Apple80 Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Når sluttet dere med nattmåltider? Og hvordan? Og hvor lang tid tok det? Vi er ikke der enda,jeg bare lengter etter å sove mer enn 2-3 timer i strekk..
Barbamamma88 Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Min dotter är sju månader och jag startade för nästan två vecor sen. Efter en period med amning nästan var timme så kände jag att jag orkade inte längre även om jag egentligen tänkt amma längre. Det jag gjorde var att jag bestämde att jag bara skulle amma 2 gånger under natten. De andra gångerna hon vaknade så vugga, sjöng jag henne till sömns med massa skrik. (Hon tar inte smokk) Efter en vecka hade hon anpassat sig till det och nu har jag minskat ner ytterligare så jag ammar bara en gång vid 23-01. Trodde aldrig det skulle gå men nu vaknade jag och hon har sovit sedan hon fick mat vid 01 i natt. fast kan tillägga att hennes röst nästan är borta efter alla skrik på nätterna. Tror det handlar mest om att bestämma sig och gå in för det till 100%. Det är jätte jobbigt när hon skriker som en galning men hon har aldrig varit själv och skrikit, jag har varit vid hennes sida hela tiden. Även om det kan kännas omöjligt så klarar man det.
.Lillemy. Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Her har vi ikke sluttet med nattpupp enda, han får pupp når han våkner, som regel en gang om natten etter han om opp i fire måltider på dagen. Han våkner ca kl 02-03 for mat. Men han har aldri spist så ofte om natten, maks to tre ganger. Har prøvd og gi han vann og smokk når han våkner om natten, da sover han videre, men våkner ca 1-2 timer senere og er kjempe sulten, så da syns jeg det er bedre at han får mat når han våkner i 02-03 tiden og vi sover videre til det er morgning, enn at jeg må ha flere oppvåkninger om natten for å gi vann, og våkne igjen noen timer senere for pupp. :-) Hvor gammel er din baby? Vi merket på vår at han spiste mindre på natten når han fikk mer fast føde på dagtid.
Apple80 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2013 Han blir 6 mnd om 1 uke,så jeg hadde ikke tenkt å kutte ut helt enda. Men nå får han pupp hver 2.-3.time hele natta. Han får en porsjon grøt hver kveld og jeg har begynt (i dag) å gi grøt på formiddagen også. Jeg er litt usikker på om han vil ha pupp om natta fordi da sovner han lettere når han har våkna,eller om han faktisk er sulten..
Elsa88 Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Her ble det slutt rett etter dåpen hans ved 4 måneders alders. Før jeg sluttet helt så var det jeg som vekte han hver gang før jeg la meg for å gi. Dåpen gjorde han helt utslitt som gjorde at han sov hele natten og ikke ville ha mer, så da bare sluttet jeg og har ingen problemer heller. Noen ganger må jeg gi smokk par ganger før han sovner. På begynnelsen så måtte jeg tømme meg litt for å unngå spreng. Nå får han pupp 4 ganger om dagen i tillegg med mat.
m&c Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Her er småen 12 uker, og har sovet fra 21-22 til 06-07 uten å våkne i en måneds tid. Det har han gjort selv, jeg har ikke vekket han for å gi mat så lenge han legger godt på seg likevel. Men jeg innser at vi er heldige med den...
Overraskelsen Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Vi har bestemt oss for å kutte ned til to måltider nå. Gutten vår er 9 mnd, og etter å ha gått gjennom en forrykende utviklingsperiode (har gått fra å "sitte fast i reverse" på magen, til å åle, krabbe og nå reise seg opp på under to måneder) virker det som han begynt å lande litt, og sover litt lengre strekk enn 2 t om nettene, samtidig som han sover bedre på dagtid enn noen gang. Jeg prøver å følge den rytmen han har hatt de gode nettene, og gir pupp i 23-tida og en gang til på natta (han legger seg kl 18). Om han våkner flere ganger bæres han og får smokk/vann. Foreløpig har det gått relativt smertefritt, men vi har hatt et par runder med fortvilet puppesavn. Så får vi se hvordan det går... Har bare holdt på en snau uke ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå