Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #26 Skrevet 30. april 2013 Langpannekaker er jo kjempefine å ha. Kanskje Verdens beste, sjokoladekake og gulrotkake. Og Pavlova blir jo fort spist opp. Anonym poster: 7c8f8bb85226d6e59d63b5985c242e4c
Gjest meg&mini Skrevet 30. april 2013 #27 Skrevet 30. april 2013 På sunnmøre heitest det "ei halv kake per haud", men då snakkar vi overflod. 15 inkludert gele og puddingar? Kransekake Suksesskake Pavlova Sjokoladekake Marsipankake Kvæfjordkake Daimiskake Fromasjkake Karamellpudding Lefser Gele og vaniljesaus (viss det er barn i selskapet) Jeg bor på Sunnmøre og i selskap, som konfirmasjon, dåp og bryllup har det alltid vært flere kaker enn gjester.. Hehe, galskap!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #28 Skrevet 30. april 2013 Ville hatt ti kaker. Har vært i bryllup med 70 gjester der det ble servert ei kake. Det var bryllupskaka, som det var mer enn nok av. Syns det var helt supert. Altfor mye kake som regel. Anonym poster: be9125a0456ee815ba79928dff1fc56e
Lego-woman Skrevet 30. april 2013 #29 Skrevet 30. april 2013 (endret) Redd for å ha for lite da er det litt vanskeligere og beregne synes jeg.. Når dere har 3 retter er det da mat de fleste liker? og de blir servert samtidig slik at folk kan velge hvilken rett de vil spise? Selv ville jeg gått for kanskje 200 gram per person. Og laget mange ulike kaker. Vertfall noen mektige kaker også. Min erfaring er at det pleier og stå igjen en del da det blir spist masse av noen kaker de og noen kaker står igjen nesten hele. Men da kan en bli sittende igjen med masse altså tenk om folk bare spiser 100 gram kake hver.. De kan jo også spise mye mere enn 200 gram kake også.. Men det er umulig og bregne egentlig da det kommer mer an på menneskene enn kakene. Noen blir sulten igjen etter 30 minutter samme hvor mye de har spist. Og noen spiser virkelig masse og blir aldri mett. Andre slanker seg og spiser bare litt uansett. Jeg ville passet på og hatt litt mye av kaker som alle liker. Er en hel del selskaper hvor dette blir tomt tidlig og det er litt kjedelig og ha 4 kaker en gjerne vil smake på og når en kommer til kake bordet er det tomt for de alle.. også når folk snakker om kakene eksempel «smakte du sjokolade kaka med jordbær på den var veldig god, så rund i smaken liksom» nei jeg smakte den ikke det var tomt «Du da» nei jeg rakk det heller ikke «du da» nei «du da» nei. Også begynner noen og spørre om en annen kake og det hele gjentar seg. Og det at det er kake igjen betyr kanskje ikke at folk er fornøyde med mengden. Det er noen kaker som dessverre er mindre god og selv om det er kaker igjen, så hadde en lyst på en kaker det var tomt for. Er mange selskaper folk går bort til kake-bordet tar runden uten å forsyne seg på slutten. Altså at de hadde lyst på mere av noe men så var det tomt for det de ville ha.. Men det gjør ikke noe sånn egentlig om det går tomt for kakene folk har lyst på, det gjør da oftest det på slutten i alle selskaper. Men hvis en ser for seg at alle har lyst på en bestemt kake så kan en lage mye av den eller flere lignende. Endret 30. april 2013 av Lego-woman
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #30 Skrevet 30. april 2013 Pleier dere å bli misfornøyde om det ikke er overflod av kaker? Trenger man å stappe nedpå til man blir kvalm...? Etter et treretters måltid burde man være mett nok, mener jeg... Kommer selv fra en familie med tradisjon på overveldende kakebord og minst halvparten til overs dagen etter, og jeg er i utgangspunktet godt over snittet glad i søtt. Men jeg liker ikke å bli stappmett, og orker sjelden mer enn ett stykke etter en middag. Trenger ikke trykke ned kaker til det ikke er plass til mer, liksom. Har aldri helt forstått denne tradisjonen med de mengdene kaker man skal ha... Når det er sagt, så hadde vi et vanvittig kakebord, tradisjon tro, til bryllupet vårt, og dåpene til ungene har også hatt det tradisjonelle kakebordet. Men jeg trodde faktisk at dette var en tradisjon på vei ut, at vår generasjon kanskje hadde lært seg å nyte små mengder i stedet for dette fråtseriet... Anonym poster: c12479c0122923837b270544e5f8a9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå