Gå til innhold

IVF termin.. Ble din flytt ved ordinær ul?

Anbefalte innlegg

Ved første svangerskap så sa de til meg at de ikke flyttet termin etter IVF. Ved andre svangerskap så ble jeg satt tilbake 4 dager. Hun kom da i uke 35+5 etter ul (36+2 etter IVF). I dette svangerskapet så bør jeg satt frem 9 dager.. Jeg er i dag 34+0 etter oul. Og det er jo den legene følger og permisjonen er søkt etter.. Og er jo self glad jeg ble flytt den vegen... Men de sa jo ved de andre svangerskapene at de flyttet ikke frem terminen da det var IVF..

Hva har jm gjort hos dere ved ordinær ul?? :)

Fortsetter under...

Jeg var til ordinær ul hos en gynekolog, og han flyttet terminen min 4 dager fram i forhold til den terminen jeg fikk på fertilitetsklinikken da jeg var på første ul. Hvis man regner på det, så er den siste termindatoen jeg har fått riktig i forhold til når befruktningen skjedde og hvor langt et svangerskap er.

Jeg ble i grunnen litt overrasket over at sykehuset bruker menstermin, når de vet nøyaktig når befruktningen skjedde og når eggene ble satt inn...

Har født to ivf-barn ved St.Olav og begge gangene fikk jeg en ul-termin som var 3-4 dager senere enn termin som ble satt ut i fra befruktning/innsetting. Begge gangene ble det fødsel mange dager før både den ene og den andre terminen.

Annonse

Ja, min termin ble flyttet 5 dager fram etter ordinær ul. Mensterminen ligger imellom der igjen, så har da oul- termin en tirsdag, menstermin tre dager senere og ivf-termin 2 dager etter det igjen. Blir spennende å se hvem som har mest rett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...