Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hivd innpå uante mengder sjokolade og annet godteri hittil i svangerskapet og tror magen min så langt består av mesteparten flesk...

Spiser nesten alltid en liten sjokolade på dagtid + is/sjokolade på kveldstid og kake/bolle rett som det er. Heldigvis er jeg ikke særlig glad i brus, men spørs om det hjelper...

Hadde samme problemet med nr 2, og klarte ikke slutte før etter ungen var ute. Slet lenge med å bli kvitt de kiloene, men det skremmer meg tydeligvis ikke akkurat nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144043154-spiser-dere-mye-godteri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hver dag men spiste mye i helgen. Har lyst på noe søtt hver dag. jeg er kjapp med å sette frem kjeks og ta opp sjokoladekake fra frysern v/ kaffebesøk. Så får jeg en unnskyldning for å spise selv;)

Men setter da også frem oppskjært frukt som jeg spiser av først. Hadde igjen ca 7 kg overvekt etter forrige svangerskap så må bare styre meg.

Håper jeg ikke har lagt på meg så mye... Skal på kontroll i morgen. Vet jeg er for tung så håper inderlig vekta ikke har gått for mye opp! Og så klart at alt står bra til m baby:)

Gikk opp ganske mange kilo de første mnd pga kvalme, spiste akkurat det jeg ville. Fikk plutselig øya opp i uke 20 og er nå i gang med min fjerde "sukkerfrie" uke. Spiser sunt og variert, og kuttet ut godis, sukkerbrus, is og kaker (hvert fall i uka). Har ett par søndager spist en hvetebolle e.l. hos svigers på kaffibesøk, men prøøøver å holde det til minimalt. Har gått ned 2-3 kg på de ukene og ligger nå stabilt 4 kg over startvekt (før graviditet).

Håper å minske vektoppgangen mest mulig da jeg er noe overvektig fra før og litt å ta av! Jordmor advarer også om de såkalte "sukkerbabyene", noe jeg ikke ønsker!! :/

Spiser sukkertøy konstant for å holde kvalmen i sjakk. Gjort det hele svangerskapet. Er i uke 27 nå.

Uff jeg kjenner følelsen! Holdt på sånn pga ille kvalme fra uke 5-6 til 12-13. Utrolig hvor fort kiloene kom når eneste som hjalp på kvalme var sjokomelk, snop og junk til alle døgnets tider + helt stillesittende.... men må.jo være grusomt at ikke kvalmen slipper for deg når du er så langt på vei. All medfølelse :/

Annonse

Huff ja, spiser altfor mye usunt. Prøver hardt å holde det til bare helgene, men det dukker alltid opp en unnskyldnipng. Har gått opp 4 kg på noen få uker, men tror kanske jeg har tatt igjen litt siden det er den eneste veltoppgangen jeg har hatt så langt (22 uker). Men fortsetter jeg i det tempoet blir det veldig mange kg til sammen, og jeg ønsker jo å være mest mulig sunn...

Jeg fråtser ikke, men jeg snoker ofte inn i skapet! ;) Jeg har forresten funnet ut at yoghurt hjelper mot søtsuget, så her blir det en yoghurt hver kveld (er helst om ettermiddagen/kvelden søtsuget kommer, for da er jeg mest sliten). Yoghurt inneholder jo litt sukker det også, men er tross alt mye sunnere enn sjokolade!

Har lyst på søte ting, men er veeeeldig streng med meg selv, tar en liten rute med sjokolade midt på dagen, og så tyr jeg til honningmelon, mango, tomat osv utenom den ene biten, for disse tingene er også søte, men adskillig sunnere. Så nå er jeg 24+3 og har ikke lagt på meg mer enn noen gram i selve kropsvekten. Prøv det. Annen ting som er godt er å dyppe et par eplebiter i vanilje kesam, også sunnere enn sjokolade og veldig, veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...