Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det mulig??? Var hos legen 18.03, hadde da lagt på meg 5 kg og var i uke 29. For to uker siden, i slutten av uke 33 hadde jeg lagt på meg 5 kg! Syns det var mye. Men så gikk jeg akkurat på vekta igjen (uke 35) og den viste enda 5 kg?!? Hva skjer? Har ingen synlige ødemer, så kan ikke skylde på vann. Jeg er riktignok veldig stillesittende, men det har jeg vært i store deler av svangerskapet.

Jeg fikk påvist sukker i urinen ved forrige kontroll, var inne og tok fastende blodsukker et par dager etterpå og det var helt fint. Men kan det være at jeg har fått svangerskapsdiabetes allikevel at det er derfor jeg legger sånn på meg? Kan forresten ikke helt se hvor de kiloene har gjort av seg, jeg har ikke lagt synlig på meg utenom magen, som er opplagt.

Skal til jordmor på mandag, så får jo sjekket evt sukker i urinen igjen da og må jo nesten ta dette opp med henne. Det er da ikke normalt å legge SÅ fort på seg? La kun på meg 7 kg totalt i forrige svangerskap, så dette er helt nytt for meg...

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042618-10-kg-p%C3%A5-6-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke være at du har brukt forskjellige vekter? Noen kan vise flere kg i forskjell..

Jeg har svangerskapsdiabetes som jeg nok har gått med en stund, men først fikk påvist for to uker siden (i uke 35) på tross av at jeg har tatt glukosebelastning gjennom hele graviditeten. Tok en til test nå på slutten sidenjeg raste opp i vekt plutselig.. du kan ikke få tatt en belastning i stede for bare fastende blodsukker?

Takk for svar :)

Har jeg sukker i urinen i morgen så må jeg nok ta glukosebelastning ja. Vegrer meg for det siden jeg er vektoperert og tåler sukker dårlig, så har store muligheter for å bli veldig dårlig av det sukkervannet man må drikke. Men gjør det jo selvfølgelig om det er nødvendig...

Kan være vekta mi viser mer ja, det har den igrunn før også, men gikk jo fortsatt opp 5 kg på en mnd. Er mye det også, spesielt når det er halvparten av total vektoppgang i svangerskapet.

Får se hva jordmor sier i morgen...

Vekta hos jordmor viste litt mindre, hun mente at vektøkningen ikke var så veldig ille, at det var baby som vokste. Hadde heller ikke sukker i urinen, det kunne visst rett og slett skyldes litt for mye godt akkurat den helga før jeg var hos legen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...