Gå til innhold

Tre uker gamel baby som styrer voldsomt med amming

Anbefalte innlegg

Mange ganger når jeg legger henne til virker det som at det nesten er tomt for melk. Resultatet er at hun skriker og er msfornøyd etter måltidet. Andre ganger suger hun frem til melken kommer, og da slipper hun puppen så melken står utover. Da ender det ofte med at hum ikke vil ha likevel, men hun ser litt misfornøyd ut. Det som fungerer best er når hun ikke har spist på flere timer, og brystene er merkbart fulle av melk. Hun ser ut til å ha et stort sugebehov også, og bruker meg ofte som smokk. Hun har riktig sugetak når hun vil spise, men glir ut mot bystrten når hun bare vil kose... Kjenner jeg blir rimelig frustrert over alt dette styret. Hun er mye våken og misfornøyd.

Fortsetter under...

Hei, jeg vil tro det er litt slik, av mine erfaringer.

att hun blir sint, er att melken ikke kommer fort nok.( utålmodig, blir raskt brå sulten)

og att hun slipper da melken kommer er att melken kommer for fort.( pga mye melk,da puppen blir brukt som smokk,da blir det produsert for mye melk.) Kan hende hun er mye ufonøyd fordi du har mye formelk, den metter ikke. men hun blir mett av den en liten stund, og for fort så hun ikke får i seg den tykkere melken. har du prøvd og pumpe ut? jeg måtte pumpe ut overskuddet, ved att jeg pumpet ut litt av for melken før amming,så baby fikk mere av fete melken.

min brukte meg som smokk til han var 3 måneder. vi prøvde gi smokk hver dag. ga oss ikke. Da jeg ønsket avlastning. Mens nå så bruker han smokk til soving, bare dumt det å da han blir sur vis han mister den,og vi må stå opp for å gi den tilbake. selv om han nå (6måneder) kan selv putte den inn igjen. trasser nok :P Det beste du kan gjøre er å ikke stresse. og prøv og la det gå litt lengre tid mellom hver amming vis dette er ganske hyppig, pga att baby bruker pupp som smokk. Gulper hun mye??? Min sprut gulpet fordi han fikk i seg for mye ved å bruke meg som smokk og i tillegg,sovnet på puppen. Vis baby gulper så får hun i seg nok,da dem gulper ut overskuddet. Har hun avføring eller tisser greit, og du selv føler du bytter bleier ofte nok. så går det nok bra:) Hun kan være urolig fordi dem vokser mye i den perioden også, vokse smerter er ikke godt:) att hun ikke er fornøyd,kan likegjerne være noe du spiser/drikker også=))

Ja, min baby blir også sur når melka ikke kommer fort nok, og nekter å fortsette. Men jeg "nekter" henne flaske, så dette har blitt mye bedre nå. Får hun flaske med utpumpet melk trenger hun ikke jobbe for maten, melka renner jo nesten inn i munnen hennes.

Hvis hun er småspist, men vil spise ofte, så lar jeg henne få av samme pupp 3-4 ganger før hun får fra den andre, for da får hun mer av den feite melka som kommer på slutten og hun er merkbart mer fornøyd.

Annonse

Hei, har desverre ikke tid til å gi deg et utfyllende svar, men jeg er ammehjelper og dette er ikke et uvanlig problem, og løses med enkle metoder. Babyer gulper ikke nødvendigvis fordi de har fått for mye mat, noen svelger mye luft og trenger flere rape pauser enn andre. Se på www.ammehjelpen.no for informasjon og kontakt eventuelt en ammehjelper så får du veiledning og hjelp innen 48 tiner :-)

Jeg også har mye formelk, gir derfor av samme bryst flere ganger på samme måltid. Tømmer det helt for å få med "fløten". Mi kan også stresse en del når brystet blir mykt, men jeg gir meg ikke og tar heller en pause for så å prøve igjen. Sist gang jeg ammet med mi førstefødte, visste jeg ikke om dette med formelk, og da la hun ikke på seg, var missfornøyd hele tiden og gråt mye. Denne gangen går det myyyye bedre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...