Gå til innhold

Jeg drømmer så ofte om at jeg er inne i forskjellige hus - i store, uoversiktelige hus, med mange rom, trange ganger, store ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...."hemmelige" områder rundt i huset osv... Dette drømmer jeg ofte om, i forskjellige versjoner...

Noen som er gode på drømmetyding?

Hva betyr dette?

Anonym poster: 9b62131033b214ad52ce2c0a886ab467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært at det handler om dine indre rom, men jeg vet ikke mye odrømmetydning :-)

Skrevet

Det betyr enten at du jobber hardt for å skjule mye ved deg selv for omverdenen, eller at du selv synes at du ikke kjenne deg selv så godt som du burde :). Tror alternativ en sikkert er mest riktig....

Skrevet

Blir du hindret i å nå disse hemmelige rommene, eller kan du gå dit? Og i drømmen, vet du ikke om rommene eller vet du i drømmen at de er der?

Skrevet

Jeg vet at rommene er der i drømmen, men det er noe uforståelig ved dem. Jeg kan ikke nå dem fordi jeg ikke riktig forstår hvordan jeg kommer dit. Noen ganger når jeg prøver å nå de hemmelige rommene, kommer jeg til så trange ganger, at jeg måtte ha ålet meg gjennom små åpninger i veggen osv, og hvis jeg begynner å åle meg, kan jeg våkne med klaustrofobisk følelse og redsel..

Det kan vel stemme at jeg skjuler mye ved meg selv for omverdenen.. Ikke så mye konkrete hemmeligheter, men mye ved min psyke som jeg skammer meg over kan man si.. Og, kanskje hele mitt selv fordi jeg har så negativt selvbilde, så jeg våger ikke..

Har vært endel psykisk syk tidligere, men de siste årene (etter jeg fikk barn) har jeg vært helt medisinfri, og føler meg stort sett veldig frisk og rask...

HI

Skrevet

Flere som har greie på dette?

Skrevet (endret)

Jeg vet at rommene er der i drømmen, men det er noe uforståelig ved dem. Jeg kan ikke nå dem fordi jeg ikke riktig forstår hvordan jeg kommer dit. Noen ganger når jeg prøver å nå de hemmelige rommene, kommer jeg til så trange ganger, at jeg måtte ha ålet meg gjennom små åpninger i veggen osv, og hvis jeg begynner å åle meg, kan jeg våkne med klaustrofobisk følelse og redsel..

Det kan vel stemme at jeg skjuler mye ved meg selv for omverdenen.. Ikke så mye konkrete hemmeligheter, men mye ved min psyke som jeg skammer meg over kan man si.. Og, kanskje hele mitt selv fordi jeg har så negativt selvbilde, så jeg våger ikke..

Har vært endel psykisk syk tidligere, men de siste årene (etter jeg fikk barn) har jeg vært helt medisinfri, og føler meg stort sett veldig frisk og rask...

HI

Slik du beskriver det nå, så ville jeg faktisk ha tolket drømmene slik at du har hatt slitt med en del angst, har hatt traumatiske opplevelser tidligere som du vet om, - og også en del som kanskje er fortrengt og nå prøver å bryte opp til overflaten hos deg? Mulig en del bearbeides mens du sover.... Går du hos psykolog/ i samtaleterapi for tiden, og har du hatt sterke aversjoner mot å snakke om og tenke på enkelte ting der? Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Gangene og rommene symboliserer i hvert fall skjulte rom i bevisstheten din/ følelseslivet ditt (mye er dypt begravd/ fortrengt), og de trange gangene at det er vanskelig å overhodet nå dit og få vite, og den klaustrofobiske følelsen du får i drømmen ved å forsøke symboliserer angsten disse "skjulte rommene i bevisstheten" din gir deg i virkeligheten...

Skrevet

Hmm.. tusen takk for tolkningsforslag :) Det høres jo logisk ut, utrolig nok ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...