Gå til innhold

Søke jobb uten referanse?

Anbefalte innlegg

Jeg var nyutdannet vår 2012 og fikk meg jobb på et sted som jeg ikke unner min verste fiende å havne på. Det endte opp med at jeg måtte sykemelde meg på psykisk grunnlag etter å ha presset meg alt for langt. Er også gravid, men ville klart å holde ut hadde det ikke vært for den psykiske terroren fra sjefene.

Jeg har bestemt meg for å søke andre jobber i permisjonen og har bestemt meg for at jeg uansett ALDRI skal tilbake dit jeg var. Men saken er den at jeg blir nødt å søke jobb uten referanser. Blir ikke å bruke sjefene fra jobben jeg har nå. Dette gjør vel kanskje at det blir vanskelig å få seg jobb?

Anonym poster: 144f615c5db9b886e93557af442206d9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042902-s%C3%B8ke-jobb-uten-referanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte praksisveiledere da jeg først søkte, men usikker om de orker være referanse en gang til etter så lang tid. Kan jo selvfølgelig høre med dem da:) Men jeg tenkte også at det ville vel kanskje vært rart å ikke ha noen referanser fra en jobb man nettopp har kommet fra?

Anonym poster: 144f615c5db9b886e93557af442206d9

Annonse

Det er ikke så rart å ikke ha referanser fra en jobb du fortsatt ikke har sagt opp. Jeg tror de fleste har forståelse for at man ikke vil si noe til sjefen sin før man har en ny jobb, uavhengig av grunn.

Anonym poster: bd01211bc0e888a3f312dcd04409584c

Det er ikke så rart å ikke ha referanser fra en jobb du fortsatt ikke har sagt opp. Jeg tror de fleste har forståelse for at man ikke vil si noe til sjefen sin før man har en ny jobb, uavhengig av grunn.

Anonym poster: bd01211bc0e888a3f312dcd04409584c

Jeg sitter ofte i tilsettningskmiteer på min jobb, og vi ønsker sterkt å få referanser fra nåværende jobb. Uaktuelt uten, for å si det rett ut.

Anonym poster: 46c353fbef75c8202a09c49be9c4fab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...