Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Noen som har erfaringer? Hvordan er IKEA sitt? Hvordan feste det i veggen på badet? Hva med flisene? Hvor mye tåler det. Tåler det f.eks.en toåring? Anonym poster: 6cddda1d9095fc0a89bcd6a82dd7de4f
trollemor86 Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Jeg hadde det til ikea med førstemann pga bitte bittelite bad! Va veldig fornøyd med det. Det festes i veggen med 4 skruer, så med mindre du vil borre huss i veggen så tror jeg ikke det fungerer så bra sammen med fliser? Vi flyttet da gutten var 1, så har ikke prøvd det på store. Med stellebordet er stort og godt så plassmessig er det ikke noe problem, på nettsiden til ikea står det sikkert en vektbegrensing
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Vi har dette: http://www.klondajk.no/annonse/vegga-vegghengt-stellebord-i-7-farger/20701 Og er veldig fornøyd og vegghengt stellebord er helt ganialt. Hørt om flere som er fornøyde med Ikea sitt også. Ikke noe erfaring med oppheng på fliser, men det bør gå bra. Anonym poster: 578d4ccabc5a504534d486f150b07462
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Vi hadde ikea sitt frem til vi flyttet når gutten var åtte måneder. Superfornøyd! Går vel fint å sette opp på fliser, men da må det gjøres riktig, av noen som kan det. Selve stellebordet er godkjent for ganske mange kilo, men husk at det avhenger av veggen. Her vi bor nå, med bare gipsplater, ville jeg ikke turt å hatt min toåring på et vegghengt stelles. Vi bruker stellematte på vaskemaskinen da, funker fjell det også
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Heisann - trodde et øyeblikk at tråden min var slettet også oppdaget at jeg hadde postet som Anonym. Det var klønete! Det er i alle fall jeg som er HI. Takk for svar, damer Vi har fliser på badet. Har tenkt tanken om å bruke stellematte på vaskemaskin, men kommer til å prioritere å sette tørketrommel oppe på. Har også tittet litt på de stellebordene som kan settes på badekaret, men jeg vil helst ha stellebordet i på badet 2.etg. hvor vi oppholder oss mest. Fant ikke noen indikasjon på vekt på hjemmesidene til IKEA. Pussig! Innspill mottas med, takk
Mor Løvehjerte Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Brukte Ikeas veggmonterte fram til vi flyttet. Da var hun året gammel, og vi fikk flislagt bad. Da gikk vi rett og slett over til stellematte på gulvet.
Rediken Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Vi har du vegghengt stellebord vi kjøpte via brio for noen år siden! Det er en helt super løsning for små bad! Mannen skrudde skruene til festene inn i fugene mellom flisene og når vi er ferdig med stellebordet fyller vi bare hullene med fugemasse.
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Vi har du vegghengt stellebord vi kjøpte via brio for noen år siden! Det er en helt super løsning for små bad! Mannen skrudde skruene til festene inn i fugene mellom flisene og når vi er ferdig med stellebordet fyller vi bare hullene med fugemasse. Så lurt
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Et spm.til, O rutinerte DiB-mammaer: hvor høyt bør det henge? Jeg er 158 cm. og Kjæresten er over 180
BellaSuz Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Har brio sitt, er superfornøyd! Koster litt mer enn IKEA sitt, men mulig å få det brukt på finn.no. Veldig god kvalitet på det:-) bør nok montere det slik at det ikke blir for høyt til deg iallefall. Uten å begi meg ut i en kjønnsrollediskusjon så er det kanskje du som vil stå der mest? Det er sånn hjemme hos oss iallefall:-) helt ok for meg!
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Har brio sitt, er superfornøyd! Koster litt mer enn IKEA sitt, men mulig å få det brukt på finn.no. Veldig god kvalitet på det:-) bør nok montere det slik at det ikke blir for høyt til deg iallefall. Uten å begi meg ut i en kjønnsrollediskusjon så er det kanskje du som vil stå der mest? Det er sånn hjemme hos oss iallefall:-) helt ok for meg! Det kan nok hende at jeg kommer til å stå der mest, ja ... Skal sjekke ut Brio sitt. Tusen takk
trollemor86 Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Bare finn en høyde du syns er behagelig prøv deg frem med kjøkkenbenk, spisebord eller lignende til du finner den du tror vil passe deg! Nå har jeg også vært på loftet for å se om det sto noe om maks vekt på stellebordet, men det gjorde deg ikke.... Så da kan jeg ikke hjelpe deg der...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Vi hadde Brio sitt. Det stod maks 1 år på det, noe vi ikke så før vi hadde montert det. Men fant ingen vektbegrensning. Litt irriterende, men her har vi da skiftet bleie på spisestuebordet (som ikke er i bruk til spising) med håndkle på etter hun fylte 1 år. Anonym poster: 6003446a8b9cb092175031d20766fdd9
BellaSuz Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 Ps. Vi prøvde storebror på 15 kg på brio stellebordet og det holdt det;-) Men kan ikke garantere vekten altså! :-)
MammantilNurket Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 Tuuusen takk for svar, damer Det setter jeg stor pris på! Vurderer å bruke stellematte på vaskemaskinen, men da ryker planen om å skaffe tørketrommel. Noen som har erfaring med disse "hybridmaskinene" som er vaskemaskin og tørketrommel i ett? Jeg har en forestilling om at man MÅ ha tørketrommel når man har barn - eller er det bare tøys?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Tuuusen takk for svar, damer Det setter jeg stor pris på! Vurderer å bruke stellematte på vaskemaskinen, men da ryker planen om å skaffe tørketrommel. Noen som har erfaring med disse "hybridmaskinene" som er vaskemaskin og tørketrommel i ett? Jeg har en forestilling om at man MÅ ha tørketrommel når man har barn - eller er det bare tøys? Vi bruker tørketrommel bare til håndklær, og de blir det jo ikke brukt så fryktelig mange flere av når man har ett barn. Men det er jo praktisk til gulpekluter og sånt i starten da, alternativt kan man bare ha veldig mange så de rekker å tørke på stativet før man må bruke dem igjen. Anonym poster: 6003446a8b9cb092175031d20766fdd9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 Jeg vet det ikke er det du spør om, men jeg vil bare si at stellematte på gulvet fungerer supert, dersom du ikke er plaget med bekkenløsning e.l. Jeg var livredd for at barnet mitt skulle falle ned fra stellebordet et uoppmerksomt øyeblik når jeg forsøkte å vri opp kluten samtidig med å holde fast i henne, eller når jeg bare skulle hente et håndkle bak meg. Og uansett hvor forsiktige folk tenker de vil være, så er det mange stellebordulykker hvert eneste år. Trodde man "måtte" ha stellebord jeg, men oppdaga jo etter hvert at det absolutt ikke var det, for oss som var spreke og kunne sitte på gulvet. Stellematte på gulvet er billig, plassbesparende, og nesten 100% trygt. Og svært undervurdert! Anonym poster: e99c9e2ace69d1fe278046a334cd8714
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2013 #18 Skrevet 29. april 2013 Vi brukte vårt IKEA Antilop til ungene var ca 2 og 3 år. Ikke noe problem, men her har vi ikke fliser (takk og lov!), og skrudde stellebordet fast til stenderverket inni veggen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #19 Skrevet 29. april 2013 Jeg vet det ikke er det du spør om, men jeg vil bare si at stellematte på gulvet fungerer supert, dersom du ikke er plaget med bekkenløsning e.l. Jeg var livredd for at barnet mitt skulle falle ned fra stellebordet et uoppmerksomt øyeblik når jeg forsøkte å vri opp kluten samtidig med å holde fast i henne, eller når jeg bare skulle hente et håndkle bak meg. Og uansett hvor forsiktige folk tenker de vil være, så er det mange stellebordulykker hvert eneste år. Trodde man "måtte" ha stellebord jeg, men oppdaga jo etter hvert at det absolutt ikke var det, for oss som var spreke og kunne sitte på gulvet. Stellematte på gulvet er billig, plassbesparende, og nesten 100% trygt. Og svært undervurdert! Anonym poster: e99c9e2ace69d1fe278046a334cd8714 Min rygg hadde hvertfall vært ødelagt skulle jeg stelt mini på gulvet. Men godt en finner løsninger som passer for en. Vet om flere som har gjort som deg. Anonym poster: 578d4ccabc5a504534d486f150b07462
Ylajali*84 Skrevet 29. april 2013 #20 Skrevet 29. april 2013 Noen som har erfaringer? Hvordan er IKEA sitt? Hvordan feste det i veggen på badet? Hva med flisene? Hvor mye tåler det. Tåler det f.eks.en toåring? Anonym poster: 6cddda1d9095fc0a89bcd6a82dd7de4f Vi har det fra ikea,veldig fornøyd. Tror det står maks 15kg i bruksanvisningen. Har skrudd det inn i fliser uten problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå