Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Kan noenforklare meg dette en gang for alle? Rømme, lettrømme, creme fraiche, kesam, yoghurt naturelle, gresk yoghurt, matyoghurt.. Hva bruker dere de forskjellige til? Hva er sunnest? Hvilke kan koke/varmebehandles? Anonym poster: 63941af2df5ef7340b04cb705da2b9d5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 http://www.tine.no/ Les under produkter Anonym poster: 9150bea15f18b8a2f6e71f6821fdef4b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Mager kesam er magrest, naturell yoghurt er også relativt sunt (derunder forsåvidt også matyoghurt og gresk yoghurt, men de har noe høyere fettprosent). Rømme bruker jeg omtrent bare om jeg skal fore ketolysefolk. Lettrømme er samme produkt men med lavere fettprosent. Bruker det som tilbehør til mange retter, typisk sånne taco-aktige ting og til rømmegrøt. Creme fraiche tåler varmebehandling, er mindre syrlig på smak enn rømme. Bruker det i sauser og gryter. Kesam er jeg ikke superbegeistret for, egentlig, men det er et noenlunde magert produkt som kan erstatte rømme. Yoghurt naturell spiser vi mye med bær, frukt etc. og bruker til diper. Matyoghurt/gresk yoghurt kan brukes på samme måte, men funker også bra i yoghurtbaserte sauser og dressinger. Anonym poster: e42866ba51d26ae694e8dc1ef8e27211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå