❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Nå er det spennende tider, vi skal snart starte prosjekt baby nr 2! Har en flott jente fra Stork klinikken i Danmark og nå er tiden endelig inne for å prøve å gi henne et søsken. Syntes det var veldig hyggelig å være på forumet her for 5-6 år siden da første jenta skulle bli til, så tenkte jeg skulle presentere meg og bli litt kjent her igjen nå. Vi er to mammaer. Jeg er 34 år og vi har en herlig jente på 5 år sammen. Denne gangen slipper vi heldigvis å reise helt til Danmark, håper det skal gjøre det lettere å bli gravid når vi bare kan dra inn til Oslo. Vi planlegger å prøve første gang i juli cirka (hvis ikke klinikken har sommerstengt da?). Ellers blir det til høsten. Gleder oss veldig!
Lilleboffen Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Spennende med søskenforsøk! Det skal vi også i gang med, på Rikshospitalet. Vi har en gutt fra før som også er lagd der. Han er snart 14 mnd, så det blir ikke en stor aldersforskjell om alt går fort og greit! Vi er også to mammaer, 29 år gamle
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2013 Så koselig! Her blir det ganske stor aldersforskjell, av mange forskjellige grunner. Skulle egentlig gjerne ha startet med nr to for lenge siden, men sånn ble det ikke. Men det blir fint det også, får en stor flink storesøster som kan hjelpe til og passe på (forhåpentligvis). Jenta vår ønsker seg veeeeeldig en lillebror, hun har funnet på navn og alt. Vi har forklart at det ikke er opp til oss å bestemme kjønn, men det tror hun ikke noe på <3 Dette er såå spennende, håper det klaffer for både dere og oss! Måtte dere prøve lenge med førstemann?. Vi hadde 6 forsøk før jeg ble gravid, men tror det hadde mye med stress å gjøre, forhåpentligvis går det fortere nå.
Lilleboffen Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Jeg ble gravid på tredje forsøk, så det gikk vel egentlig fort selv om det der og da føltes som evigheter! Vi venta jo også så lenge før vi fikk starte - totalt halvannet år fra første legebesøk til første forsøk. Så hadde vi de tre forsøkene fordelt på fire mnd da, var heldige sånn. Hadde jeg hatt hormonbehandling så måtte vi jo hatt lengre pauser! Rakk det akkurat før Riksen stengte for sommeren, veldig greit Forsøkte dere hver måned, eller ble det mange pauser? Blir nok stas for storesøster, uavhengig av kjønn på babyen Så hun vet at dere skal prøve å lage søsken?
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2013 Vi forsøkte hver måned, så det var veldig intenst. Eller, dvs det var vel en måned vi ikke fikk det til å klaffe og måtte vente. Nei, jenta vår vet ikke at vi skal prøve, men hun er veldig opptatt av temaet for tiden, mange på avdelingen hennes har småsøsken eller er på vei til å få det og hun har ønsket seg og mast lenge. Vi har ikke sagt direkte at vi har tenkt å prøve, men når hun spør om hun kan få lillebror så har vi sagt litt vagt at kanskje det kommer en til oss også en vakker dag. Hvis det skjer vil vi ikke si noe før i allfall uke 12, kanskje vente enda lenger hvis det lar seg gjøre.
Lilleboffen Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Er nok lurt å vente en stund før hun får vite det ja, hvis ikke blir nok ventetida lang! Får håpe det klaffer fortere for dere denne gangen. Det blir uansett litt billigere for dere nå da, enn da dere gjorde det i Danmark - det er jo noe! Bor dere langt fra Oslo?
Minnimusa Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Masse lykke til! Jeg er alene, men prøver nå på første mann, vært nede en gang på Sellmer i april så nå om en uke akkurat tenker jeg så blir det ny tur
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2013 Hei til deg også Minnimusa! Har ikke hørt om Sellmer, er det også i Danmark?. Har skjedd en del på denne fronten siden vi var i farta sist gang, da fantes Stork og en klinikk til i Danmark, i allefall visste ikke vi om noen andre. Nå er det visst blitt mange klinikker. Det er jo kjempebra! Vi bor bare en snau times kjøretur fra Oslo, så det er så mye enklere nå. Nettopp det gjør at jeg har tro på at vi kan lykkes fortere denne gangen. Ble jo helt stressa av å prøve å få eggløsning på de dagene det var billige flybilletter, skaffe fri fra jobb og ofte måtte vi ha overnatting i København. En gang ble det en vill taxitur og spurting gjennom terminalen for å rekke flyet hjem. Sånt er ikke gunstig for fertiliteten. Snakket med klinikken i dag og avtalt time for samtale og gynekologisk us. Og fikk vite at det er stengt i juli, så da blir det vel ikke før til høsten vi får begynt da. Men den som venter på noe godt!
Minnimusa Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Hei til deg også Minnimusa! Har ikke hørt om Sellmer, er det også i Danmark?. Har skjedd en del på denne fronten siden vi var i farta sist gang, da fantes Stork og en klinikk til i Danmark, i allefall visste ikke vi om noen andre. Nå er det visst blitt mange klinikker. Det er jo kjempebra! Vi bor bare en snau times kjøretur fra Oslo, så det er så mye enklere nå. Nettopp det gjør at jeg har tro på at vi kan lykkes fortere denne gangen. Ble jo helt stressa av å prøve å få eggløsning på de dagene det var billige flybilletter, skaffe fri fra jobb og ofte måtte vi ha overnatting i København. En gang ble det en vill taxitur og spurting gjennom terminalen for å rekke flyet hjem. Sånt er ikke gunstig for fertiliteten. Snakket med klinikken i dag og avtalt time for samtale og gynekologisk us. Og fikk vite at det er stengt i juli, så da blir det vel ikke før til høsten vi får begynt da. Men den som venter på noe godt! Sellmer ligger rett ved Kastrup, jordmordrevet klinikk. To veldig hyggelige damer som driver den, ligger prismessig på samme som Stork mener jeg. Var veldig greit for meg som kjører ned siden det ligger på 2 avkjørselen etter brua over til København så fort inn og fort ut igjen, slippe å måtte inn til sentrum Du får også to donorlister tilsendt så du kan sitte hjemme å bestemme deg hvem du vil ha på forhånd og du kan se alle de med utvidet profiler og betaler ikke noe ekstra før du evt velger donor, koster vel 1000,- mer for de med sånn utvidet profil. Jeg valgte en der nå da jeg fikk se barnebilde av han for han var så lik meg som barn at det nesten var skummelt! Og siden jeg er alene så vil jeg jo helst ha en som ligner meg mest mulig Jeg brukte han nå i april, dessverre uten at den satt, og klinikken hadde automatisk reservert en ekstra dose til meg uten ekstra betaling, så den er klar til jeg kommer neste uke. Men bytter nok etter det, i tilfelle jeg og donoren "passer sammen".
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2013 Håper den sitter neste gang da!. Vi har fått ei som er tro kopi av meg, både utseende og temperament. Er så lik meg at vi nesten glemmer bort at hun faktisk har gener fra den andre siden også. Kun når hun er frekk og bøllete at jeg i mitt stille sinn tenker at DET må være fra donor, hehe....
Lilleboffen Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Vi har også fått en som ligner veldig på meg men det er jo også det eneste vi kan se, i og med at vi ikke aner hvordan donor ser ut Blir spennende å se hvordan nestemann blir Garantert verdens fineste uansett!
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Hei Jeg testet positivt etter første inseminering 3 april. Er alene med en datter på 2 år og har planlagt Danmarkstur lenge! Gleder meg veldig til ultralyd og krysser fingrene for at alt er bra der inne Hadde vært veldig moro å bli kjent med flere som venter donorbarn! Lykke til alle sammen!!
Lilleboffen Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Hei Jeg testet positivt etter første inseminering 3 april. Er alene med en datter på 2 år og har planlagt Danmarkstur lenge! Gleder meg veldig til ultralyd og krysser fingrene for at alt er bra der inne Hadde vært veldig moro å bli kjent med flere som venter donorbarn! Lykke til alle sammen!! Gratulerer så mye!! Så heldig du er som klarte det på første forsøk Vi vil gjerne bli kjent med andre med donorbarn vi også, tenker det er viktig for gutten vår å de at det finnes andre som er lagd på samme måte
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2013 Fantastisk! Gratulerer så masse! Skal du ha tidlig ultralyd? Håper jeg kan komme med samme beskjed om ikke altfor lenge.
mam&mam Skrevet 20. mai 2013 #15 Skrevet 20. mai 2013 Så spennende vi skal også igang med nr 2, min tur denne gangen, så alt blir jo nytt igjen sånn egentlig er ikke kommet så langt enda, men har startet med blodprøvene, satser på ivf
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 20. mai 2013 mam&mam, mener dere ivf klinikken eller at dere skal gjøre ivf forsøk? Kjempespennende når man begynner forberedelsene. Skal ta blodprøvene mine i morgen og så er det bare å følge med på syklus og finne neste eggløsning. Synes det er veldig hyggelig å følge andre som er i samme prosess. Godt med et felleskap for oss som driver med dette. Ønsker dere lykke til!
Lilleboffen Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 Moro at vi er flere som prøver på nr 2 mam&mam, hvor gammelt er det første barnet deres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå