Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med skittentøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innreder vaskerommet, men synes det er så vanskelig å finne en god løsning på skittentøyet.

Hva gjør du?

Anonym poster: 468961af791b38bcef1aa2437b741f56

Fortsetter under...

Skrevet

kaster det i en skittentøyskurv...

Anonym poster: d80b6bdccee42313981cd86d57f81f22

Skrevet

Har fire baljer vi sorterar kleda i (kom i hus då mannen hadde pappaperm, før det hadde vi ei og ikkje noko system).

Skrevet

Eg har ei lita korg, når den er full sorterer eg, det som det er mest av hiver eg i maksinen og fyller på etterhvert og setter på når den er nesten helt full (liker ikke fulle den helt).

Skrevet

En skittentøyskurv på soverommet, en på badet og en på vaskerommet + en til rent tøy som skal bæres opp... jobb er det uansett hvorda du innreder vaskerommet ;)

Anonym poster: c7e720d18f258de1a997d52fb7dfd024

Skrevet

En skittentøyskurv på soverommet og en på badet. Når de er fulle bæres de til vaskerommet og sorteres etter 60 grader og 40 graders vask. Ulla vi bruker er janus og kan vaskes på 40 grader :)

Blir noen maskiner daglig med 3 små barn, så kurvene fylles og tømmes rimelig raskt :)

Annonse

Skrevet (endret)

Vi har fire kurver. En rød for farget tøy, en hvit for hvitt (eller nesten hvitt) tøy, en sort for sort (eller veldig mørkt) tøy og en blå for ull og finvask.

Kurvene har håndtak og kan bæres ned i vaskekjeller sånn som de er.

I tillegg har barna en skittentøyskurv på sitt rom. Denne må jeg sortere klærne fra, men det lærer dem å kaste skittentøyet med en gang.

Fungerer veldig bra :-)

Endret av yrild
Skrevet

Her har vi en skittentøyskurv på badet. På vaskerommet har vi 2 kurver vi kan putte rent tøy i om det trengs, men ikke mye brukt hittill... Vi har også ett garderobeskap på vaskerommet, men det blir brukt til vintertøy om sommeren og sommertøy om vinteren. Også har vi stuet inn for små barneklær, leker og julepynt der også... Fullt har det blitt, og vi er veldig fornøyd med den oppbevaringen:-)

Skrevet

Har faktisk vegghengt skittentøyskurv fra ikea. Ser helt ok, men blir mye bedre plass! :) Skal kjøpe en til neste gang og henge ved siden av og kjøpe magneter til å ha oppå som det står 40 grader og 60 grader :)

Anonym poster: 79445de7dcc1aaaf49cca4438976b116

Skrevet

Vi har en skittentøyskurv på klesrommet (som ligger tvers ovenfor badet), så har vi fem kurver som vi sorterer i på vaskerommet - 40 grader lyst og mørkt, 60 grader lyst og mørkt, spesialvask (ull og finvask, kjoler etc).

Anonym poster: 6ed9380a761c2982e936bdd9fb5ab1b8

Skrevet

Her har vi en sort/grå/mørk blå vask, en hvitvask og en rosavask (!).

I tillegg kommer en ullvask og en kokvask :)

Annonse

Skrevet

For tiden sorterer jeg skittentøyet i Sortera plastbokser fra Ikea. Har 4 stk stablet oppå hverandre. 1 for hver i familien(enklere for mannen å sortere slik enn i farge og temp). Så har jeg en kurv for ullklær og en for for div, som for tiden står oppå vaskemaskinen.

Så har jeg en større dunk for håndklær, den står på badet.

Jeg driver å planlegger vaskerommet i det nye huset vårt om dagen. Og jeg har tenkt å ha et 40 cm høyskap, der jeg skal plassere Sortera boksene inni. Kommer nok til å få tak i noen til for å ha til det som står oppå vaskemaskinen i dag.

Anonym poster: cfa2d4aef68030a5032e77c8f72362a4

Skrevet

Vi kaster det ned kjellertrappa, så blir det liggende i bånn der til vi vasker. Gidder ikke bruke tid på å sortere.

Anonym poster: cc8e45560cc0e2ae580b8bfbfd615a5c

Skrevet

Vi har en dunk til skittentøy. Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på å ha sorteringssystem for lyst tøy, mørkt tøy, syntetisk treningstøy, ulltøy etc etc, men skrinla det. Måtte uansett sortere på nytt, så da ble det en dunk til alt istedet. Vasker stort sett hver dag så den ikke flyter over....

Skrevet

Her har vi 3 kurver, en til ull, en til håndkler og sengetøy og en til vanlige klær (som sorteres etter farge og temperatur før vask)

Anonym poster: 92f22dd848fda265306f6447658e4438

Skrevet

Vi har også de fra IKEA (jeg har skrevet med tusj på lokket hva som skal være i hva) - 4 stk + en vanlig skittentøyskurv på gulvet. Den vanlige er til 60 graders vask, en kurv til ull og finvask, en til mørke farger 40 grader, en til lyse farger 40 grader og en til 95 grader. Det holder for oss. Vi har også en kurv på badet oppe som vi tar ned med jevne mellomrom og sorterer på riktig plass.

Anonym poster: 3038ec451249ec1bc03ff711175acd94

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Har ikke vaskerom, bare vaskemaskin på badet og en skittentøyskorg som alle skitne klær blir slengt oppi uansett om de er blå, rosa eller svarte eller om det er ull eller plastikk.

Sorterer rett utfra korgen.

Skrevet

Vi har 6 bokser fra ikea, lys/mørk 40/60, ull og treningstøy.Skulle gjerne hatt minst to til, en til rødt og en til håndvask, men har sprengt kapasiteten til vaskerommet (på maks 4kvm med varmtvannstank og sentralstøvsuger i tillegg til et skap, vask, vaskemaskin og tørketrommel), så rødt ligger i samme som mørk 40 og håndvasken sammen med ull. Hvis jeg hadde skullet innrede et vaskerom selv og jeg hadde hatt god plass, så ville jeg hatt et system i skap med like mange esker som jeg vasker forskjellige vasker.

Anonym poster: 3b609bd50c12f0c37c2058eb99798851

Skrevet

Takk for gode tips! Tror nok jeg må på ikea ja :)

Anonym poster: 468961af791b38bcef1aa2437b741f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...