Gå til innhold

Snart 2 år, når legger barnet ditt seg om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt leggetid mellom 19 og 20 en god stund, som regel i seng 19 og sovner kl 19.30. Etter påske har dette snudd helt, i dag sovnet hun ikke før 20.30! Har redusert soving på dagtid til 1time, men må kanskje redusere mer. Klarer ikke å holde henne uten søvn i alle fall, trenger en dupp på dagtid enda. Lurer på om det også kan være at det er så lyst ute om kvelden nå? Har rullgardin altså, men kommer litt lys inn på sidene, og man hører jo mye lyder fra andre barn rundt leggetid... Sukk, savner egentiden min på kvelden!

Skrevet

Vi hadde akkurat samme problemet etter påske. Reduserte sovings på dagtid, men ingenting funka. Nå i sist uke lot vi han bare sove på dagtid... Opp til tre timer.. Helt til han våknet sv seg selv, nå er han stup trøtt i seks tia å rytmen er normal igjen. De første nettene etter han fikk vokne av seg selv på dagen sov han nesten 12 timer på natta. Hadde nok litt søvnmangel stakkar.

Jeg er ingen ekspert, men dette funka for oss :)

Skrevet

Hos oss er det også sånn at når hun ikke får nok søvn på dagtid sover hun dårligere på natten...

Helt merkelig egentlig, men et helt tydelig mønster.

Hadde en periode hun våknet masse på natten, kunne være våken i to timer av gangen og sov maks en halvtime i barnehagen. Så snudde det, og hun sov godt på natten og vi spurte i barnehagen - da hadde hun plutselig begynt å sove 1,5-2 timer der også...

Nå sover hun mellom 12 og 14, og legger seg rundt 19 og har kun minimale problemer med nattesøvn og innsoving...

Vi har gardiner med lysblokkering, så her er det stort sett ganske mørkt på rommet når hun skal sove...

Skrevet

Hmmm, trodde det med søvn avler søvn gjaldt de litt yngre jeg. Kanskje jeg skal prøve å la henne sove så lenge hun vil i dag da! Egentlig veldig fristende, er jo deilig med den litte pausen midt på dagen!

• 4 uker senere...
Skrevet

Mi legger seg mellom 19 og 20. Kommer litt an på hvor mye aktivitet ho har hatt og hvor mye ho har sove på dagen. Ho blir to 5 juli

Skrevet

frøkna her sover også bedre om natten om hun sover skikkelig på dagen. Vi vekker henne aldri. Hun sover fra 12.30 til 14.30 ca på dagen, og sover fra 20-07 om natten. Fyller 2 i september.

Skrevet

Jenta mi er 21 mnd å hun legger seg 21.00. Hatt den leggetiden en stund nå å har funnet ut at det passer best. Legges hun tidligere våkner hun 2-3 på natten. Hun sover 1 1/2 time lur før kl 2.

Skrevet

Min gutt legger seg 18.30, han sover ca en time etter lunsj.

Alle søvnterapeuter mener vel at har man soveproblemer skal man først prøve å legge tidligere. 4 åringen min legger seg kl 19 og 6 åringen kl 19.30, så en god del tidligere kvelder her for å si det sånn! De sover godt om natten alle tre til ca 6.30. Lar vi de være oppe lenger, våkner de til samme tid og er trøtte og grinete hele dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...