset, derfor jeg skrev her for å høre om det var normalt med pusteproblemer.

Skrevet

Ring legevakten i Oslo om du blir værre i kveld eller i natt. Legevakten har døgnåpent her i Oslo

Skrevet

Husker jeg også hadde problemer med å puste når jeg lå på siden da jeg var overstimulert. Det var fordi det var kommet væske inn i lungene. Lå på sykehuset i to uker. Magen var kjempestor pga all væsken som samlet seg der, og måtte stikke hull på magen to ganger for å tappe ut væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...