Gå til innhold

Hvor er det koselig å bo på Oslo Vest/ Bærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på hosle og trives kjempegodt. Hyggelige naboer, flere fine bhg,grøntområder og kort vei til Oslo, Sandviks,cc vest, bekkestua etc. De fleste jeg kjenner her er hyggelige, jordnære mennesker. At det er en veldig homogen gruppe her stemmer ikke i den grad hun over beskriver. Sønnen min har mange barn som ikke er etnisk norske i sin bhg- heldigvis!smile.png

Ellers så liker jeg Jar, Stabekk, bekkestua, Høvik og Blommenholm.

Lykke til med husjakt smile.png

Vel, nevøen min begynte på en skole der i høst. Av barn til 4-5 klasser var det én (1) som ikke var norsk. Stort sett 0 ikke-norske på den skolen jeg jobber på og.

Anonym poster: 55db59fa95547c660a8462bf712dc8d5

Er det et problem at det ikke er mange nok innvandrere der ??

Anonym poster: 633a1c21f0b89abc162f38b05cc43c24

Ja, jeg synes det. Når man vokser opp bør man lære å omgås andre kulturer og det er veldig sunt å se at ikke alle er som en selv. Der jeg bor er det rundt 20 % utlendinger, men de fleste er velfungerende og hårdarbeidende mennesker. Leilighetene her er for små og for dyre til å tiltrekke seg de alle dårligst stilte (de ressurssvake innvandrerfamiliene du sikkert tenker på), så de som er her er oppegående. Det er viktig for meg, mens nasjonalitet er underordnet. Derimot vil jeg gjerne at barna mine skal vokse opp i et sted der de lærer om flest mulig aspekter av samfunnet - og det gjør man ikke i en Bærumboble der det er betraktet som farlig å dra lengre enn til Majorstua med t-banen (unnskyld overdrivelsen).

Jeg vet virkelig ikke hvor i Bærum du har vært? "Bærumsbobla"? Er det litt som lysfontene??

Som sagt, i min sønns bhg er det barn fra alle verdensdeler, at etnisk norske er overrepresentert er vel ikke noe rart, slik er det jo på landsbasis.

Men hi spurte jo hvor på Oslo vest/ Bærum det er hyggelig å bo, og det har jeg svart på :)

Skrevet

Jeg jobber med barn på Røa og jeg må si at de fleste er hyggelige, men at noen av foreldrene ikke er helt velbevart i hodene sine. Men slik er det kanskje overalt? Har også inntrykk av at det er ganske mye press på barna i forhold til hvor de har vært på ferie, hva de har fått i bursdagsgave osv. Men skolene er bra, helt avgjort.

Bor selv på Godlia. 100 år gammelt villaområde, nær marka og Østensjøvannet med en fin blanding av folk fra blokker, rekkehus og villaer. Setter også pris på at det er litt innvandrere uten at det blir for mye - tror ikke Bærumsboblen der en av 100 nye elever på skolen er utenlandske er noe særlig i dagens samfunn. Anbefaler å ta en titt på Hellerud, Godlia, Skøyenparken og kanskje Oppsal-Ulsrud før du bestemmer deg endelig. Veldig mye fint her og :)

Er forresten utdannet fra BI og der er det mye sosser som kjører rundt i pappas porsche og som har veldig mye penger. De fleste er fra Holmekollen, Bærum, Snarøya og slikt. Ikke min kopp te egentlig, er vokst opp med ganske andre verdier i livet mitt en materielle goder, men de fleste vokser det av seg etterhvert som livets realiteter går opp for dem.

Lykke til med søket - håper du finner noe fint. Pass forresten på med å høre på folks barndomshistorier - det er jo gjerne store endringer i befolkning i løpet av 20 år og da sikkert ganske annerledes nå enn hva det var den gangen. Boliger er dyrt, spesielt i Bærum, og det er langt ifra alle med vanlig jobb som har råd til å flytte dit :)

Godlia er fint!! :) Jeg bor i Sørkedalen, det er jo fantastisk fint å bo her, men dessverre sjelden at boliger blir lagt ut til salgs her.

Anonym poster: ec4aa52a13276b82fb51fd14769c5b15

Skrevet

Bydel Nordre Aker i Oslo, her det fint! Bor på Nordberg, men også Korsvoll, Gaustad og Kjelsås er fie områder. Her er Marka et par steinkast unna, likevel er det bare 15 min med t-bane til sentrum. Skoler og barnehage like i nærheten også. Innenfor bomringen er det også.

Anonym poster: 712076f774e98234e6751aa2ac4abe2c

Skrevet

Hovseter!

Blandet befolkning (innvandrere og! ikke blendahvitt), litt østkanten på vestkanen. 7 min med tbanen til byen, 10 minutter å sykle. Rett på ski utenfor døren, fine lekeområder, mange barn. Barna leker ute fra 5års alder, godt naboskap.

Bor i Meklenborg borettslag, 100 kvadrat leilighet.

Gode skoler Voksen Bogstad og Huseby. Og Steinerkolen!

Lykke til!

Anonym poster: 2da1bb91904d5ac9f24fda29e1f303ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...