trinisq Skrevet 28. april 2013 #1 Del Skrevet 28. april 2013 Ja, jeg har hørt (og følget) alle de vanlige rådene... Har hatt bekkenløsning siden uke 20. Men nå er jeg 19 dager fra termin, og holder på å bli sprø!! Jeg drar det ene benet etter meg pga isjas-problemer, og jeg verker konstant i bekkenet pga kraftig bekkenløsning. det er ikke vanlig for meg å klage, jeg holder ting stort sett for meg selv.. men nå begynner smertene å bli ganske synlige.. Noen som har noen råd nå helt på slutten? Alle behandlere sier bare "hold deg i ro".. Er det mulig å bli igangsatt før termin pga rygg og bekkenproblemer? Begynte plutselig å tenke på det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042909-bekkenplager-mot-slutten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foccacia Skrevet 28. april 2013 #2 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg må bare si at jeg har slitt mye med rygg og bekken, sånn ca 4 uker før termin ble det bare verre og verre. Greide ikke å gå. Var hos kiropraktor uten særlig bedring. Men fra uke 38 ca la baby seg lenger ned og siden det har jeg blitt bedre og bedre igjen. Nå er jeg 39+5 og kan gå, gjøre lett husarbeid. Må være forsiktig, men herregud for en forskjell. Mange måneder siden jeg kunne støvsuge uten å bli invalid etterpå. Tror det skal være fare for mor eller barn før de velger å sette i gang. Får håpe du får noen gode uker på slutten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042909-bekkenplager-mot-slutten/#findComment-145297686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegOgSkjønningen Skrevet 28. april 2013 #3 Del Skrevet 28. april 2013 Hei. Det er mulig ja, men er avhengig av flere ting, en av de er dessverre hvilken gynekolog du møter på, og det kan du i liten grad påvirke selv. ellers så er det avhengig av hvor invalidiserende bekkenløsningen din er, altså hvor stor grad av funksjonstap du har. Jeg har selv blitt satt i gang pga bekkenløsning i uke 37, og kommer til å bli satt i gang i uke 37 denne gang også. Er nå i uke 31, bruker maks dose paralgin forte, kan ikke lenger gå i trapper (må bli båret av mannen), sover maks 3-4 timer i døgnet, må ha hjelp på toalettet, i dusjen, av/påkledning og er avhengig av rullestol hvis jeg skal noe steder.. og store smerter da.. Hvis du føler det er så ille at det er uutholdelig kan du ta kontakt med fastlegen din eller jordmor og få de til å henvise deg til en vurdering på fødeavdeling. da får du samtale med en gynekolog og kan få svar på om det er mulig å bli satt igang før termin/evt på termin pga bekkenplagene dine. Generelt er det nok vanskelig å få til, men det skader ikke å prøve, det værste som kan skje er at de svarer nei (men det kan sikkert føles ille nok det). Lykke til med innspurten (hilsen en som også holder på å bli gal, og fremdeles har 6 uker igjen) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042909-bekkenplager-mot-slutten/#findComment-145298267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå