Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre svangerskap og det er så og si helt likt som det første! Kvalm og oppkast fra uke 6 til uke 13-14.. Veeeeeldig sliten/trøtt, vært det fra ca uke 8 og er det enda, slokner på sofaen etter frøkna er i seng HVER dag... Slik var det også forje gang! Noen som har erfaringer med like svangerskap og likt kjønn? Eventuelt erfaring med at det ikke stemmer?

Skal på ordiner ul i slutten av mai, veldig spent! Vært på ul en gang alt, men da ville vi ikke vite kjønn når han spurte, nå angrer vi og har ombestemt oss :-P kan de se det på ordiner uø vil vi vite det :-) Selv om det ikke spiller noen rolle hva det blir, er det mer morro å shoppe klær, sengetøy og alt ikke bare i hvitt og nøytrale farger! Jeg elsker jo farger, knalle farger, friske, spreke farger!!! :-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144043153-likt-svangerskap-samme-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er guttesvangerskapene identiske med veldig kvalme fra uke 4-14, ekstra hårvekst, ren og pen hud bla. med jenta var jeg bare pittelit uvel innimellom;P trengte kun barbere leggene annenhver uke.. huden var kvisete og fæææl.. hehe. så her er det klare forskjeller!

Forskjellig fra gutt til jente her. Har to gutter og tre jenter. Vet ikke (enda) hva som bor i magen denne gang. :) Med guttene har jeg vært lite kvalm og generellt god form, bortsett fra mer bekkenløsning, fra uke 14... Pen hud med guttene. Har lagt på meg mer med guttene, over hele kroppen. Med jentene har jeg kun fått mage liksom. Mye kvalme i starten og mer uren hud. Mindre bekkenløsning.

Har ikke merket bekkenløsning enda (kryss i taket!) Ikke vært særlig kvalm og har lagt på meg jevnt. Så det er mer blandet denne gang! :) Vanskelig å si men jeg trooor det blir gutt :)

Annonse

Er på besøk fra 3. trimester :)

jeg har to gutter og hadde to vidt forskjellige svangerskap. Førstemann var jeg frisk som en fisk og bortsett fra magen kjente jeg ikke at jeg var gravid, kun litt kveldskvalme de første 3 mnd. Jobba helt til termin og var i skikkelig form.

2,5 år senere ble jeg gravid med lillebror og ble føste sykmeldt i uke 8 (!) pga ekstremt lite energi. Var mer eller mindre på jobb fram til 5 mnd, da måtte jeg kaste inn håndkleet. Var tappet for energi hele svangerskapet, mistet liksom hodet i det hele også, var som å gå rundt i en evig dis som ga seg først når gutten var 4-5 mnd.

Nå er jeg gravid igjen og er i god form (heldigvis!) og har to uker igjen til termin. Vi valgte å ikke vite kjønnet denne gangen, så det blir spennende å se! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...