Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt opphengt i følelsen av at nå kommer lillegutt snart!!! Det er en rar følelese, spesielt med tanke på at jeg ikke har født tidligere og umulig kan vite om han kommer snart eller ikke. Denne uken har jeg brukt mye tid på å bake brød, kaker og boller slik at fryseren er full. Har også følt meg urolig og rastløs, og gått flere turer. I går var jeg full av energi og hadde bare lyst til å bruke dagen sammen med kjæresten min og gjøre kjæresteting sammen, mens i dag er jeg helt utslitt og bare vil sove. Men jeg har samtidig en følelse av at det er ting jeg burde ha gjort, som å vaske badet, støvsuge stuen etc. :s Hadde i går kveld sterke kynnere som kom veldig hyppig. Til slutt klarte jeg å sovne. I dag tidlig var det som om kynnerne "våknet" sammen med meg, og har kommet og gått veldig uregelmessig, og til tider veldig kraftige. Nå er jeg i tillegg skikkelig irritabel, og kjefter på min kjære for ingenting. :( Er løs i magen, og går ofte på do, både med og uten resultat... Er kvalm men samtidig veldig sulten. Jeg er 35+5 i dag, og har siden uke 30+3 hatt kort livmorhals og åpning, og er veldig usikker på om jeg skal ringe føden, og evt når skal jeg ringe føden? Kan disse tingene jeg har opplevd denne uken være tegn på at fødselen er nære?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144042597-snart-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det ikke skader å ta en tlf, er veldig vanskelig å vite om du er i fødsel uten at de undersøker deg. Siden du er under 37 på vei hadde det kanskje vært greit å tatt en sjekk? Man kan holde på sånn en stund, jeg har hatt det i mange uker av og på. Helt moden og 3 cm åpning siste uka, men setter liksom ikke ordentlig i gang. 39 + 4 i dag.

Har siden fredag kveld hatt masse kynnere. Siden jeg har hatt kynnere siden uke 19 er jeg egentlig vant til disse, men nå er de anderledes! De er veldig vonde og kommer som sterke tak nederst i magen, og det presser bak i ryggen. og jeg klarer ikke gjøre noe mens det pågår. De kommer mest uregelmessig, men innimellom er det regelmessig med ca 10min i mellom (holder på slik i ca 2 timer...), men så blir de uregelmessig igjen. :s Hvordan kan jeg vite om det er rier, eller om det bare er veldig mye sterkere kynnere? Hvordan kan jeg selv sjekke om det er rier eller kynnere jeg har? Er det kun en tur til føden som gjelder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...