Gå til innhold

Snart 2 år, er barnet ditt flink til å leke for seg selv...?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Synes datteren min leker veldig lite alene.. Har kanskje skjemt henne bort litt med lek og oppmerksomhet, dvs er jo i full jobb og vil jo bare være med henne etter jobb og frem til leggetid. SÅ hun har ikke trengt å leke mye alene før. Nå har vi vært sammen hele dager, og da blir det jo litt frusterernde å leke 12t i døgnet... Holder max et par minutter alene. Lurer på om vi bør begynne å trene på dette, siden vi venter nr 2 og hun da blir nødt til å leke mer alene. Eller vil dette mest sannsynlig komme av seg selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke så veldig, men hun har en storebror som hun leker mye med , så det merkes ikke så godt. Eldste var ikke flink til å leke alene på den alderen, men det ble mye bedre når han rundet tre år! Nå kan han holde på alene lenge, og det kom helt av seg selv når han fikk bedre fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår er 2 år og 3 mnd og har heldigvis alltid vært ganske flink både til å sysselsette seg selv og leke selv.. Håper det vedvarer når når 2 kommer.. Tenker mye på det vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om august går under "snart", men svarer likevel. ;)

Han leker veldig godt alene når vi er ute, veldig opptatt av sand og småstener og kan holde på med det leeenge. (Men da må jeg jo være der å passe på, så jeg får ikke gjort noe annet likevel. ;) ) Inne er det litt opp og ned. Noen ganger kan han leke for seg selv en stund, andre ganger skal han ha meg med hele tiden.

Men merker at han kan leke lenger for seg selv når vi har vært lenge ute eller borte. Kanskje fordi lekene hans blir mer interessante når han har vært borte fra dem, eller fordi han synes det er greit å ta det litt rolig når det har skjedd mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Min datter på snart 2 år er veldig flink til å leke alene. Det sier de i barnehagen også. Pusler rundt for seg selv og styrer og ordner med dokkene sine. og sånn har hun vært lenge.

Men storebroren var ikke sånn. På samme alder lekte han ikke så mye. Ikke alene ihvertfall. Bare raste rundt. Men i dag som 3 åring er han veldig flink til å leke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Min sønn på 21 mnd er veldig flink til å leke for seg selv. Har egentlig altid vært det. Men vi leker masse med ham for det da. Han kan feks sitte veeeeldig lenge å lese bøker for seg selv i kosekroken sin. Eller leke med bilene sine (elsker å kjøre radiostyrte biler). Eller bare gå rundt å leke med alt mulig. Kommer gjerne innom meg hvis jeg feks lager mat for å vise fram noe, eller tar med noe for å leke der jeg er, men jeg trenger ikke underholde ham eller være med. Han blir bare litt selskapssyk innimellom kanskje. Greit det da, for da slipper jeg å gå å kikke etter ham i stua:)

Håper han fortsetter slik når han blir storebror nå snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er bare min 19 mnder da,men han er kjempe flink til å leke alene faktisk,å det er så deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jenta mi leker omtrent bare for seg selv hun, liker å styre å ordne selv. Kun når hun vil ha hjelp til noe eller vil vise oss noe at vi får være med å leke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

niks!

Hun skal helst underholdes hele tiden, og vil at jeg skal leke FOR henne. Altså jeg skal pusle puslespillet, jeg skal grave i sandkassa, og jeg skal bygge med duploen.

Jeg oppfordrer henne til å gjøre ting selv, ,men det er ikke snakk om. Håper det endrer seg snart. Hun fyller 2 i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at i alle fall noen har det som oss! Håper det løsner snart her også, tenker kanskje i sommerferien. Vi vil jo ikke orke å leke 24-7 med henne, så da må hun jo bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Småen blir snart 2 år og leker nesten ikke alene! Vil helst bare løpe rundt å herje, følge etter og er ikke interresert i å leke for seg selv! Selvom vi prøver å sette oss med.og leke med han, slutter han som oftest etter et par min. Og hvertfall hvis vi går bort fra leken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...